• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Media Box of nog maar even niet...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
36
Mediabox of nog maar even niet...?

Hallo allemaal,

Ik zit nog op een Alles-in-1 Extra abonnement en overweeg een switch naar Connect Max. Resultaat zou een wat hogere snelheid zijn en het is een paar euro's goedkoper. Op dit moment gebruik in een (eigen) Humax 5200c decoder met een (Ziggo) Cisco modem, wifi op modem uitgeschakeld en via lan naar een Asus router die al het verdere (on)bedrade werk opknapt. Werkt uitstekend. Er is me verteld dat ik bij een switch naar Connect Max ook per se een ander modem moet gaan installeren om de hogere snelheid aan te kunnen. Dat zou dan geloof ik de Samsung TC 7210 worden. Daar wringt de schoen, ik aarzel nu om de switch te maken omdat ik hier in dit forum en ook elders alleen maar ellende-verhalen lees over de firmware van dit modem. Kan iemand mij adviseren om nog maar even te wachten of zijn de klachten beperkt? Roept u maar.

Dank en groet,
Hans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het Technicolor 7210 modem werkt hier prima hoor, geen klachten. Over de Cisco hoor je ook veel klachten en dat werkt bij jou naar volle tevredenheid begrijp ik. Verder kun je het 7210 modem ook gewoon in bridgemode laten zetten, net zoals jij nu hebt. Je kunt dan gewoon je eigen router blijven gebruiken. Ik gebruik ook een eigen Asus router, maar heb mijn modem in eerste instantie niet in bridge laten zetten maar stuur via een DMZ host instelling in de 7210 alle verkeer naar mijn Asus. Dat werkt prima en voorlopig hoef ik mijn modem dus niet in bridge te zetten. Het Technicolor modem heeft 16 kanalen in gebruik en kan dus de dubbele snelheid aan dan je Cisco modem met 8 kanalen. Bij drukte zul je dat dus minder snel een snelheidsafname merken omdat de data over 2 keer zoveel kanalen verdeeld wordt. Ook wordt tegenwoordig een 'connect box' uitgeleverd las ik, daarvoor geldt hetzelfde als de 7210.

Je 5200 kun je ook blijven gebruiken, ook als je nu meer smartcards in gebruik hebt. Ik had er al 5 in gebruik en die heb ik nog steeds plus een horizon.
 
Ok CeeS, dank voor de info, kan ik wat mee. Waar ik bij Ziggo wel van baal, is dat het altijd weer een verrassing is met welke hardware ze gaan aankomen. Daar zie ik liever de zekerheid van een beperkt aantal weloverwogen keuzes (en dan kunnen ze nog steeds innoveren). Kortom, of ik nu een Connectbox ga krijgen of een 7210 of 7400 of wie weet, nog wat anders? We zullen het zien.

Vraag: dat je via DMZ host het modem met de Asus router hebt verbonden, betekent dus ook dat je nog steeds wifi-functionaliteit op je modem actief hebt (inclusief wifispots)?

Dank
Hans
 
Vraag: dat je via DMZ host het modem met de Asus router hebt verbonden, betekent dus ook dat je nog steeds wifi-functionaliteit op je modem actief hebt (inclusief wifispots)?

Ja, ik heb dat zo gedaan zodat ik nog wel toegang heb tot wifispots.
De wifitoegang op het modem gebruik ik niet verder. Ik heb het wifikanaal van het modem vast gezet en vermogen op laag omdat ik het zelf niet gebruik.
Het modem heeft dan als netwerk 192.168.178.xxx op LAN en Wifi, DMZ naar mijn router die weer op zijn LAN het 192.168.0.xxx gebruikt.
 
Mijn router en ook alle apparaten zitten in de 10.0.etc range. Denk je dat ik dat allemaal moet gaan omgooien naar de 192.etc range of zou ik het modem naar de 10.0 etc range kunnen brengen met behoud van de door jou genoemde functionaliteit? Zou een hoop werk schelen...
 
Ja, je hoeft aan je eigen Asus LAN configuratie niets te wijzigen.

Nu heeft jouw WAN poort het publieke ip-adres omdat je modem in Bridge staat. Als het modem niet in Bridge staat krijgt de WAN poort een 192.168.178.xxx adres als je dynamisch een ip-adres laat toewijzen door je nieuwe modem als dat niet in bridge staat. Maar omdat je wilt gaan portforwarden met alle verkeer (DMZ) moet je weten naar welk adres dat moet, dus is het handiger om je WAN poort van de Asus een vast ip-adres te geven in dezelfde reeks, maar die niet uitgedeeld wordt door DHCP. Standaard begint een 7210 bij 192.168.178.10 uit te delen en zijn eigen adres is 192.168.178.1, dus kun je de WAN poort van je Asus dan ook het vaste adres 192.168.178.2 geven met default gateway 192.168.178.1 en subnet 255.255.255.0. Eventueel nog de DNS servers van OpenDNS invoeren in je ASUS.

in je nieuwe modem maak je dan een DMZ aan naar 192.168.178.2. Voor je eigen netwerk aan de LAN kant van je eigen router wijzigt er dan verder niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan