• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Media box loopt vast/en start iedere keer opnieuw op

  • Onderwerp starter Onderwerp starter gekkedwaas
  • Startdatum Startdatum
G

gekkedwaas

Sinds gisteravond loopt onze mediabox iedere keer vast en blijft hij constant opnieuw herstarten,
dit naar aanleiding van een software upgrade die tijdens het tv kijken er ineens tussendoor kwam.

Na het herstarten van de mediabox kwam die in de stand-by stand en ging die weer herstarten en zo
gaat dat constant door :o

We hebben de kabels gecheckt, de tuner een half uur van het stroom gehaald, software handmatig geprobeerd
erop te zetten (d.m.v opnieuw starten pijltje naar links ingedrukt houden) maar niets helpt.

Dus ik net bellen naar UPC (vanuit mijn werk) krijg vrij vlot contact en die medewerker zei dat ik een nieuwe tuner
moest hebben (snap ik ;D). Maar dat ie een of ander nummer van de tuner en nummer op de smartcard nodig had.
Moet dus vanavond weer terug bellen om dat door te geven.

Weet iemand hoe lang het duurt voor dat je een vervangende tuner in huis hebt?
 
jah jah gistermiddag een nieuwe tuner ontvangen, vanmiddag ff aansluiten ben benieuwd iig
best snel voor mekaar :)
 
Wij hebben een soortgelijk of misschien wel hetzelfde probleem. De laatste 2 weken gaat dit de hele tijd door. Zelfs zo erg dat ik maar gestopt ben met kijken (best een openbaring) en met enige tegenzin mezelf aan het opladen ben om toch UPC maar weer eens te bellen. Gaan we weer het standaardlijstje aflopen...

We kennen inmiddels een aantal verschillende reboot/shutdown-acties.
Meerdere keren op een dag krijgen we in beeld dat er een software upgrade wordt uitgevoerd, de mediabox restart en vervolgens blijft ie in ongeveer 50% van de gevallen uit, tenminste het hele display is zwart, geen enkel lampje brandt en geen televisie-beeld. Als ik geen actie onderneem blijft ie zo een hele dag (misschien wel eeuwig) op zwart staan. Het enige wat we op dat moment kunnen/moeten doen is de stekker eruit halen en na 10 seconden weer inpluggen.
Soms start ie dan goed op, de andere keer blijft ie tijdens het opstarten ergens hangen, want na een paar minuten nog steeds geen beeld en het display blijft leeg. Er brand dan wel een lampje, ik weet uit m'n hoofd even niet meer welke, maar het is de onderste van de drie. Dus opnieuw de stekker eruit, wachten, inpluggen en hopen dat alles weer werkt.

Een andere fenomeen is dat ik op het display regelmatig een '1' of een '6' zie staan. Ik heb al een aantal keer de proef op de som genomen om te kijken of de box hier nog 'overheen' komt, maar nee. Na een dag naar een '6' gekeken te hebben (en geen televisie-beeld) toch maar weer te stekker eruit, wachten, inpluggen en opnieuw hopen op een half uurtje tv.

Factory default, handmatige software update, andere stekkerdoos, zelfs een andere groep...etc..etc, ik heb het allemaal zonder succes geprobeerd.
Ik denk dat echt dat de mediabox 'fried' is en dat ik gewoon een nieuwe moet krijgen, maar dat bellen he...;)
 
ronaldsmit zei:
Wij hebben een soortgelijk of misschien wel hetzelfde probleem. De laatste 2 weken gaat dit de hele tijd door. Zelfs zo erg dat ik maar gestopt ben met kijken (best een openbaring) en met enige tegenzin mezelf aan het opladen ben om toch UPC maar weer eens te bellen. Gaan we weer het standaardlijstje aflopen...

We kennen inmiddels een aantal verschillende reboot/shutdown-acties.
Meerdere keren op een dag krijgen we in beeld dat er een software upgrade wordt uitgevoerd, de mediabox restart en vervolgens blijft ie in ongeveer 50% van de gevallen uit, tenminste het hele display is zwart, geen enkel lampje brandt en geen televisie-beeld. Als ik geen actie onderneem blijft ie zo een hele dag (misschien wel eeuwig) op zwart staan. Het enige wat we op dat moment kunnen/moeten doen is de stekker eruit halen en na 10 seconden weer inpluggen.
Soms start ie dan goed op, de andere keer blijft ie tijdens het opstarten ergens hangen, want na een paar minuten nog steeds geen beeld en het display blijft leeg. Er brand dan wel een lampje, ik weet uit m'n hoofd even niet meer welke, maar het is de onderste van de drie. Dus opnieuw de stekker eruit, wachten, inpluggen en hopen dat alles weer werkt.

Een andere fenomeen is dat ik op het display regelmatig een '1' of een '6' zie staan. Ik heb al een aantal keer de proef op de som genomen om te kijken of de box hier nog 'overheen' komt, maar nee. Na een dag naar een '6' gekeken te hebben (en geen televisie-beeld) toch maar weer te stekker eruit, wachten, inpluggen en opnieuw hopen op een half uurtje tv.

Factory default, handmatige software update, andere stekkerdoos, zelfs een andere groep...etc..etc, ik heb het allemaal zonder succes geprobeerd.
Ik denk dat echt dat de mediabox 'fried' is en dat ik gewoon een nieuwe moet krijgen, maar dat bellen he...;)


Als het altijd goed gewerkt heeft en de mediabox begint kuren te vertonen zonder dat er in de bekabeling iets is veranderd
zou ik na een goede check van de kabels/verbindingen toch even UPC bellen :)

Enne die belkosten van UPC? die zijn goedkoper dan de meeste providers (ooit voor mijn vader 70 eurcent/minuut
moeten bellen naar een helpdesk van een provider :o :o :o)

Gewoon doen dus ;)
 
Thx, voor je reply.
Tja, het gaat ook niet om de kosten van het bellen, maar om het feit dat je altijd dat standaard lijstje moet doorlopen. Ik snap ook wel dat de helpdeskmedewerker nou eenmaal het kaf van het koren moet scheiden, maar het wordt voor mij persoonlijk steeds meer een cliche waar ik tegenop zie.
 
ronaldsmit zei:
Thx, voor je reply.
Tja, het gaat ook niet om de kosten van het bellen, maar om het feit dat je altijd dat standaard lijstje moet doorlopen. Ik snap ook wel dat de helpdeskmedewerker nou eenmaal het kaf van het koren moet scheiden, maar het wordt voor mij persoonlijk steeds meer een cliche waar ik tegenop zie.

Ach ff doorbijten en misschien na 1 a 2 keer bellen is het opgelost,bovendien is het zonde als je niets doet want je betaald
er tenslotte voor ;)
 
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in!
Hoewel ik hier op het forum ook geregeld een melding voorbij zie komen van een zekere Jordy-UPC die herhaaldelijk en schijnbaar zonder te hoeven bellen, mensen met soortgelijke problemen nieuwe boxen toestuurd.
Mocht dat zo kunnen dan hou ik me aanbevolen :)
 
ronaldsmit zei:
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in!
Hoewel ik hier op het forum ook geregeld een melding voorbij zie komen van een zekere Jordy-UPC die herhaaldelijk en schijnbaar zonder te hoeven bellen, mensen met soortgelijke problemen nieuwe boxen toestuurd.
Mocht dat zo kunnen dan hou ik me aanbevolen :)

klik voor Jordy op de onderstaande link en anders even zoeken op dit forum want deze mensen hebben al een hoop goeds gedaan ;)
Wel even je naam postcode en huis nummer in het bericht zetten ;)

https://chelloo.nl/ziggo/index.php?action=pm;sa=send;u=15929

succes
 
Greatly appreciated!
Ik zal contact met 'm opnemen...wordt vervolgd!
 
gekkedwaas zei:
jah jah gistermiddag een nieuwe tuner ontvangen, vanmiddag ff aansluiten ben benieuwd iig
best snel voor mekaar :)

Mijn nieuwe tuner werkt perfect, ik heb dus geen problemen meer ;D
 
Terug
Bovenaan