• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Media box gaat spontaan op standby en waarom betalen we eigenlijk!!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hartje
  • Startdatum Startdatum
H

hartje

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd springt de media box op standby en zag nu dat er een berichtje op het scherm komt dat je op OK van de afstbd moet drukken.

Hebben hier meer mensen last van?

Vind het eigenlijk van de zotte dat dit zomaar even gebeurt als UPC dit ingebakken heeft.
Even de film terug kijken is er niet meer bij.. >:(
Opnemen is ook al geen oplossing, omdat je het einde mist.. baal hier best wel van gezien ze me laten geloven dat ik alles kan met de mediabox... even zelf o.a. terug spoelen als je even weg bent!! NIET DUS

Heb nu toch echt wel een beetje de balen in met wat zij beloven en wat absoluut niet werkt.

Punten.

- Opnemen via hun programma met de media box. Dit werkt voor geen meter!! tijden kloppen van geen kant!!
- Terug kijken als je even iets mist. Dit werkt ook voor geen meter!! als je terugkomt staat dat ding op standby, zomaar! zijn ze gek geworden om te bepalen dat we maar een bepaalde tijd mogen kijken??
- Wanner je automatisch alle uitzendingen wilt opnemen mist je enkele minuten!! dus dag met het einde van de film! >:(
- Ondemand hapert, leuke uitzendingen voor de kinderen blijven hangen, je kan de film dus niet bekijken.



Ga me nu afvragen of ik de enige ben en waar ik me nu aan begin te storen!
Ze beloven van alles en komen nog geen 10%^waar met wat ze beloven
- Ondemand veel kijk plezier - mijn mening: niet dus! want de leuke filmpje zijn er niet meer of is niet beschikbaar!
- Even stukje terug draaien als je even een paar minuten geen tijd hebt... - mijn mening: mediabox pleuren ze gewoon op standby! hier is helemaal geen sprake van even terug zien als je even weg bent!!!!!
- HD TV, hahaha, als ik naar HD TV wil kijken, dan heb ik storing, dus zap over naar normaal en heb gelukkig en met goddank beeld zonder storing. en als dat hapert kan ik nog terug naar het ruis beeld van UPC via coax analoog

Is niet negatief bedoeld maar zit toch met deze ongemakken, en alleen omdat ik van mening ben dat ze de prijs omhoog voeren zonder eens te denken aan kwaliteit en dat ze bijna een monopolie positie hebben.

Maarja zal wel de 0,001% zijn die dit ondervindt.

Groeten van het Hartje van Almere
 
Misschien moet je de energieverbruik instellingen eens aanpassen... Als je daar automatisch naar standby uitzet is je probleem opgelost m.b.t. het stanby gaan. ::)
 
@hartje

Er is niets mis met de box. Als je eerst even had rondgekeken op dit forum dan vindt je de oplossing voor al jouw problemen.
Als je geen HD zenders kan kijken door storing dan is er iets mis met je binnembekabeling. Ook daarover vindt je op dit forum voldoende info.
 
Op standby gaan komt door de nieuwe energiebespaarfunctie. Daarvan kun je zelf de tijd instellen of compleet uitzetten.

Om te vookomen dat je begin of einde van een opname mist kun je instellen dat hij een x-tal minuten eerder start met opnemen en een x-tal langer opneemt als de tijden die je via de EPG ziet. Dit is speciaal gedaan omdat een aantal zenders zich zeer slecht aan de gegeven uitzendtijden houd.

De tijden in de EPG zijn inderdaad niet altijd correct, vooral omdat de zenders zich niet aan die tijden houden.

On Demand kent zeker zijn problemen, maar haperingen liggen vaak aan een slechte bekabeling binnenshuis.

Problemen met HD uitzendingen liggen meestal aan een slechte binnenhuisbekabeling.

Samengevat:
Zotg dat je instellingen in de mediabox goed staan.
Zorg dat je binnehuisbekabeling aan de eisen voldoet.

Zoals hierboven ook al opgemerkt komen al deze zaken (meermaals) ter sprake op het forum en is er genoeg informatie over te vinden.
 
:o energie stand heb ik gevonden en op UIT gezet.
Bedankt voor die tip, ben ook maar een bouwvakker en deze techniek gaat wat snel :o

nogmaals, ik heb die instelling niet aangepast dat ie op standby moet gaan opeens.

Opnemen is jammer, dit word nu te ingewikkeld om er gebruik van te maken.
10minuten extra tijd zit er al in en mis telkens de laatste stukjes van een uitzending en de functie automatisch opnemen kunnen ze er dan beter eruit laten of halen.

Maar wanneer ik ook naar een film kijk en druk op info zie ik dat er een hele andere film bezig is..
Soms klopt het wel natuurlijk..

Mn TV met mediabox is geinstalleerd, verwacht dat m'n kabelaansluiting wel oke is. Heb gewoon analoog/ digitale beeld en HD beeld (HD op andere kanalen, kanaal 71,72,73 etc...) En op HD tjilpt het en Digitaal beeld heb ik gewoon goed beeld maar niet altijd op HD TV.. dus ik snap HD TV niet en waarom het dan ook nog eens op kanaal 71 moet staan.

Daarnaast klapt ook internet er elke dag eruit omdat er een probleem met de Thomson modem is en wat al bekend was voordat ik internet bestelde.. vindt dat toch niet echt netjes van upc, verwacht toch wel dat het werkt en niet dat we elke paar uur knopje op modem even uit en weer aan moeten zetten.

Zoeken probeer ik wel te doen hoor, alleen zoek liever naar speci of stenen :) dat is wat ik wel begrijp.


Misschien dan toch noch een vraagje (heb op google gezocht).
Een enkele uitzending wil gewoon niet op breedbeeld, en echt waar, heb de TV menu en instelling bekeken en staat op 16:9 en de mediabox staat op 1080p ingesteld, maar heb ook Automatisch gezet en niets mag helpen.
Wel heel vreemd als er even reklame komt dan is m'n breedbeeld weer gevuld, en begint filpje dan weer naar een soort 4:3 beeld en dat heb ik niet als ik via coax kijk..

Bedankt voor jullie antwoord, en ja zal beter zoeken ;)
 
Als een zender een film oid uitzend dat origineel in 4:3 formaat is opgenomen kunnen ze twee zaken doen.
Ze kunnen het met de originele beeldratio (4:3) uitzenden met zwarte balen links en rechts en dat gebeurt bij de HD zenders. Ze kunnen het beeld ook oprekken / zoomen en beeldvullend 16:9 uitzenden. Het beeld is dan vervomt ook al valt het meestal niet heel erg op en dit gebeurt bij de SD zenders.
Voorgaande geld in zijn algemeenheid, maar niet altijd.
Hierover loopt al een discussie.
 
Terug
Bovenaan