• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Media afspelen via Horizon Box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SRHoutstra
  • Startdatum Startdatum
S

SRHoutstra

Hallo, wij hebben sinds maandag de Horizon Box.
Na wat spelen en uitzoeken is het gelukt om alles goed werkend te krijgen.
Internet, bellen, wifi..alles werkt goed en naar behoren.

ik ben nu aan de stoei met mijn thuisnetwerk, dwz bestanden delen via mijn PC. Hiervoor maak ik gebruik van Twonky, gedownload via 'MIJN UPC"
Dat werkt nu ook uiteindelijk na wat instellingen aangepast te moeten hebben in mijn Eset Firewall.

1) Wat mij opvalt is dat wanneer ik een .AVI af wil spelen met externe subs (dus een .SRT) ik dan via OK knop in een menu kan komen om de ondertiteling aan of uit te zetten. De letters van de ondertiteling zijn erg erg ERG klein en weet niet waar of hoe ik deze groter kan maken.

2) Indien ik een .MKV bestand wil afspelen met ingebakken subs worden deze niet getoond en ik kan niet via OK in het menu kan komen om de subs aan of uit te zetten.. Naar mijn mening moet dat ook niet nodig zijn met ingebakken subs maar ze worden niet getoond. Hoe kan ik deze wel laten tonen??

3) Hoe speel ik een DVD bestand af via de Horizon box? Ik zie de map inhoud, video_ts met daarin de DVD bestanden (echter zonder de extensies zoals .BUP, .IFO, .VOB).
Wil ik de DVD bekijken moet ik de .VOB bestanden een voor een afspelen...en heb ook geen ondertiteling....
Is er een mogelijkheid om een DVD gewoon af te spelen zoals via VLC player oid??

Gr Siem
 
Er zijn al verschillende topics aan gewijd aan dit probleem.
Avi en mpeg 2 bestanden kan je het beste afspelen met ingebakken srt. (evt. met programma freemake).

Er zijn mensen die PSP 3 mediaserver gebruiken om bestanden af te spelen.
Of je kunt overwegen om een losse mediaplayer aan te schaffen, waarbij jij ook losse srt kunt gebruiken, die teven alle bestanden, zonder problemen kan afspelen.

DVD's kan je niet afspelen met twonky zonder dat je moeten rippen e.d.

Persoonlijk gebruik ik geen twonky meer, maar een losse mediaplayer. Die tussen de Horizon en de TV zit.
 
Ik gebruik zelf https://www.universalmediaserver.com/ dit werkt een stuk beter als twonky en je kan ook de interne sub taal aanzetten en de taal voorkeur instellen.

Hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_UPnP_AV_media_servers kun je duidelijk zien wat de verschillen zijn.
 
Bedankt voor je reactie.
Ondertussen Twonky er af gegooid en UMS geïnstalleerd.
Volgende probleem doet zich nu voor: Na een paar minuten een bestand afspelen loopt UMS vast en verliest connectie met de box. >:(
Een herstart van UMS hersteld de verbinding even maar dan loopt alles weer vast. :(
Firewall staat uit...AV staat uit....Snap er geen hout van.
Straks maar even op de laptop proberen. Ik weet nu dus niet of het aan mijn vaste PC ligt of de Horizon Box.
 
Dat is nou net het hele vage....er staan geen meldingen in de ums log file.
Na veloop van tijd loopt de software gewoon vast. Via taakbeheer uitzetten is dan de enige mogelijkheid.
Heb gisteren de nieuwste versie er op gezet en ga vandaag weer ff verder klooien.
Maar ben niet erg tevreden hoe de HB met het thuisnetwerk omgaat.
 
Terug
Bovenaan