• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Maximum aantal mediaboxen....

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Digidish
  • Startdatum Startdatum
D

Digidish

Is er een maximum aan het aantal mediaboxen per huishouden?
Is dit maximum ingegeven door technische en/of administratieve redenen?

We hebben nu zowel een DVR als een gewone box en wilden nog een extra (standaard uitvoering) tegen de meerprijs van € 3,99. Volgens de allervriendelijkst medewerkster slechts 2 boxen per huishouden mogelijk of zij zou een nieuw klantnummer moeten aanmaken waarbij dus niet de prijs van € 3,99 geldt.... :o
 
Een technische belemmering lijkt me niet, want als je bovenin een toren flat woont zit
je ook met 100 man op dezelfde coax. :)
 
Apple740 zei:
Een technische belemmering lijkt me niet, want als je bovenin een toren flat woont zit
je ook met 100 man op dezelfde coax. :)

Is dat wel zou?
Dan kunnen ze jou toch nooit alleen afsluiten?

Ik zou juist wel denken dat het iets technisch is, al die data moet tenslotte wel over de coaxkabel jouw huis in komen.

M.v.g,
Robèrt
 
Robert Koopman zei:
Is dat wel zou?
Dan kunnen ze jou toch nooit alleen afsluiten?

Ik zou juist wel denken dat het iets technisch is, al die data moet tenslotte wel over de coaxkabel jouw huis in komen.

M.v.g,
Robèrt

Ook in een flat heeft iedereen zijn eigen coax totaan de kast waarna het via splitter op 1 dikke coax uitkomt.
 
Devil-Strike.net zei:
Ook in een flat heeft iedereen zijn eigen coax totaan de kast waarna het via splitter op 1 dikke coax uitkomt.

Dat is wel weer waar.

Dan kan ik me alleen bedenken dat UPC op deze manier capaciteitsproblemen wil voorkomen.
Stel dat ze meer dan 2 mediaboxen per huishouden toestaan maar dat op een gegeven moment er geen nieuwe abonnee's meer bij kunnen?
Zoiets kan het toch best zijn?

M.v.g,
Robèrt
 
Denk dat het best mogelijk is, maar moet je wel een flinke signaalsterkte hebben. Op dit moment is de vraag gewoon te laag. Lijkt mij de voornaamste reden...
 
Robert Koopman zei:
Is dat wel zou?
Dan kunnen ze jou toch nooit alleen afsluiten?

Bij een vriend van mij is tv via de kabel in de "servicekosten" inbegrepen. Of hij nu wél of
geen kabel-tv wil, de servicekosten blijven gelijk. Afsluiten kan niet.
Het lijkt mij dus dat er woonomgevingen zijn waar de kabel niet "per abonnee" is af te sluiten. Als
het signaal sterk genoeg is, kunnen er dus meerdere mediaboxen op één coax.
 
Het kan nog steeds individueel afgesloten worden als het gaat om een normale woning waarbij servicekosten moeten worden betaald. Het is alleen dat de stichting of woningbouwvereniging een korting krijgen voor het afskuiten van grote hoeveelheden aansluitingen voor analoog in één keer. Wat jij bedoelt bestaat ook wel maar dan moet je meer denken aan bungalowparkjes, campings en verzorgingstehuizen. Dat kunnen aansluitingen zijn die geen individuele aansluiting hebben (Deze klanten kunnen bij voorbaat geen DTV nemen).
 
Even terug naar de kern van mijn vraag:

zijn slechts 2 boxen per adres mogelijk; nou blijk ik 2 klantnummers te hebben: 1 voor internet en 1 voor antenne (analoog en digitaal); dus ook 2 facturen. Aan het "antenne-abonnement" hangen al 2 boxen; het was wel mogelijk om mijn internet-abo uit te breiden met digitale TV, maar dit wordt gezien als een nieuw abonnement (dus geen € 3,99 voor extra pakket, maar volle prijs). E.e.a. geschiedt via dezelfde binnenkomende groene kabel (dus technisch zou er geen belemmering hoeven te zijn?)
 
Technisch is er geen en toch ook weer wel een belemmering.

Puur wat betreft het kijken naar Digitale Tv zenders is er geen probleem, mits je signaalsterkte goed is en er evt een versterker geplaatst word. Dit is eigenlijk puur hetzelfde als meerdere analoge tv's aansluiten.

De UPC mediaboxen hebben echter een ingebouwd eurodocsismodem (gebruikt voor interactief, films bestellen etc) en dat kan een probleem geven. Dat modem moet contact maken met een server en op zo'n server kan maar een x-aantal modems worden aangesloten zonder problemen.

De grootste belemmering voor meerdere digitale ontvangers zijn echter de kabelmaatschappijen.
Ze hebben veel geld geïnvesteerd en willen dat logischerwijze terugverdienen en wat winst maken.
Daarom betaal je niet zoals bij analoog per huisaansluiting, maar per box (of per smartcard).
 
Terug
Bovenaan