• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Massive attacks

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pblock
  • Startdatum Startdatum
P

pblock

Heb, net als een paar weken geleden, een georganiseerde attack gehad op mijn PC's. Verschillende detectie programma's stonden roodheet, het duurde net als vorige keer +- 9 min. tussen 21:23:49 en 21:32:12
Het gaat om meer dan 50 IP's van diverse porten naar een 1, port nl 8454
vanuit de hele wereld, van taiwan, honkong, tot aan brazililie en de usa toe.

Wat de ernst ervan is weet ik niet, ben voldoend tot uitermate goed beveiligd, maar het is toch wel opvallend.Weet wel dat het niet om mij persoonlijk gaat, dat is ook niet het punt...
 
Dat heb ik een aantal weken geleden ook een paar maal gehad.
Toen ben ik verschillende IP's gaan uitproberen via het web, poort 10000 en 20000
Tot mijn verbazing kwam ik bij één of ander ruimte instituut in japan of zo via 1 ip adres.
De rest was niet traceerbaar als website.
Met trace route kom je wel wat verder, maar ook niet meer dan de provider.



.
 
Mario zei:
Dat heb ik een aantal weken geleden ook een paar maal gehad.
Toen ben ik verschillende IP's gaan uitproberen via het web, poort 10000 en 20000
Tot mijn verbazing kwam ik bij één of ander ruimte instituut in japan of zo via 1 ip adres.
De rest was niet traceerbaar als website.
Met trace route kom je wel wat verder, maar ook niet meer dan de provider.

Nou Mario, schijnt dat we toch wel een unieke positie innemen op dit forum, wij schijnen de enige 2 tezijn die dit geconstateerd hebben.

Heel vreemd
 
(ik luister liever naar de music van MA :-)

Ik vrees dat veel mensen niet doorhebben dat zo worden aangevallen.
Ik incluis!! Ik heb wel eens met een programmaatje gekeken naar wat er allemaal mijn router probeerd te benaderen.
Door gebrek aan knowhow heb ik verder niet gezocht wie/wat die nieuwsgiereigen zijn en waren.
 
Dan is hierbij dus een goed onderwerp voor vraag en uitleg ontstaan.
Is het een idee om hier uitgebreid te gaan beschrijven HOE je een atack kan zien(welke programma's je er voor gebruikt) en hoe dat je het beste kan handelen??????

Denk dat veel mensen hier baad bij zouden hebben en daar val ik onder.
 
Wolter zei:
Dan is hierbij dus een goed onderwerp voor vraag en uitleg ontstaan.
Is het een idee om hier uitgebreid te gaan beschrijven HOE je een atack kan zien(welke programma's je er voor gebruikt) en hoe dat je het beste kan handelen??????

Denk dat veel mensen hier baad bij zouden hebben en daar val ik onder.

Ja , dat is misschien een goed idee.

Ik zal een start geven v.w.b. een goed prgr. waarmee je het kan merken, dat is Hacktracer, Zonealarm heeft ook een zeer goede interface, niet voor niks een populair prgr, ondanks dat er mensen zijn die het verafschuwen.

Tja, en de uitleg, gewoon feeling voor hebben, kijken en begrijpen wat er gemeld wordt.

Heb al vaker gezegt, ik mijn router firewall, Zonealarm, hacktracer, en nog een paar prgr erop staan.

Een vriend van me heeft geprobeerd mij tehacken, wat hem niet is gelukt, en hij is niet de minste.
Wat is dus aangeef is een beveiliging begint bij jezelf.

Zo nu mogen anderen het overnemen. Discussie geopend.
 
Jah das zeer zeker waar dat een goede beveileging bij je zelf begind dat is van zelf sprekend.Maar wat ik eigenlijk bedoel is het specefiek uitleggen hoe een bepaald programa precies werkt zodat meer mensen zich er handig mee kunnen maken.Zoals je aangeeft zijn er vele programma's die dat doen,daarom het idee om een aantal ervan uit te lichten en dat specefiek uitleggen hoe en wat te gebruiken.Want als mensen weten HOE je het gebruikt komt de handigheid vanzelf :6
 
Wolter zei:
Jah das zeer zeker waar dat een goede beveileging bij je zelf begind dat is van zelf sprekend.Maar wat ik eigenlijk bedoel is het specefiek uitleggen hoe een bepaald programa precies werkt zodat meer mensen zich er handig mee kunnen maken.Zoals je aangeeft zijn er vele programma's die dat doen,daarom het idee om een aantal ervan uit te lichten en dat specefiek uitleggen hoe en wat te gebruiken.Want als mensen weten HOE je het gebruikt komt de handigheid vanzelf  :6

Ja dat begreep ik al, maar je kan toch niet verwachten dat ik, of een ander hier een prive lesje gaan draaien over hoe je een prgr moet gebruiken.

Er zitten help files bij en internet is een ozo machtig medium. Ik heb ook nooit uitleg gehad, gewoon DOEN en zien wat er gebeurd.

Voor wat jij dus specifiek wil en bedoelt nee dat doe ik niet.
 
Rayper zei:
Niet iets kort ervoor zitten downloaden via een P2P-netwerk of zo???

Nee, maar heb het idee dat je de cloe mist, lees het nogeens goed door.
 
Terug
Bovenaan