W
wagterd
Vandaag ontving ik een bijzonder bericht van chello Abuse:
De link verwijst naar een pagina met een tutorial voor het uitvoeren van een firmwareupgrade bij een WL-025:
Nu gebruik ik geen WL-025 maar een DC202 v2 (ja goedkope rammelbak ja
). Ik heb de afgelopen twee weken wel allerlei storingen gehad hier in de buurt waardoor ik soms dagenlang geen verbinding meer had.
Nu is mijn vraag: waar zouden deze Massale DHCP-verzoeken vandaan kunnen komen? Iemand een suggestie?!
Ik maak me een beetje zorgen omdat de taal in het mailtje verderop overigens weer eens vrij dreigend wordt:
hmmm en mijn rekeningen dan? en die dagen dat ik geen internet had dan?! nouja daar kunnen jullie allemaal niets aan doen, dat zal ik zelf maar uit moeten vechten denk ik.
Op de abuse-afdeling van UPC/chello, die zich bezighoudt met het aanpakken en voorkomen van misbruik van of vanaf het UPC-/chello-netwerk, is er geconstateerd dat er een router actief is op uw aansluiting, die extreem veel DHCP verzoeken genereert waardoor de kwaliteit van onze dienstverlening aan andere klanten in het geding kan komen.
De link verwijst naar een pagina met een tutorial voor het uitvoeren van een firmwareupgrade bij een WL-025:
UPC heeft recentelijk geconstateerd dat bepaalde routers van het merk Sitecom (WL-025 Wireless Network Broadband Router) niet goed omgaan met het verkrijgen van een IP adres. Dit kan uw internetsnelheid nadelig beïnvloeden.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk doch dringend om er zorg voor te dragen dat deze overlast snel stopt, door de firmware van uw router bij te werken of deze compleet te ontkoppelen. Mocht u niet niet bekend zijn met het bijwerken van uw firmware, kunt u via https://www.upc.nl/index.php?PageID=138120#sitecom meer informatie opvragen.
Nu gebruik ik geen WL-025 maar een DC202 v2 (ja goedkope rammelbak ja

Nu is mijn vraag: waar zouden deze Massale DHCP-verzoeken vandaan kunnen komen? Iemand een suggestie?!
Ik maak me een beetje zorgen omdat de taal in het mailtje verderop overigens weer eens vrij dreigend wordt:
Mochten wij niets van u vernemen of na deze melding wederom constateren dat uw router overlast blijft veroorzaken, dan zijn wij helaas genoodzaakt om uw verbinding tijdelijk af te sluiten om de kwaliteit van onze dienstverlening aan andere klanten te beschermen.
