• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Massa ontslagen bij Ziggo/UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjutr

Forum Gebruiker
Berichten
846
Fusie Ziggo en UPC kost honderden banen


dinsdag, 31 maart 2015 / 17:13


UTRECHT (ANP) - De samensmelting van Ziggo en UPC kost de komende drie jaar 450 vaste arbeidsplaatsen. Bovendien worden ,,enkele honderden'' tijdelijke en externe contracten niet verlengd. Dat maakte Ziggo dinsdag bekend.iggo werd vorig jaar overgenomen door Liberty Global, dat ook al UPC onder zijn hoede had. De twee kabelexploitanten worden samengevoegd onder de merknaam Ziggo. Door de fusie kan volgens Ziggo op een aantal plaatsen beter en efficiënter samengewerkt worden. Dat geldt met name voor afdelingen die zich bezighouden met productontwikkeling, innovatie en infrastructuur en voor het management.

.. en als je bedekt dat wij - de klanten- alleen maar meer moeten betalen, zonder er
iets noemenswaardig voor terug te krijgen, dan is de toon wel gezet door
Liberty Global...

Geen wonder dat medewerkers vrij spastisch reageren op protesten over de
verschraalde dienstverlening...
 
En reken er maar op dat dit nog maar het begin is van alles, ik ben bang dat er nog veel meer ontslagen vallen de komende jaren.... :cry:
 
Daar hoeft je geen helderziende voor te zijn dat er bij samenvoegingen arbeidsplaatsen verdwijnen, werknemers zijn daar de dupe van.
 
In Nijmegen staat een callcenter van UPC. De vacatures voor in dat callcenter stond om de havenklap op de site van zo beetje alle uitzendbureau's. Maar nu ik er zo over denk heb ik dat inderdaad al zeker een jaar niet meer gezien.

Bij Ziggo wel, zo weet ik dat mijn zwager net een maand terug aangenomen is.
 
En reken er maar op dat dit nog maar het begin is van alles, ik ben bang dat er nog veel meer ontslagen vallen de komende jaren.... :cry:
En niet te vergeten stevige abonnement prijsstijgingen. :censored:
 
In Nijmegen staat een callcenter van UPC…

Het lijkt me niet dat er banen bij een callcenter verdwijnen ten gevolge van een fusie. Het aantal banen daar zal vooral gerelateerd zijn aan het aantal abonnees per helpdeskmedewerker en dat veranderd niet bij een fusie. Hooguit zullen er een paar aan de top overbodig worden.
 
Het lijkt me niet dat er banen bij een callcenter verdwijnen ten gevolge van een fusie. Het aantal banen daar zal vooral gerelateerd zijn aan het aantal abonnees per helpdeskmedewerker en dat veranderd niet bij een fusie. Hooguit zullen er een paar aan de top overbodig worden.

In Leeuwarden zit er ook eentje UPC/Ziggo heeft al aangekondigd dat die niet dicht gaat, maar wel gesneden zal worden. Over zullen evenredig banen vervallen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan