• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mailservers Ziggo op blacklist geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rolestar

Ik heb gezocht naar een discussie omtrent e-mail blacklists ziggo servers maar en die niet kunnen vinden. Dus ben ik een nieuwe gestart, ik hoor het graag als ik dit ergens anders moet plaatsen.

Vanaf gisteren 24-5-2014 rond 14 uur kon ik geen e-mail versturen vanaf mijn [email protected] adres. Bij bepaalde ontvangers zoals hccnet.nl en andere kreeg ik de melding dat de mailserver op de blacklist van spamcop staat. Ik kan wel mail ontvangen. Via Ziggo mail op het web lukt het ook niet.
Ik heb op mijn PC virusscanners en spybot S&D gedraaid en op enkele tracking cookies niks kunnen vinden.Mijn eigen IP adres is ook niet blacklisted.

De onderste regel van de retourmail:
ACCESS DENIED to <[email protected]> at smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net by DNSBL -- see https://spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.167

en:

ACCESS DENIED to <[email protected]> at smtpq3.tb.mail.iss.as9143.net by DNSBL -- see https://spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.166

Nazoeken van de IP adressen 212.54.42.166 en ...167 leerde dat dit Ziggo servers zijn in Dronten,en na verder zoeken bleek dat ze via DNSBL lookup bij bl.spamcop.net, bij dnsbl-1.uceprotect.net en bij ix.dnsbl.manitu.net blacklisted zijn.

Dat betekent blijkbaar dat ontvangers die Spamcop hebben draaien als spamfilter, mails vanaf deze servers weigeren. Dat zijn blijkbaar ook hccnet.nl en anderen. Maar bijvoorbeeld gmail niet, want daar kan ik email vanaf ziggo naar toe versturen.

Ik zag gisteren dat het 23 uur duurt voordat het van de blacklist verdwijnt, maar dat staat er nog steeds en die tijd is ruim verstreken, dus blijkbaar wordt er nog spam-mail verstuurd (naar spamtraps ?) vanaf deze server.

Ik heb een een berichtje op de Ziggo site achtergelaten en de helpdesk gebeld, maar daar kent men spamcop niet en ze vinden het vreemd dat de servers op de blacklist staan. Wel goed te woord gestaan, en ze hebben wel een storingsmelding gemaakt, maar kunnen er niets aan doen, zegt hij.

Zijn er meer mensen met dit probleem ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gezocht naar een discussie omtrent e-mail blacklists ziggo servers maar en die niet kunnen vinden. Dus ben ik een nieuwe gestart, ik hoor het graag als ik dit ergens anders moet plaatsen.

Vanaf gisteren 24-5-2014 rond 14 uur kon ik geen e-mail versturen vanaf mijn [email protected] adres. Bij bepaalde ontvangers zoals hccnet.nl en andere kreeg ik de melding dat de mailserver op de blacklist van spamcop staat. Ik kan wel mail ontvangen. Via Ziggo mail op het web lukt het ook niet.
Ik heb op mijn PC virusscanners en spybot S&D gedraaid en op enkele tracking cookies niks kunnen vinden.Mijn eigen IP adres is ook niet blacklisted.

De onderste regel van de retourmail:
ACCESS DENIED to <[email protected]> at smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net by DNSBL -- see https://spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.167

en:

ACCESS DENIED to <[email protected]> at smtpq3.tb.mail.iss.as9143.net by DNSBL -- see https://spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.166

Nazoeken van de IP adressen 212.54.42.166 en ...167 leerde dat dit Ziggo servers zijn in Dronten,en na verder zoeken bleek dat ze via DNSBL lookup bij bl.spamcop.net, bij dnsbl-1.uceprotect.net en bij ix.dnsbl.manitu.net blacklisted zijn.

Dat betekent blijkbaar dat ontvangers die Spamcop hebben draaien als spamfilter, mails vanaf deze servers weigeren. Dat zijn blijkbaar ook hccnet.nl en anderen. Maar bijvoorbeeld gmail niet, want daar kan ik email vanaf ziggo naar toe versturen.

Ik zag gisteren dat het 23 uur duurt voordat het van de blacklist verdwijnt, maar dat staat er nog steeds en die tijd is ruim verstreken, dus blijkbaar wordt er nog spam-mail verstuurd (naar spamtraps ?) vanaf deze server.

Ik heb een een berichtje op de Ziggo site achtergelaten en de helpdesk gebeld, maar daar kent men spamcop niet en ze vinden het vreemd dat de servers op de blacklist staan. Wel goed te woord gestaan, en ze hebben wel een storingsmelding gemaakt, maar kunnen er niets aan doen, zegt hij.

Zijn er meer mensen met dit probleem ?


Helaas, hier het zelfde probleem.

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<[email protected]>:
host mail.xxxx.nl [xxx.xxx.xxx.xxx]: 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [212.54.34.166] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?212.54.34.166


Hopelijk is dit snel opgelost.
 
Hier ook. Vanaf gistermiddag. Hetzelfde nagezocht als de Topic- starter en tot dezelfde conclusie gekomen. Echter spamcop haalt een server pas van de lijst als er daadwerkelijk iets ondernomen is en dan duurt het 24 uur totdat alle aangesloten servers de lijsten met een update binnenkrijgen. Dus het lijkt er op dat ziggo nog geen actie ondernomen heeft.
 
Ook hier het zelfde probleem. ACCESS DENIED en You are listed at bl.spamcop.net (Blocked - see
550 https://www.spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.166)

Zou fijn zijn als er iets bij storingen over komt te staan en wanneer dit is opgelost. kan nu diverse mensen niet emailen, komt allemaal terug :evil:
 
Idem dito met een sterretje (dat wil zeggen dat het ook geldt voor mijn andere Ziggomailadressen):
SMTP error from remote mail server after end of data:
host mx1.123xs.net [46.165.197.238]: 550 212.54.42.166 is listed on uce-dnsbl1.rbl.spamrl.com. Please organise removal and retry.

Volgens mij moet Ziggo dit oplossen. Ik omzeil het nu door de smtp van mijn gmail-account. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Frac
 
Tja, wat als je een gewone brief verstuurt naar iemand die weigert een bereikbare bus te plaatsen, is dat dan PostNL's zijn fout of die van de ontvanger.
 
Tja, wat als je een gewone brief verstuurt naar iemand die weigert een bereikbare bus te plaatsen, is dat dan PostNL's zijn fout of die van de ontvanger.

Je kan natuurlijk uitgebreid met elkaar in discussie gaan. Maar ondertussen staan je klant in de kou. Kortom.... Ziggo moet gewoon snel het probleem oplossen.

Niet dat het mij veel boeit: Ik gebruik al een eeuwigheid geen mail meer van mijn ISP.
 
Blokkade door Spamcop

Ja hier zelfde probleem en als je telefonisch contact zoekt krijg ik elke keer te horen dat de wachttijd te lang is :-(
 
zelfde probleem

Net als anderen loop ik tegen dit probleem aan. Klantenservice via webform op de hoogte gebracht. Kijken of dit helpt.
 
Ja, ik heb hetzelfde. Maar niet alles wordt tegengehouden. [email protected] SMTP error from remote mail server after end of data: host mx.spamexperts.com [46.165.223.3]: 550 212.54.42.166 is listed on uce-dnsbl1.rbl.spamrl.com. Please organise removal and retry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan