• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mailserver

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hans263
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hans263

Ik maak gebruik van Ziggo webmail. Volgens mij benader je de mailbox die op een centrale webserver maar wat mij opvalt is dat als ik via verschillende computers inlog de mail niet centraal lijkt te zijn verwerkt. Bijvoorbeeld mail die ik via mijn I-pad verwijder, staat er bij de webmail sessie op mijn vaste PC nog gewoon in. Ook de mappen zijn verschillend. Weet iemand waarom en hoe dit is op te lossen??
Thx alvast.
 
Heb je bij de webmail instellingen aangegeven dat bij het
Uitloggen de prullenbak leeg gemaakt moet worden?
 
De normale mailserver van Ziggo (die je op je IPAD of PC met het mailprogramma benadert) gebruikt POP3 en daarmee kun je dus geen mappen gebruiken. Mappen daarin staan altijd lokaal op de PC/IPAD en worden dus nooit gelijk aan de mappen die je in webmail ziet. In de webmail applicatie kun je wel mappen aanmaken en daarin kun je dus ook mail zetten, maar die staan los van de pop3 server. Wanneer je mail in de hoofdmap wist via webmail en daarna ook netjes uitlogt, zouden ze ook van de server gewist behoren te worden. Je kunt ze daarna ook niet meer ophalen via pop3. Maar als je ze al eerder via pop3 opgehaald hebt op je ipad/pc blijven ze daar wel staan omdat ze lokaal op de ipad/pc staan en niet op de server.

Niet echt handig die combinatie dus. Zolang een provider geen IMAP mailserver gebruikt kan dat niet anders. Hopelijk doet Ziggo dat ooit eens....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan