Mails verdwijnen na paar weken

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Vana

Hallo leden,

Ik heb op de pc (via Outlook) een Ziggo mail account. Daarnaast heb ik op mijn iPad 2 ook een account ingesteld met hetzelfde mailadres.
Al lange tijd verdwijnen na een paar weken gelezen emails uit mijn inbox van mijn iPad. Heb hierop gegoogled en het meestvoorkomende advies 'zet in je iPad verwijderen van mails op 'nooit' , is niet van toepassing, want dat had ik al heel lang zo ingesteld.
Ergens las ik dat het met 'synchroniseren' van je mail te maken heeft, maar die optie heb ik helemaal niet onder 'mail' in mijn iPad instellingen, wel onder 'agenda'. Die heb ik nu denk ik juist ingesteld, maar ik betwijfel of dat ermee te maken heeft. Heb ook al in mijn Outlookinstellingen gekeken, maar ik vind niet iets waarvan ik meteen denk dat het de oplossing is.

Nou kan ik me herinneren dat er ergens in je iPad een optie was om te kiezen hoeveel mails je zichtbaar wilt hebben, en wie weet heeft het daarmee te maken, maar die optie is denk ik verdwenen na een aantal updates. Heb me suf gezocht. Weet iemand misschien waar die optie exact staat?
Heeft iemand een ander idee? :?
dank!
 
kijk eens in outlook, ook daar ingeven dat de mails nooit van de server moeten worden verwijderd.
 
Als het een POP3 account betreft, mag het niets uitmaken of de mails wel of niet op de server gewist worden. Als het eenaal in de in-box zit, zijn ze al van de server opgehaald en zouden ze op de iPad moeten blijven staan totdat ze daar expliciet gewist worden.

Maar ik ken de iPad niet en misschien zit er een optie op om oude berichten in de de in-box 'weg te laten.

Of gaat het hier nu om het IMAP account? Zonder die info kun je eigenlijk geen zinnig antwoord op de vraag geven.
 
Als het een POP3 account betreft, mag het niets uitmaken of de mails wel of niet op de server gewist worden. Als het eenaal in de in-box zit, zijn ze al van de server opgehaald en zouden ze op de iPad moeten blijven staan totdat ze daar expliciet gewist worden.

Maar ik ken de iPad niet en misschien zit er een optie op om oude berichten in de de in-box 'weg te laten.

Of gaat het hier nu om het IMAP account? Zonder die info kun je eigenlijk geen zinnig antwoord op de vraag geven.

Dank voor je reactie.
Het is een POP3 account.
Nee, zo'n optie als jij noemt zit niet op mijn iPad.

Enig idee wat ik zou kunnen aanpassen?
 
kijk eens in outlook, ook daar ingeven dat de mails nooit van de server moeten worden verwijderd.

Oh, ik las eerst het bericht onder deze van jou... Sorry.
Ondanks de reactie op jouw tip van Briolet, ga ik dit toch proberen te doen. Moet even op zoek naar die optie in outlook.
 
Als het een pop3 account is, dan zouden de berichten toch eerst nog naar de prullenbak gaan. Staat daar ook niets?
 
Als het een pop3 account is, dan zouden de berichten toch eerst nog naar de prullenbak gaan. Staat daar ook niets?

Nee. In de prullenbak zit alleen dat wat ik er zelf ingemikt heb.
Vandaag Apple helpdesk gebeld. Wisten het ook niet echt, terwijl als je googlelt komt het best vaak voor. Heb nu in Outlook op de pc inderdaad ingesteld dat een kopie van de berichten op de server bewaard moet blijven. Over een paar weken kan ik dus zien of dat helpt.
 
Zoals je in het eerste bericht aangaf, zou het een functie binnen de iPad kunnen zijn om oude berichten automatisch te wissen. Daar kan ik me iets bij voorstellen omdat de iPad minder opslag ruimte heeft dan de gemiddelde PC.

Je zou je POP account ook kunnen opheffen op de iPad en daar dan een IMAP account beginnen. En als dat bevalt, dit ook bij je outlook te doen. Op de Ziggo site staat ergens een instructie hoe dat moet, zonder je oude mail kwijt te raken.

Bij IMAP staan de files altijd op de server en heb je hooguit locale kopieën.

Belangrijkste voordelen zijn dat je uitgaande post dan ook op alle apparaten zichtbaar is. En verder dat je niet op elk apparaat je mail hoeft te wissen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan