• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mailen vanuit buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JanWink

Ik kan wel op mijn casema mail emails ontvangen maar ik kan ze niet versturen.

Erg lastig allemaal.

Wie weet hiervoor de oplossing. Ik wil niet telkens mijn instellingen op mijn Macbook terug zetten als ik even in Nederland ben dus graag een permanente oplossing.

Mvg,

Jan
 
Weetje zeker dat je alles ingesteld hebt volgens de Ziggo handleiding op hun website? Daarmee moet je van overal vandaan kunnen mailen.
 
Met Thunderbird aldus:
Uitgaande server SMTP: smtp.ziggo.nl
Poort: 587
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord, inloggen met gehele e-mailadres als gebruikersnaam
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap
Nog beter: Gmailaccount nemen (provider-onafhankelijk)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wie weet hiervoor de oplossing. Ik wil niet telkens mijn instellingen op mijn Macbook terug zetten als ik even in Nederland ben dus graag een permanente oplossing.

Je gebruikt waarschijnlijk de standaard SMTP poort om mail te versturen en dat werkt alleen als je op het ziggo netwerk zit en dus niet in het buitenland.

De instellingen die op alle netwerken goed werken staan beschreven in het stappenplan op de Ziggo website. Voor een macbook staat dat hier.

Wel bij elke stap even op 'verder' klikken tot je alle stappen gezien hebt.
 
De instellingen die op alle netwerken goed werken staan beschreven in het stappenplan op de Ziggo website. Voor een macbook staat dat hier.

Wel bij elke stap even op 'verder' klikken tot je alle stappen gezien hebt.

Let wel als je al langer bij Ziggo bent: : je moet via webmail IMAP ingeschakeld hebben!
 
Let wel als je al langer bij Ziggo bent: : je moet via webmail IMAP ingeschakeld hebben!

Snap ik even niet, waarom zou je via webmail IMAP aan moeten zetten ?

Of bedoel je dat je geen POP3 maar IMAP moet gebruiken in je mail instellingen van je mail-programma ?

Dat klopt inderdaad. Hoeft niet, maar is wel beter. POP3 werkt nog steeds. Het stappenplan zegt ook dat je IMAP in moet stellen, dus als dit gevolgd wordt komt het goed.
 
Beschouw het maar als een heractivatie, als je lange tijd geen webmail hebt gebruikt.
 
Let wel als je al langer bij Ziggo bent: : je moet via webmail IMAP ingeschakeld hebben!

Het gaat hier om verzenden en dat gaat via de smtp server van ziggo. SMTP is onafhankelijk van IMAP of POP3 instellingen. Sterker, ook mijn 'niet-Ziggo' mail laat ik via de Ziggo smtp server lopen.
 
mailen vanuit buitenland met Ziggo op de ipad.

Hallo,
ik heb net een half uur met de klantenservice van Ziggo aan de lijn gehangen omdat ik, na het volgen van hun stappenplan, een foutmelding kreeg bij het versturen. "de verbinding met de uitgaande server "smtp.ziggo.nl" is mislukt.
Mijn instellingen voor de smtp server zijn
Hostnaam smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam mijn volledige emailadres van Ziggo
Wachtwoord spreekt voor zich
gebruik SSL is uit
identiteitscontrole staat op wachtwoord, mogelijkheden zijn verder MD5 Challenge-response, HTTP MD5 Digest en NTLM
Serverpoort 587
Wat ontbreekt/staat er verkeerd in mijn instellingen waardoor ik wel ontvang maar niet kan versturen. Ik ben jullie bij voorbaat zeer dankbaar als jullie een oplossing hebben.
De klantenservice, en daar heb ik alle begrip voor, vertelde dat zij helaas ook niet van alle apparaten de mogelijkheden kennen.
Lijkt mij terecht!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan