• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mailen naar een planetadres

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rita
  • Startdatum Startdatum
R

Rita

Hallo allemaal,


Al zo`n 2 weken heb ik problemen met het mailen naar een planetadres.
`s morgens gaat het goed, en dan begint het, mails komen niet aan, of pas in de nacht er op.
Aangezien ik veel mail met dat adres is dat behoorlijk irritant.
Misschien dat jullie enig idee hebben wat er mis is?

groetjes,

Rita
 
Hallo Rita,

Met deze informatie is dat erg lastig te achterhalen. Hiervoor zul je de headers van het bericht moeten doorspitten (bijvoorbeeld door te vragen of men deze naar je terug mailt). In de headers kun je namelijk terugvinden waar een mail blijft hangen, dan heb je in ieder geval wat aanknopingspunten.

Je kunt de headers hier eens plaatsen (email-adressen en eventueel je eigen IP-adres kun je maskeren door er sterretjes in te plaatsen) zodat we in ieder geval wat kunnen zien :)
 
Rita heeft gelijk!

Ik heb ook een Planet mail-adres en als ik van UPC iets naar Planet stuur komt het niet aan.. :o
Andersom is het er direct en de eerste poging is na 5 minuten nog niet aangekomen.....

Mail is nog niet teruggekomen dus ik kan geen headers nakijken.
 
Ik kan inderdaad niet verzenden van UPC naar Planet.
Komt niet aan en is ook nog niet terug.
Zit bij Planet niet in de spambox.
 
Hier precies hetzelfde probleem, erg vervelend...
Staat UPC toe om eigen SMTP servers te gebruiken?
 
Na 3 uur is mijn testmailtje aangekomen.....
Gaat zeker ergens een mannetje op een fietsje naar Planet om het af te leveren?..... ;)

Ik zie in de headers dat de ene server (van UPC) het mailtje om 17:22 ontvangt en de volgende (van KPN) pas om 20:39.
Wie is er nu fout?
Waar zit de tijdvertraging?
 
Kan zijn dat de uitgaande server van UPC een probleem heeft, of de inkomende server van planet(KPN). Dit kun je alleen testen door vanaf andere servers een testmail te sturen. Ergens daartussen blijft het hangen. Ik kan vanaf een zonnet-adres bijv. een mail proberen te sturen naar een planet-adres, bij gebrek aan zo'n adres kan ik het eventueel naar iemand anders sturen ;)
 
Betreffende het draaien van servers vind ik in de voorwaarden alleen:

30.3 Het is de Klant niet toegestaan om de dienst of onderdelen daarvan door te
verkopen aan of te delen met derden, te verspreiden of anderszins commerciële
activiteiten met behulp van de Breedbanddienst te ontwikkelen (waaronder
mede begrepen het aanbieden van inbeltoegang tot het internet via het
netwerk van UPC, het gebruik van servers die het netwerk van UPC kunnen
verstoren en het maken van reclame).

Bron: https://www.upc.nl/pdf/Algemene_voorwaarden_internet_telefonie_0307.pdf
 
Ik durf het aan om te zeggen..... 8)

De ontvangende server van KPN : hpsmtp-eml07.kpnxchange.com heeft een probleem.
Waar vandaan ik ook een mailtje, het komt niet meteen aan bij die server.
Stuur ik via gmail naar mijn domein-adressen komt het direct aan.
Ook vanaf UPC adressen kan ik het op mijn domein-adressen ontvangen.
Wat ik ook naar mijn Planet-adressen stuur, het komt niet aan.
Zal wel een uur of drie duren.

Ligt Planet onder een e-mail-attack?
Phishing aanvallen?

Wel lastig, zo kan je er niet van op aan.
 
220 hpsmtp-eml07.kpnxchange.com kpnxchange.com Sun, 16 Mar 2008 23:02:58 +0100
help
214-This server supports the following commands:
214 HELO EHLO STARTTLS RCPT DATA RSET MAIL QUIT HELP AUTH TURN ETRN BDAT VRFY
helo blaat.nl
250 hpsmtp-eml07.kpnxchange.com Hello [xxx.xxx.xxx.xxx]
MAIL FROM: [email protected]
250 2.1.0 [email protected] OK
RCPT TO: [email protected]
250 2.1.5 [email protected]
DATA
354 Start mail input; end with <CRLF>.<CRLF>
Subject: Testbericht, negeren svp...
Date: vandaag...
To: [email protected]
From: blaat <[email protected]>

Dit is een testbericht. Dit bericht kan negeerd worden. Sorry.

.
250 2.6.0 <[email protected]> Queued mail
for delivery

quit
221 2.0.0 hpsmtp-eml07.kpnxchange.com Service closing transmission channel

Op basis van bovenstaande log zou ik zeggen dat de server de mail wel direct ontvangt... Het kan echter zijn dat de mail niet direct wordt afgeleverd in de mailbox omdat de mail nog verwerkt moet worden (spamfilter, virusscanner etc)....
 
Terug
Bovenaan