• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mail wel versturen, niet ontvangen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tonnie1963
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tonnie1963

Beste forum gebruikers,
Ik heb een vreemd probleem.
Mijn schoonvader heeft een Ziggo mail account en kan wel mail versturen, maar geen mail ontvangen.
Via outlook 2010 kan hij gewoon een mail versturen, zonder foutmelding, en deze mail komt ook aan bij de ontvanger. Echter, als deze ontvanger deze mail beantwoord, komt dit antwoord niet aan.
Ook bij inloggen op de webmailserver is hier geen bericht in de in-box. Verstuurde mail via de webmailserver komt ook gewoon aan, maar een antwoord op die mail komt weer niet aan.
Het geheel verloopt zonder een enkele foutmelding. Outlook 2010 is (volgens mij) goed geconfigureerd en geeft ook geen foutmelding (bij verzenden/ontvangen voltooid hij beide taken zonder problemen).
Kan mij iemand helpen met dit vreemde probleem?
Alvast dank.
 
Beste forum gebruikers,
Ik heb een vreemd probleem.
Mijn schoonvader heeft een ziggo mail account en kan wel mail versturen, maar geen mail ontvangen.
Via outlook 2010 kan hij gewoon een mail versturen, zonder foutmelding, en deze mail komt ook aan bij de ontvanger. Echter, als deze ontvanger deze mail beantwoord, komt dit antwoord niet aan.
Ook bij inloggen op de webmailserver is hier geen bericht in de in-box. Verstuurde mail via de webmailserver komt ook gewoon aan, maar een antwoord op die mail komt weer niet aan.
Het geheel verloopt zonder een enkele foutmelding. Outlook 2010 is (volgens mij) goed geconfigureerd en geeft ook geen foutmelding (bij verzenden/ontvangen voltooid hij beide taken zonder problemen).
Kan mij iemand helpen met dit vreemde probleem?
Alvast dank.

Misschien je eigen e-mail adres verkeerd ingevuld?
in outlook kun je het account testen, druk op de knop accountinstellingen testen.
 
Kijk eens in het configuratiescherm --> e-mail
Knop emailaccounts
Dubbelklik op het account
Controleer dat of het email adres goed is ingevuld.

Klik op de knop Meer Instellingen en controleer of het veld Antwoordadres leeg is. Als hier is in staat dan verstuurd hij dit email adres mee. Een reply stuur hij dan naar dit adres.

Als dit veld leeg is dan gebruikt hij het standaard adres wat in de eerst stap is opgegeven.

Hier moet dan een typefoutje zijn gemaakt of er is ergens een forward ingesteld die niet goed gaat.

Controleer ook eens als er een email verstuurd wordt en een antwoord gaat versturen naar welk email adres hij dit gaat sturen. Dubbelklikken op het email adres geeft dan de juiste info weer.

Meestal gaat het om een kleine typefout zoals een spatie en komma ipv punt. Type desnoods het adres nogmaal in en gebruik geen knippen / plakken.
 
Inloggen met het gehele E-mailadres kan ook belangrijk zijn. Hier de instellingen bij Thunderbird (op nieuwe berichten controleren laat ik in mijn geval door Mailwasher doen)

capture04032010162029.jpg
 
Dank voor jullie antwoorden, maar dat is het helaas allemaal niet.
Alle gegevens zijn goed ingevuld. Als ik in outlook druk op "verzenden/ontvangen" voert hij ook beide taken uit zodner een foutmelding dat eea niet klopt. het verzenden van mail lukt ook prima. Als de ontvanger dan dát mailtje beantwoord komt dat antwoord niet aan. Het mailadres moet dan wel kloppen, want het mailtje is beantwoord.
Wat ook vreemd is, is dat het antwoord-mailtje ook niet in de webmail box aankomt. Als het een probleem van outlook zou zijn, moest de mail wel via webmail te lezen zijn.
Ik denk dat het aan een of andere instelling bij ziggo ligt. Zou dat kunnen??
Alvast bedankt voor reacties.
 
Een 'reply mailtje' komt dus niet aan?
en rechtstreeks naar jou mailen gaat dat wel goed?
 
Nogmaals Klop het email adres wat je te zien krijgt als het verstuurde email bericht aankomt en je op reply klikt. Dan weet je zeker welke adres hij gebruikt.

Tevens kun je zelf altijd even testen door via webmail van ziggo een email te sturen en daarvan een reply te geven. Als deze wel netjes terug aankomt dan weet je dat het bij Outlook ergens verkeerd gaat.

Werkt het vanaf Webmail ook niet om heen en weer te mailen dan gaat er iets bij Ziggo niet goed en zul je moeten bellen met Ziggo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik het lees lijkt het wel op een instelling in Outlook.
Je moet namelijk tweemaal je e-mailadres opgeven (bij Ziggo), 1 maal als gebruikersnaam, die zal nu goed staan, anders werkt het verzenden en ontvangen niet.
Maar ook nog een keer als je e-mailadres, die is vermoedelijk fout ingevuld.
Daarom ontvang je geen beantwoorde mailtjes.
Zie plaatje: (bij gebruikersnaam moet ook je e-mailadres staan)
account_instellen_outlook.gif
 
Dank voor jullie antwoorden, maar dat is het helaas allemaal niet.
Alle gegevens zijn goed ingevuld. Als ik in outlook druk op "verzenden/ontvangen" voert hij ook beide taken uit zodner een foutmelding dat eea niet klopt. het verzenden van mail lukt ook prima. Als de ontvanger dan dát mailtje beantwoord komt dat antwoord niet aan. Het mailadres moet dan wel kloppen, want het mailtje is beantwoord.
Wat ook vreemd is, is dat het antwoord-mailtje ook niet in de webmail box aankomt. Als het een probleem van outlook zou zijn, moest de mail wel via webmail te lezen zijn.
Ik denk dat het aan een of andere instelling bij ziggo ligt. Zou dat kunnen??
Alvast bedankt voor reacties.
Laat de mensen die het e-mailtje aan krijgen even in de bron (berichtopties)van het bericht zoeken naar:
Original-recipient: nummer mailadres.
Kijk dan of dat klopt.
 
Wordt de mail soms geforward naar een ander adres? Dit kan op twee manieren, via Mijn Ziggo (met de knop beheren achter het adres) en dmv een filter in webmail.

Misschien je eigen e-mail adres verkeerd ingevuld?

Dat lijkt niet waarschijnlijk aangezien TS aangeeft dat hetzelfde probleem optreed bij zenden via webmail, ik geloof niet dat je dan de mogelijkheid hebt een ander adres in te vullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan