Mail wel op te halen, niet te verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mDieli

Beste mede-gebruikers,

Ik ben een aantal dagen geleden terug gekomen van vakantie. (4 weken weg geweest)
1 Van de 1e dingen dat me opviel was dat mijn IP was veranderd in die tijd. geen probleem dacht ik. Ik t internet op, mail ophalen, ook geen enkel probleem. Dus ik wil reageren op emails die mij gestuurd waren. Dit ging dus totaal niet! De volgende foutmelding kreeg ik van Outlook Express:

An unknown error has occurred. Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '421 amsfep16-int.chello.nl connection refused from [**.***.***.***]', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 421, Error Number: 0x800CCC67

Klote dus. Ik heb een PC met WinXP en een Sitecom router (DC-202)
Voor ik op vakantie ging had ik geen problemen. Is dus in 1x ontstaan. Heb verder in de router de instellingen bekeken en volgens mij staat alles goed. Ook bij mijn AV (Norton) staat alles goed.

Ik heb dus geen enkel idee waardoor t komt. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is??? T verwijderen van de Accounts bij Outlook en opnieuw aanmaken had geen suc6. Volgens Chello stond ik niet geblokkeerd en ik mocht t verder zelf uitzoeken.

Alvast bedankt voor de hulp,

Mark
 
E

emiledj

Is er iets veranderd aan je instellingen voor uitgaande mail? Ik weet niet in welke regio je zit, maar bij mij (Almere) staat dit op "smtp2.arnhem.chello.nl".
Ik zie nl. in jouw foutmelding alleen 'mail.chello.nl' en dat is voor inkomende mail.

Tevens; heb je al is je router ertussen uit gehaald en je pc direct op de kabelmodem aangesloten? Misschien is dat de kink in de kabel?
Of het disablen van je virusscanner en dan proberen?

Ik hoop dat het lukt!
 
Topicstarter
Topicstarter
M

mDieli

ik woon in regio eindhoven. Er is (volgens mij) niets veranderd. Voor de SMTP moest ik altijd al mail.chello.nl invullen. Is hier nooit anders geweest. Ook het verwijderen van de router en dus direct aansluiten van de modem had geen enkel resultaat. helaas.
 
R

rd

Probeer voor de pop-server: pop.brabant.chello.nl
en voor de smtp-server: smtp.brabant.chello.nl
Misschien dat dat helpt.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

mDieli

ook dit heeft helaas geen enkel resultaat. iemand een idee hoe je kan kijken of een poort open of dicht staat?? (in en uitgaand) ik denk dat t daar aan ligt gezien de foutmelding... Ik zou alleen niet weten hoe dat zou komen maar toch..
 

Duumke

Forum Gebruiker
Berichten
104
emiledj zei:
Ik zie nl. in jouw foutmelding alleen 'mail.chello.nl' en dat is voor inkomende mail.

Onzin. mail.chello.nl werkt zowel voor inkomende als uitgaande mail.
 
S

sonja

https://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q225/5/38.ASP&NoWebContent=1


Misschien heb je hier wat aan?
 
Topicstarter
Topicstarter
M

mDieli

sonja 49 zei:
https://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q225/5/38.ASP&NoWebContent=1


Misschien heb je hier wat aan?

misschien wel, maar ik heb geen idee waar ik de "Exchange Server" kan vinden...
 
Topicstarter
Topicstarter
M

mDieli

mDieli zei:
misschien wel, maar ik heb geen idee waar ik de "Exchange Server" kan vinden...

nee helaas niet, t is niet voor outlook express. alleen voor:

Microsoft Pocket Outlook 2.0
Microsoft Exchange Server 5.5
Microsoft Exchange Windows 95/98 client 4.0
Microsoft Exchange Windows 95/98 client 5.0
Microsoft Exchange Windows NT client 4.0
Microsoft Exchange Windows NT client 5.0
Microsoft Outlook 97
Microsoft Outlook 2000
Microsoft Outlook 98
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan