• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mail probleem Lumia Windows Phone

Status
Niet open voor verdere reacties.

emiliovisser

Forum Gebruiker
Berichten
164
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds enkele dagen heb ik problemen met het contact liggen met de Ziggo mailserver met mijn Nokia Lumia 800.(Windows Phone 7.X)
Hij blijft hangen bij het synchroniseren.. (Verzenden en ontvangen van mails wil dus niet).
Andere mail accounts zoals van Gmail en Hotmail werken wel gewoon.

Heb het ziggo mailaccount (POP, beveiligd) verwijderd en opnieuw ingesteld via https://toestelhulp.ziggo.nl/ voor de Lumia 800.
Tevens heb ik andere instellingen geprobeerd. Ook IMAP Beveiligd geprobeerd.

Uiteraard werkt het mailaccount wel gewoon op de pc. Via outlook of webmail.

Het probleem speelt sinds woensdag 29 oktober 2014.

Zie ook mijn topic op de Ziggo Community; https://community.ziggo.nl/mobiele-telefonie-21/nokia-lumia-ziggo-mail-992
Zoals je daar kunt lezen zijn er al een paar gebruikers met hetzelfde probleem.

Heeft Ziggo misschien iets veranderd met de mailserver instellingen voor Lumia toestellen?

Zijn er meer Lumia gebruikers met deze problemen?

Hopelijk dat iemand een oplossing heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een Lumia 925, daarvoor had ik een 800. Wat zijn je instellingen voor pop3? Toch wel als inkomende server pop.ziggo.nl? Bij gebruikersnaam je emailadres? Voor uitgaande mail toch wel de smtp server van je mobiel internet provider + evt username en password?
 
Ik heb een Lumia 925, daarvoor had ik een 800. Wat zijn je instellingen voor pop3? Toch wel als inkomende server pop.ziggo.nl? Bij gebruikersnaam je emailadres? Voor uitgaande mail toch wel de smtp server van je mobiel internet provider + evt username en password?
had ik er even bij moeten zeggen. Via wifi gebruik ik mijn telefoon alleen voor internet en mail.
 
Hier exact hetzelfde probleem. Kan de instellingen niet eens veranderen, kom er gewoon niet bij. Toestel wordt ook bloedheet. Denk dat het einde Nokia is. Toestel heb ik 2 dagen zonder batterij laten liggen in se hoop dat dit zou helpen. Niet dus.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Heb inmiddels contact gehad op Twitter met Ziggowebcare. Ze zouden het verder uitzoeken.

Ter aanvulling 02-11-2014 20:39;
Het lijkt alleen Windows Phone 7.X gebruikers te treffen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een Nokia Lumia 710 met dezelfde problemen. Knap vervelend.:sad:
 
Voor uitgaande mail toch wel de smtp server van je mobiel internet provider + evt username en password?

Dat is (tegenwoordig) een slecht idee. Dan kun je namelijk geen mail versturen als je via wifi werkt.

Je kunt beter voor smtp de mailserver van ziggo instellen via poort 587 met wachtwoord inloggen, dan kun je zowel via wifi (van alle providers) als via mobiel internet (van alle providers) je mail versturen.
 
No email en gloeiende nokia lumia 710

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zie nog geen melding in de storingslijst van Ziggo staan. Pop en smtp werken beide niet. De poort wordt doorgaans na aanmelden automatisch aangevuld. Smpt poort was in mijn geval 25.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan