• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mail over SSL (port 995) mag niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

humanoid303

Hi,

ik kwam er net achter dat de problemen die ik had met het ophalen van mijn e-mail uit een pop box veroorzaakt werden doordat ergens onderweg poort 995 geblokkerd wordt.

Dus - de mailserver is gewoon te bereiken met bv ping
De mail is te downloaden met iedere andere provider dan Chello

995 is de standaard port voor e-mail over SSL.

Andere mensen die ook dit probleem hebben, of laat iedereen zijn mail in "clear text" over het net lopen ;)
 
Zoiets had ik ook vernomen.
Het schijnt dat er een of ander virus gebruikt maakt van UDP port 995.
Chello kennende blokkeren ze voor het gemak ook de TCP port :(
 
dat virus is vast Outlook Express ;)

Ik kan er helemaal niet op connecten; zonde zeg, ik had het graag willen gebruiken.
 
Ik heb naar de helpdesk gemailed en kreeg als antwoord dat het een tijdelijk iets was door een netwerk probleem en dat poort 995 gewoon weer open is nu.

Gelukkig maar, dan kan ik tenminste mijn mail weer gebruiken van mijn werk.

Let op - die SSL mail is niet beschikbaar voor de email van chello zelf zoals hierboven volgens mij werd gesuggereerd.
 
hoops, je bedoeld vanaf een willekeurig chello adres connecten op een willekeurige host op poort 995?

ik dacht even dat mail.chello.nl ssl had ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan