• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mail ophalen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dragon75
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dragon75

mail ophalen wil niet

Hallo, sinds 2 dagen het probleem dat ik geen mail meer kan ophalen.
Aanmeldgegevens en wachtwoorden kloppen,
instellingen zijn ook goed.
Kan de mail wel via de telefoon ophalen (via wifi).
Maar niet met de 2 pc`s hier (1 met w8 en 1 met win 7)
Wie heeft er een idee ?
 
Wat voor foutmelding geeft hij?
wat zijn de servernamen die je gebruikt hebt?
Gebruik je de Ziggo dns servers, of alternatieve?
kun je wel sturen?
 
Poort 110 geblokkeerd door Antivirusprog?

Gewoon de nieuwe firewall optie in de Ubee op maximaal zetten is genoeg om onversleutelde mail te blokkeren. Had ik ook eens toen ik hem na een test sessie om max liet staan. In elk geval zal het niet aan de computers liggen als ze er allen gelijktijdig last van krijgen.

Ziggo mail kun je echter in en uitgaand via een versleutelde poort versturen. Dan werkt ziggo mail wel met de Ubee firewall in hoogste stand.
 
Bij mij het zelfde. Er komt heel zelden mail binnen. En ik krijg na 60 sec. melding wachten of stoppen. fout code 0x800ccc19
 
Hier ook problemen in Kloosterhaar. emails komen haast niet binnen. het probleem speelt sinds vanmorgen al. Foutcode 0x800ccc19 kan webcare hierop reageren
 
Probleem ligt aan de update van ziggo virusscanner. ik moest paar instellingen veranderen.

Klik met de rechtermuisknop op het zojuist aangemaakte e-mailaccount en selecteer Eigenschappen.

Selecteer het tabblad Geavanceerd
voor inkomende en uitgaande ssl verbindingen aanvinken. en bij inkomende email vul 587 in plaats van 25

en dan naar tabblad servers

vink je onderaan "vereist verificatie aan"

ik had net ziggo gebeld, toen vertelde ze dat. het werkt weer
 
alle bovenstaande stappen geprobeerd, helpt niet.
Na instellingen aangepast te hebben kan mail zelfs géén verbinding maken.
Iemand nog meer ideeën?

vr.gr. ruud
 
Ook ik had gedurende een dag of twee problemen met het ophalen van mail van twee van de vier e-mailadressen (is wel eens vaker voorgekomen). Normaal ik wacht gewoon tot het e.e.a. bij Ziggo weer op orde is. In die geval kwam ik bij het account erachter dat op het tabblad "geavanceerd" de optie "een kopie van berichten op de server achterlaten" was aangevinkt, zodat de postbus vol raakte. Nadat ik het vinkje heb verwijderd heb ik geen problemen meer ondervonden.
Dus terugzetten die instellingen en wellicht werkt het vandaag ook bij jou wel weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan