• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mail op alle 3??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lieke60
  • Startdatum Startdatum
L

lieke60

Sinds mijn pc dood is gebruik ik nu de laptop,als ik post krijg open ik het in incredimail.
Maar als ik bij windows mail kijk én bij windows live mail krijg ik de post daar ook?
Dus krijg het steeds dubbel,is er een instelling zodat ik het óf op incredimail binnenkrijg óf op windows mail?
 
Ergens in de instellingen kan je instellen dat de mail op de server blijft staan.
Ga je dan met een andere client dus je mail ophalen staat het er nog en krijg je het dus nog eens.

Dit kan handig zijn als je post op één PC centraal wil houden en dat die het ophaalt én weghaalt van de server.
Een laptop wordt vaak ingsteld om mail te laten staan op de mailserver van de provider.

Zoiets moet ook hier aan de hand zijn.
 
In de instellingen zoeken naar iets wat lijkt op 'leave copy on server', mits je gebruik maakt van POP3.

Ook kan het zijn, dat er door een fout op de mailserver, het bericht niet verwijderd is nadat deze voor de eerste keer is opgehaald. Hierdoor blijft het bericht op de server staan, waardoor elk programma deze nog op zal halen, waardoor berichten op meerdere systemen kunnen arriveren.

Als je gebruik maakt van web(based)mail, zal een mailprogramma het bericht altijd nog binnenhalen.

Het kan ook zijn, dat er programma's gebruikmaken van IMAP in plaats van POP3.
Dit protocol laat de berichten altijd (tenzij je iets verwijderd natuurlijk) op de server staan, en leest ze alleen uit.
 
Robert Koopman zei:
Ergens in de instellingen kan je instellen dat de mail op de server blijft staan.
Ga je dan met een andere client dus je mail ophalen staat het er nog en krijg je het dus nog eens.

Dit kan handig zijn als je post op één PC centraal wil houden en dat die het ophaalt én weghaalt van de server.
Een laptop wordt vaak ingsteld om mail te laten staan op de mailserver van de provider.

Zoiets moet ook hier aan de hand zijn.

Ik heb het vinkje weggehaald bij (kopie bewaren op server) dank je wel ;)
 
Terug
Bovenaan