Mail naar Ziggo adressen blijft hangen in de mailqueue

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

shendrickx

Hallo,

Ik beheer enkele servers voor verschillende mensen. Deze servers zijn niet ondergebracht bij Ziggo.

Het valt mij op dat op deze VPS'en de e-mailafhandeling naar @ziggo.nl en @home.nl adressen zeer lang duurt. Het komt vaak voor dat een e-mail bericht 4 dagen in de mailque hangt voor deze afgeleverd kan worden.

Ik vermoed dat het hier een greylisting probleem is. Dat wanneer er vanaf die servers een grote hoeveelheid mails worden gestuurd (geen spam maar order bevestigingen etc) dat ziggo de ipadressen van die servers tijdelijk blokkeert. Wanneer de blokkade weg is gaan er weer een aantal berichten door en word het ipadres weer geblokkeerd.

Kan iemand bevestigen of dit klopt?

Ik zie in de maillogs constant dit voorbij komen:
Oct 1 05:04:57 vps-52915-1045 postfix/smtp[5570]: 119D388A2AD5: to=<****@ziggo.nl>, relay=mx.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.8]:25, delay=130789, delays=130789/0.01/0.3/0.08, dsn=4.0.0, status=deferred (host mx.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.8] said: 451 Temporary local problem - please try later (in reply to MAIL FROM command))

Dit duid op een lokaal probleem maar dit gebeurt dus enkel wanneer er gemaild word naar @ziggo.nl adressen of @home.nl adressen. Dit gebeurt tevens op meerdere servers. Mailen naar andere ISP's is geen probleem. Die berichten komen vrijwel direct gewoon aan.

Een paar oude servers die nu al een jaar draaien en op dezelfde manier geconfigureerd zijn hebben dit probleem niet.
 
Weet je zeker dat de mailbox van de geadresseerde niet 'vol' is ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan