• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mail instellingen Iphone 5

  • Onderwerp starter Onderwerp starter otip
  • Startdatum Startdatum
Berichten
242
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wie kan me helpen met de instellingen voor het uitgaan van mail bij upcmail?
Ontvangen gaat prima,maar versturen buiten een upcnetwerk om lukt niet.
Allerlei instellingen nagelopen zoals serverpoort veranderd in 25 maar weinig resultaat.
 
Dat werkt toch ook niet?
UPC accepteert alleen verkeer via het eigen netwerk.
En als je inlogt bij de UPC smtp server ook niet?
Maar heeft je mobiele provider geen smtp server voor uitgaand verkeer voor onderweg?
In mijn T-Mobile tijd had ik dit wel in gebruik.
Nu draai ik een eigen mailserver en gebruik Vodafone voor onderweg, heb deze problemen niet meer.
 
Correct. Mail versturen buiten het UPC netwerk is niet mogelijk. Je kunt prima een SMTP van bv Gmail of Hotmail gebruiken voor je uitgaande post. Ellende is dan wel, dat bij een reply op jouw antwoord, deze naar het adres van Gmail of Hotmail gaan. Met een redirect kun je dat oplossen...maar wel een hoop gedoe.
 
Bij mij werkt het wel.
SMTP-server: smtp.upcmail.nl
Beveiligingstype: geen
Poort: 25 (of 587)
Inloggen verplicht: (aan zetten)
Gebruikersnaam: [je gebruikersnaam]
Wachtwoord: [je wachtwoord]
 
robjanssen zei:
Bij mij werkt het wel.
SMTP-server: smtp.upcmail.nl
Beveiligingstype: geen
Poort: 25 (of 587)
Inloggen verplicht: (aan zetten)
Gebruikersnaam: [je gebruikersnaam]
Wachtwoord: [je wachtwoord]

Bedankt! :)
Nu werkt het bij mij ook.
Je moet inderdaad je gebruikersnaam en wachtwoord invullen en ik heb dan poort 587 ingevuld.

Vindt het jammer dat de informatie op de UPC site niet klopt.
Had me een hoop tijd en gemopper gescheeld. ;)
 
otip zei:
Bedankt! :)
Nu werkt het bij mij ook.
Je moet inderdaad je gebruikersnaam en wachtwoord invullen en ik heb dan poort 587 ingevuld.

Vindt het jammer dat de informatie op de UPC site niet klopt.
Had me een hoop tijd en gemopper gescheeld. ;)

Idem! dank voor deze info!
S
 
Terug
Bovenaan