• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mail buitenshuis / in het buitenland

Berichten
11
Buitenshuis is het ophalen van mail met een mail-client zoals Windows Live Mail of Outlook geen probleem.
Het versturen van mail daarentegen is buitenshuis en zeker in het buitenland een probleem. De smtp-server van Ziggo werkt alleen als er van een Ziggo-internet-verbinding gebruik wordt gemaakt. Dit is om het versturen van spam te voorkomen.
Wel is het buitenshuis (in het buitenland) mogelijk om mail te versturen via webmail (* webmail.ziggo.nl *), maar dat werkt alleen zo lang je online bent.

Voor het versturen van mail met een mail-client via een willekeurige internet-verbinding kun je bv GMail of HotMail/Outlook gebruiken. Desgewenst kun je de mail van je Ziggo-adres laten doorsturen naar dat andere mailadres (instellen bij Ziggo; of laten ophalen door GMail).

Mijn vraag is, of je door in de mail-client iets bij de instellingen voor de smtp-server te veranderen (zoals versleuteling en/of verificatie) buitenshuis toch gebruik kunt maken van de smtp-server van Ziggo om mail buitenshuis mbv een mail-client te versturen?
 
de instelling worden meestal door een land waar je verblijft geblockked vooral de uitgaande is dit het geval voor de inkomend mails geen probleem die kan je normaal ontvangen.
als je een .nl mail account hebt voor gmail geldt dit niet die kan je zowel ontvangen als versturen.
Dit zelf ondervonden in Tunesië, Turkije en Kaap Verden.

Voor tablets gelden andere normen ik heb nog geen problemen ondervonden.

Heeft niets met Ziggo of andere provider te maken maar met het land waar in je verblijft.
 
Je kunt bij Ziggo IMAP gebruiken en dat werkt met versleuteling / verificatie.
Ik gebruik IMAP voor Ziggo en niet Ziggo accounts. De niet Ziggo accounts werken prima via vreemde netwerken / in het buitenland.
Het Ziggo account zal dat ook wel doen, maar heb ik tot nu toe niet getest omdat ik geen toegang heb tot een niet Ziggo netwerk.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap/
Als je overgaat van pop3 naar IMAP voor alle zekerheid eerst een back-up maken van je e-mails etc.
 
FBFATA1020 zei:
Buitenshuis is het ophalen van mail met een mail-client zoals Windows Live Mail of Outlook geen probleem.
Het versturen van mail daarentegen is buitenshuis en zeker in het buitenland een probleem. De smtp-server van Ziggo werkt alleen als er van een Ziggo-internet-verbinding gebruik wordt gemaakt. Dit is om het versturen van spam te voorkomen.
Volgens mij is dat niet zo. Wij hebben zelf verschillende e-mailadressen, d.w.z. van verschillende providers en van alle kunnen gewoon e-mail verzenden met ons Ziggo-account, zondermeer en zonder dat een wachtwoord nodig is. Omgekeerd moet dat dus ook kunnen met een locatie in de vreemde. Alleen moet je op die locatie dan wel een account hebben bij een provider, welke doet er niet toe.
Maar wat is er tegen webmail gebruiken?
Je kunt de hele tekst kant en klaar in een kladblok zetten, dan is de online-tijd minimaal.
 
Wat ik begreep op andere fora (van klanten van andere providers) is dat het gebruik van een beveiligde verbinding (wat sowieso wel verstandig is) het probleem zou moeten oplossen. Een andere optie (zo begreep ik) is de SMTP-server van de desbetreffende provider gebruiken.

Op de site van Ziggo kun je een overzicht vinden van alle IMAP-, POP- en SMTP-instellingen.
 
Terug
Bovenaan