- Berichten
- 11
Buitenshuis is het ophalen van mail met een mail-client zoals Windows Live Mail of Outlook geen probleem.
Het versturen van mail daarentegen is buitenshuis en zeker in het buitenland een probleem. De smtp-server van Ziggo werkt alleen als er van een Ziggo-internet-verbinding gebruik wordt gemaakt. Dit is om het versturen van spam te voorkomen.
Wel is het buitenshuis (in het buitenland) mogelijk om mail te versturen via webmail (* webmail.ziggo.nl *), maar dat werkt alleen zo lang je online bent.
Voor het versturen van mail met een mail-client via een willekeurige internet-verbinding kun je bv GMail of HotMail/Outlook gebruiken. Desgewenst kun je de mail van je Ziggo-adres laten doorsturen naar dat andere mailadres (instellen bij Ziggo; of laten ophalen door GMail).
Mijn vraag is, of je door in de mail-client iets bij de instellingen voor de smtp-server te veranderen (zoals versleuteling en/of verificatie) buitenshuis toch gebruik kunt maken van de smtp-server van Ziggo om mail buitenshuis mbv een mail-client te versturen?
Het versturen van mail daarentegen is buitenshuis en zeker in het buitenland een probleem. De smtp-server van Ziggo werkt alleen als er van een Ziggo-internet-verbinding gebruik wordt gemaakt. Dit is om het versturen van spam te voorkomen.
Wel is het buitenshuis (in het buitenland) mogelijk om mail te versturen via webmail (* webmail.ziggo.nl *), maar dat werkt alleen zo lang je online bent.
Voor het versturen van mail met een mail-client via een willekeurige internet-verbinding kun je bv GMail of HotMail/Outlook gebruiken. Desgewenst kun je de mail van je Ziggo-adres laten doorsturen naar dat andere mailadres (instellen bij Ziggo; of laten ophalen door GMail).
Mijn vraag is, of je door in de mail-client iets bij de instellingen voor de smtp-server te veranderen (zoals versleuteling en/of verificatie) buitenshuis toch gebruik kunt maken van de smtp-server van Ziggo om mail buitenshuis mbv een mail-client te versturen?