• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mag geen router/switch aansluiten van monteur

  • Onderwerp starter Onderwerp starter magneet
  • Startdatum Startdatum
M

magneet

Ik heb al sinds een aantal weken issues met de horizonbox die internet verbinding verliest en ontvangst slecht op sommige kanalen. Vandaag is een monteur geweest ( ik was er zelf helaas niet) en volgens hem geeft het problemen dat er een router als switch met access point ( dus bridge mode) aangesloten is. Er zouden zelfs geen switches aangesloten mogen worden omdat dat problemen zou geven. Nu is dat natuurlijk 100% bullshit maar hebben al meer mensen de ervaring gehad dat dat gezegd wordt door monteurs? Volgens hem zou het een bekend iets zijn.

Overigens werden we na eigen geklaag op twitter door upc gebeld voor de monteursafspraak wat wel weer ok is.
 
Geen routeer maar ook een monteur haalde de splitter er tussen uit bij het aansluitpunt want die was echt niet nodig. op de vraag waarom UPC de splitter standaard wel levert wist hij geen antwoordt. de volgende monteur heeft deze er weer tussen gezet.

Zo ook werd de aansluiting naar de HB zonder versterking aangesloten dit zou beter werken en anders moest ik maar weer bellen.

Na overleg met de helpdesk die zag dat er een matig signaal binnen kwam bij hen ook dit weer teruggedraaid en het signaal was duidelijk weer goed.

Kortom welke monteur er komt met welk eigen idee over aansluiten blijft een stukje willekeur.
 
Lijkt wel dat elke monteur of helpdesk hun eigen ideeen erover heeft.

Ook als je geen of slechte snelheid heb dan is het de standaard vraag heb je er een router tussen en die eruit moeten halen.
(uhm ja die zat er al tussen en werkte altijd goed)

en ik heb een versterker erop zitten en werkt allemaal perfect
 
crazydungeon zei:
Lijkt wel dat elke monteur of helpdesk hun eigen ideeen erover heeft.
Ik heb hier ooit een monteur gehad die zei dat hij pas bij UPC werkte en hiervoor bakker was geweest en daarvoor nog niet zoveel wist. :o
 
totaal zei:
Ik heb hier ooit een monteur gehad die zei dat hij pas bij UPC werkte en hiervoor bakker was geweest en daarvoor nog niet zoveel wist. :o

Dat zijn de beste. :D
Alleen bij UPC zeldzaam, want normaal koopt KPN deze allemaal snel op. ;D
 
Gast heeft idd ook de versterker er tussenuit gehaald en na een nieuw aop (zat er geen) een splitter geplaatst en daarna de versterker. (opzich niks mis mee, is maar 1,5m en versterker is meer voor de extra media box boven die wel altijd goed signaal heeft)

Ik heb zojuist de heldpesk gebeld omdat het tv signaal ( wat de originele klacht was) van met name veronica zwaar klote is. Ik heb een klacht in laten dienen over deze monteur en men de planning van de monteurs gaat mij terugbellen voor een afspraak.
 
De kennis en kunde van de monteurs laat idd nogal wat wenkbrauwen fronsen.
Die bij mij in oktober de Horizon box kwam installeren was via via ingehuurd en had verder ook geen technische achtergrond.

Bij mij hebben ze toen de pas 4 jaar oude Hirschmann kabelkeur spullen verwijderd voor ander merk splitters en dozen.
Kan mij echt niet voorstellen dat die beter zijn maar goed.
Dat de Horizon box te weinig signaal kreeg 7m van het AOP af moest ik maar zelf oplossen met een versterker.
 
hondapower zei:
De kennis en kunde van de monteurs laat idd nogal wat wenkbrauwen fronsen.
Die bij mij in oktober de Horizon box kwam installeren was via via ingehuurd en had verder ook geen technische achtergrond.

Toen wij in 2007 verhuisden, moest het huis opnieuw aangesloten worden; de monteur van UPC kwam
en maakte een AOP, verving de splitter in een Hirshman multitap *meer* installeerde een niet retour geschikte versterker van (ook van Hirshman). Dat was achteraf gezien wat vreemd, aangezien on-demand toen al een belangrijk deel was van digitale TV; we hadden toen, overigens, nog geen digitale TV en nog slechts "A2000 Classic" die natuurlijk voor de versterker was aangesloten.
 
een te hoog (versterkt) signaal geeft ook storingen en zal ook "geen-signaal" schermen geven.
met name horizons kunnen slecht tegen een te hoog signaal.

"beter mee dan om" gaat hier niet op. bij het analoge signaal werkte dat nog wel.

vaak wordt een versterker gebruikt om storing-symptomen te bestrijden.
als dan het echte (bekabeling) probleem is opgelost kan die oude symptoombestrijding een nieuw probleem veroorzaken. best ondankbaar omdat het lijkt alsof je de situatie in eerste instantie hebt verslechterd. maar door het verwijderen van de versterker of andere aanpassingen los je dat weer op.

en net als met ieder vak heb je monteurs in alle soorten en maten.
 
Terug
Bovenaan