• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

MAC adres veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansM

Forum Gebruiker
Berichten
32
Ik heb een onboard ethernetkaart (Medion MD8000, ALDI nov/02).
Heb MAC adres aangemeld bij chello en de eerste 2 weken werkte alles naar behoren.

Sinds maandag ligt chello eruit.
MAC adres is nu 00.00.00.00.00.00

Heb 3 uur!!! met helpdesk gebeld en ze kwamen er niet uit. Na 10tallen malen opstarten had ik gisteravond opeens weer chello. Ook MAC adres was weer hersteld.

Vanmorgen: Weer geen chello en het MAC adres dat wordt vermeld met ipconfig /All (Windows XP) is weer :00.00.00.00.00.00

In eerder posting werd ook melding gemaakt van "leeg" MAC adres.
wat ik me nu afvraag is :

Is dit een hardware probleem of ligt het probleem bij chello?

Volgens chello, die ik net gebeld heb duidt het MAC adres 00.00.00.00.00 op een hardware fout.

Heb met apparraatbeheer onboard kaart ook al verwijderd en na opstart weer automatisch detecteren. Maakt niets uit.

HELP!!!

???
 
Ik kan nergens in je verhaal lezen of je al een ander netwerkkaartje hebt geprobeerd ???

Als je dat nu eerst eens doet, en het werkt dan wel, dan weet je de oorzaak en is het opgelost. Werkt het dan nog niet, wat ik betwijfel, dan heb je inderdaad een raar probleem..
 
Ga inderdaad kijken of een andere netwerkkaart soelaas biedt. :)

Maar wil liever niet via helpdesk dat andere MAC adres opgeven en dan 24 uur moeten wachten voordat ze het hebben ingevoerd.

Kan dat opvoeren MAC adres ook anders? ???
 
Je kan ook dacht ik bij Chello provisioning je nieuwe netwerkkaart opgeven.

Bij ons in de regio hoeft dat niet, want het maakt hier niet uit wat voor netwerkkaart je ook gebruikt.. :P
 
Zodra het MAC-Adres op 00:00:00:00:00:00 staat zal deze inderdaad niet werken, ik denk eerder dat het een hardware fout is omdat dit totaal niets met chello te maken heeft.
Elke netwerkkaart heeft een uniek MAC-Adres, zodra deze niet uitgelezen kan worden zal er waarschijnlijk een probleem OF in de software (meestal niet het geval) OF in de hardware zitten.
Trek het chello UTP kabeltje er maar eens uit en kijk dan of je een ander MAC-Adres krijgt toegewezen als je de computer opnieuw opstart. Als je nog steeds die 00serie krijgt heeft het duidelijk NIET met Chello te maken (maar dit truukje had je natuurlijk zelf ook allang gedaan! :) )

Hang er een andere netwerkkaart aan en kijk dan oftie het wel doet, en of deze wel een geldig MAC-Adres heeft.
Zodra dit allemaal klopt en werkt, ga je terug naar de winkel en ga je een andere Medion PC proberen te krijgen (en dan kan je aangeven dat hij het wel doet met een andere netwerkkaart en dat de onboard NIC een 00serie als mac-adres heeft, als er daar ergens een technisch persoon bij rondloopt dan snaptie wel dat dat niet goed is) omdat dit natuurlijk gewoon puur een Hardware fout is ... en persoonlijk haat ik het als er iets niet goed werkt (vooral niet als het apparaat onboard zit) plus dat ik aanneem dat je nog in je garantieperiode zit voor die pc.
 
Niets dan lof over de support van de chello medewerker. Heeft mij al diverse malen teruggebeld en gemaild :-X

;D

Het probleem zit volgens chello zelf toch echt niet in de netwerkkaart. Waar het wel zit weten ze helaas nogsteeds niet.

Heb eerst andere PC aangesloten op LANCitymodem en MAC adres aan chello doorgemaild. => Kreeg daarmee verbinding.
Ethernetkaart (3Com900B) eruit en in nieuwe PC geplaatst: Krijg het niet voor elkaar. Nog met 3COM kaart nog met onboard kaart (die nu altijd goed MAC adres vermeld).
Als ik (dit geldt voor beide kaarten) cmd ipconfig /release draai wordt IP gereset.
Na ipconfig /renew ontvang ik wel een IP adres, maar internetten: vergeet het maar.
Had ik voordat ik de netwerkkaart uit de oude PC haalde eerst ipconfig /release moeten draaien? Want dat ben ik vergeten.
:(
 
Draai je KaZaA of een firewall programma (zoals ZoneAlarm/Norton Internet Security/etc..) ?

En kan je wel pingen naar de gateway van chello, dit kan je doen door het volgende uit te voeren:
Start -> Uitvoeren -> "cmd" intikken (uiteraard de aanhalingstekens er niet bij zetten)
Vervolgens kom je in een DOS venster terecht, vul daar eerst in "ipconfig".
Vervolgens krijg je de status te zien van je IP en Gateway Adressen.
Wat vervolgens belangrijk is dat is je Gateway nummer, onthou dit dus of schrijf dit op.
Vervolgens tik je in "ping <gateway_nr>" (de < > haakjes uiteraard niet intikken).

Als je daar een timeout krijgt is er vermoedelijk een firewall in het spel (dus Zonealarm of een andere prog).
Als je daar een reply op krijgt zal er vermoedelijk een DNS fout de oorzaak zijn dat je niet kan internetten. Dit komt heel vaak voor wanneer men KaZaA heeft draaien omdat KaZaA (mbv diverse spyware progs) bepaalde netwerkinstellingen in je register zit te verkloten. In dat geval kan je 2 dingen doen, OF direct de pc opnieuw installeren OF proberen om de fout eruit te krijgen (door bv. KaZaA opnieuw te installeren of Ad-Aware te draaien).

In ieder geval, probeer eens zo goed mogelijk uit te leggen wat er gebeurt als je de handelingen volgt zoals ik hierboven heb beschreven. Want als je wel een ip-adres krijgt is er in ieder geval een verbinding met Chello (in ieder geval is de DHCP server dan bereikbaar en is dus de netwerkkaart niet defect).
 
Ik draai geen Kazaa.
Dacht evendat ik wel kon pingen, maar had op dat moment even verbinding met telefoonmodem. Dom.
Ook geen firewall geinstalleerd.
Dus maar weer 0900-1580 gebeld. erst 20 minuten voor 1e hulplijn. Meteen doorgeschakeld naar 2e hulplijn.
En wat bleek: Voor de zoveelste maal was het MAC adres van de ethernet kaart niet gewijzigd.
In het begin was het MAc adres van onboard kaart verkeerd (verstaan?). Ipv *-74 was verstaan *-C4 Kan gebeuren natuurlijk. Dat dat fout stond kwamen ze pas na 2 telefoontjes en email verkeer achter. Dus goede adres (74) opgegeven. Zou doorgevoerd worden. Nappa. Dus na weer veel email verkeer en een telefoontje (ik werd door helpdesk teruggebeld), besloten om een andere netwerkkaat te installeren. Dat MAc adres doorgegeven en dat vertikte het dus (acteraf logisch) dus ook.
Al die tijd heeft het foutieve *-C4 adres in de database gestaan.

Wat ik niet snap is: De eerste helpdeskmedewerker was echt behulpzaam (terug bellen emailen enz.) Maar ondanks zijn toezeggingen heeft hij dus nooit het MACadres veranderd.

Of .............. Zou er nogwat anders kunnen zijn.
Hoe dan ook. Op dit moment doet de chello verbinding het weer.

Thanks voor de adviesen.

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan