• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Maak gebruik van de 7 daagse afkoelperiode (als het misgaat)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fckn_wckd
  • Startdatum Startdatum
F

fckn_wckd

12 mei kreeg ik het alles-in-1 pakket aangeboden.
Heel apart omdat ik had opgegeven gebruik te maken van de overstapservice. Maar blijkbaar wachten ze daar niet op. Dat is op zich ook niet zo erg. Echter kon ik via de overstapservice enkel internet/telefonie zaken regelen en niet bijv televisie van digitenne. Goed dat kan ik zelf ook wel, maar in de overstapformulier kan ik ook helaas mijn huidige provider (alice) niet aangeven. Maar ook dat kan ik zelf wel.....

AOP punt bevind zich in de woonkamer, maar kan helaas de MC3OP splitter niet op zetten. Dat is fysiek niet mogelijlk. (Later werd mij bij upc verkooppunt doodleuk gezegd dat ik dan de andere splitter moest gebruiken, ja die voor in je meterkast en anders wist zij het ook niet en moet ik maar de klantenservice bellen!)
Ik de AOP doosje opgemaakt en er tijdelijk een connector opgezet om zodoende de splitter erop te zetten.
Modem op de splitter aangesloten. Binnen 2 minuten was ik online. Modem log/signaal bekeken. Is prima, speedtest uitgevoerd, nette 24Mbps, usenet download test gedaan.. werkt prima, ping lekker laag.
Op naar de volgende hot item.

De Pace Mediabox.
HDMI kabeltje, 2m coax kabel naar splitter. Mediabox aangezet. doorloop de procedure...
signaalsterkte nog geen 10% , signaal kwaliteit 40%
Mediabox uitgezet en weer aangezet... doet niks meer. geen beeld. niks nada. led lampje licht wel rood en vervolgens groen op. geeft de tijd weer but that's about it.

Nou eerst maar is met een langere kabel (10m) de tv in de bijkamer voorzien van analoog signaal. Helaas belabberd. splitter tussenuit gehaald. direct op AOP punt de tv aangesloten. Ruis verdwijnt.
Ok MC3OP maybe stuk? lekt ofzo? (i dunno, ik ben een leek)
Mediabox opnieuw aangezet. helaas doet nog steeds ruk. Klantenservice gebeld. Vriendelijk geholpen Procedure gevolgt en warempel het ding werkte weer. gevraagd of de signaal ok was. Signaal volgens hem perfect. Hmzzzz.. Nouja maybe software foutje. Vrolijk opgehangen.
Mediabox automatisch laten zoeken. dit keer ook direct op de AOP punt en ja... shitload aan kanalen gevonden. 999 test geeft groen licht.
Ik een beetje zappen door de kanalen. Ziet er toch wel een stuk beter uit dan bagger digitenne wat ik hiervoor had. Maar na rtl 5 begint de drama, 80% van de kanalen niet beschikbaar door slechte signaal. Zucht.
VVerder gespeelt in de tussentijd +5 freezes gehad. Neen ik ben niet overtuigd

Ik moet toch wat in het centrum halen dus maar gelijk even langs verkooppunt UPC.
Drie klanten voor mij werden netjes behandeld, heel vrolijk en behulpzaam...
Ik ben vervolgens aan de beurt. Leg de situatie uit. Maar vrouwmens heeft totaal geen begrip.
'Je moet dan die andere splitter gebruiken'.
Maar mevrouw, die is voor de meterkast. 'ja dan weet ik het ook niet. Dan moet je even de klantenservice opbellen' Ik vroeg nog of zij dat niet voor mij kan doen om ook wat beter advies in te winnen. Neen dat is niet mogelijk.
Een ander klant bemoeide zich ermee adviseerde mij om een versterker te plaatsen en kabels te vervangen.

Grap kostte bij elkaar 100 euro.
+ versterker
+ 10m coax voor analog televisie
+ 3m coax voor mediabox
+ 1x wandcontactdoos voor AOP
hirschman spul kost wat.

Bestaande kabels eruit slopen en nieuwe aanleggen, shit dat kost me weer een halve dag. ik heb 2 linkerhanden.

Ik had het zelfs nog overwogen tot mevrouw me aankeek van "en ga nu maar weer weg!"

Nee, hier heb ik geen zin in. Nog voor de grap gevraagd of ik bij een verkooppunt waar je een contract kan tekenen niet ook een contract kan ontbinden... maar natuurlijk kan dat niet. Daarvoor moet je bij de klantenservice zijn. Voordat ik kon vragen naar het klantservice nummer was ze al pleitos. Pauze nemen i guess.


30 min. later (0900 nummer gevonden)

Aardige vrouw gesproken. Had mij bijna zover om een monteur te laten sturen die dan alles zou komen opmeten en mocht het allerlei extra kosten met zich meebrengen dan kon ik netjes tegen monteur zeggen, doe maar niet en dan zou hij met UPC contact opnemen en de overeenkomst ontbinden. Dit kon binnen de 7 dagen afkoelingsperiode verwezenlijkt te worden.
Maar daar had ik dus geen zin meer in. Dus helaas pindakaas overeenkomst ontbonden.
Had ghet gehele pakket netjes weer ingepakt maar kon deze helaas niet bij de verkooppunt droppen.

Overstappen is niet eng. geen aansluitkosten, geen administratiekosten, aansluitgarantie..blabla (btw. administratiekosten werd wel gecharged)

Als ik wist dat er nog zoveel bij kwam kijken had ik niet eens de moeite gedaan. Ik betaal 10 euro minder met me huidige pakket. ga wel maar 15mbps ipv 25mbps en vond het wel geining voor 10 cent per gesprek naar alle europese landen te kunnen bellen.

Ik had zelfs die 100 euro wel voor over. Je kan immers de bekabeling , versterker altijd meenemen en die dingen gaan jaren mee ipv goedkope troep.

Nou ik weet niet of er iemand is die de moeite heeft genomen dit alles te lezen maar proficiat...
ik heb mijn ei kwijt. en eind goed alles goed. Ben blij dat ik mijn huidige pakketten niet heb laten afsluiten.

In mijn ouderlijk huis heb ik sonera - chello - upc gehad. Jarenlang tevreden geweest over de kwaliteit en service. (dienstverlening)
UPC was volgens een aantal bronnen loop der jaren alleen maar beter service gaan verlenen.
Helaas heb ik daar niks van gemerkt.
Ja ze hebben een webcare team dat volgens mij onder allerlei zgn user accounts vol lof lullen over upc

Ik zag de bui al hangen. Slechte start, no go voor mij.

Maybe probeer ik het nog wel een keer in een ander leven.
achja de meeste hier zitten al vast aan contract en gaat vast allemaal goed...
 
Had je geen gebruik kunnen maken van de gratis installatie garantie?
Al deze zaken hadden daar dan aan het licht gekomen en worden opgelost.

Om je verhaal even samen te vatten: je kabels en dergelijke waren niet in orde... :embarassed:
 
Heb je hele verhaal gelezen en sluit me aan bij vorige scribent. Je had inderdaad die gratis installatiemonteur kunnen laten komen, die had dan geconstateerd dat je wandcontactdoos niet in orde was en dit kosteloos gefikst (als de hoofdkabel in je woonkamer binnenkomt, valt de wandcontactdoos onder verantwoordelijkheid van UPC). Bekabeling leek me ook niet in orde, inclusief wijze van aansluiting (en daar kwam je zelf ook al achter ...).
Wellicht is het toch nog een optie om die monteur te regelen?
 
Dat klopt, het was vast op te lossen door nieuwe kabels aan te leggen. Een ander wandcontactdoos erop zou vast vergoed worden maar dan heb je nog het probleem van nieuwe kabels kopen en een versterker. bij elkaar uitgerekend minus de wandcontactdoos nog altijd 80 euro en paar manuren verder. Daar heb ik geen zin in.
Als ze me er van op de hoogte hadden gemaakt had ik het zelf kunnen overwegen. Ik kan best een beetje tijd en geld in investeren. Niet veel want ik wil over een niet te lange tijd verhuizen.

Ik heb gisteren hier op het forum wat topics doorgenomen. Alhoewel UPC een enorme klantenbestand heeft is hier na verhouding op het forum toch behoorlijk wat problemen met die mediabox. Ik ben blij dat ik me daar geen druk over hoeft te maken. Ik wil ook digitaal, maar dan zonder het gezeik, zo stabiel als analoog. Maar ik heb idee dat die mediaboxen propvol zitten met software en services en dus allerlei kinderziektes.


Maar zoals eerder gezegd ik werd niet goed opgevangen. Ik was nog geen dag een upc klant en mocht het weer allemaal zelf oplossen.

UPC moet gewoon alles regelen.
Ik wil niet bellen dat ik allerlei problemen heb (liever niet het eerste half jaar, en al helemaal niet op de eerste dag!)
ik wil niet te horen krijgen dat ik nog allerlei kabels, versterkers, plugjes weet ik veel wat moet aanschaffen nadat een contract is opgesteld.
ik wil niet op mijn eerste dag 2x 10min in de wacht staan en vervolgens 2 x 30 min de situatie uit leggen.
Alles moet gewoon werken en alsjeblieft niet de eerste dag al vastlopers e.d.
Bovenal wil ik niet het gevoel krijgen dat ik alles goed in de gaten moet houden voordat ik mezelf weer in een provider bos terechtkomt en van het kastje naar het muur word gestuurd.
voor 636 euro per jaar wil ik top notch service of in ieder geval geen gezeik.

Ben ik een verwend nest of is het in nederland gebruikelijk van aftersale service niets te verwachten op bij verkooppunt?
 
80euro is wel erg duur voor hirschman, voor 40meter kabel ben je meschien net aan 25euro kwijt(hirschman koka 7), athans hier in haarlem wel, eenigste is dat je zelf moet knippen en de connectoren erop moet zetten, maar hier zit niet echt uren werk aan lijkt mij, ikzelf was binne 1,5uur klaar met alles opnieuw aanlsuiten en installeren, kabels trekken versterker plaatsen enz enz.
 
Ik heb het hele verhaal ook gelezen en sorry, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je UPC de schuld geeft van zaken waar UPC echt helemaal niks mee te maken heeft. Ik doel hier op de kwaliteit van je binnenhuisinstallatie, zoals kabels en versterker. Dat zijn toch echt dingen die je zelf moet regelen. UPC kan je hoogstens van advies dienen en dat hebben ze gedaan. Als je gewoon gebruik had gemaakt van de installatiegarantie, dan was er een (gratis!) monteur gekomen die zeer waarschijnlijk je WCD door een nieuwe had vervangen, de boel daarna had doorgemeten en je precies had kunnen vertellen welke materialen je nog had moeten aanschaffen. Had je dat op die manier gespeeld dan had je hooguit een paar meter kabel en een versterker moeten kopen en de boel was gefikst.

Als je je bij de UPC winkel ook zo hebt opgesteld als je hier aangeeft, dan kan ik me wel iets voorstellen bij de houding van de verkoopster, alhoewel die houding niet getuigt van professionaliteit en dus verwerpelijk is.
 
fckn_wckd zei:
Dat klopt, het was vast op te lossen door nieuwe kabels aan te leggen. Een ander wandcontactdoos erop zou vast vergoed worden maar dan heb je nog het probleem van nieuwe kabels kopen en een versterker. bij elkaar uitgerekend minus de wandcontactdoos nog altijd 80 euro en paar manuren verder. Daar heb ik geen zin in... UPC moet gewoon alles regelen...

Ik wil niet bellen dat ik allerlei problemen heb (liever niet het eerste half jaar, en al helemaal niet op de eerste dag!)... ik wil niet te horen krijgen dat ik nog allerlei kabels, versterkers, plugjes weet ik veel wat moet aanschaffen nadat een contract is opgesteld... ik wil niet op mijn eerste dag 2x 10min in de wacht staan en vervolgens 2 x 30 min de situatie uit leggen... Alles moet gewoon werken en alsjeblieft niet de eerste dag al vastlopers e.d... Bovenal wil ik niet het gevoel krijgen dat ik alles goed in de gaten moet houden voordat ik mezelf weer in een provider bos terechtkomt en van het kastje naar het muur word gestuurd. Voor 636 euro per jaar wil ik top notch service of in ieder geval geen gezeik...

Ben ik een verwend nest of is het in nederland gebruikelijk van aftersale service niets te verwachten of bij verkooppunt?

Ik ben het met je eens en kan me dus goed vinden in je commentaar en vind je dus GEEN verwend nest!
 
Ik vind je in ieder geval een ontzettende passieve zeurkous!
 
Devil-Strike.net zei:
80euro is wel erg duur voor hirschman, voor 40meter kabel ben je meschien net aan 25euro kwijt(hirschman koka 7), athans hier in haarlem wel, eenigste is dat je zelf moet knippen en de connectoren erop moet zetten, maar hier zit niet echt uren werk aan lijkt mij, ikzelf was binne 1,5uur klaar met alles opnieuw aanlsuiten en installeren, kabels trekken versterker plaatsen enz enz.

BDA-01 - 50 euro
Coax-IH 20m - 20 euro
2x KOKWI3 - 2x KOSWI3 - 10 euro
lokale shop.
 
jtech zei:
Ik heb het hele verhaal ook gelezen en sorry, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je UPC de schuld geeft van zaken waar UPC echt helemaal niks mee te maken heeft. Ik doel hier op de kwaliteit van je binnenhuisinstallatie, zoals kabels en versterker. Dat zijn toch echt dingen die je zelf moet regelen. UPC kan je hoogstens van advies dienen en dat hebben ze gedaan. Als je gewoon gebruik had gemaakt van de installatiegarantie, dan was er een (gratis!) monteur gekomen die zeer waarschijnlijk je WCD door een nieuwe had vervangen, de boel daarna had doorgemeten en je precies had kunnen vertellen welke materialen je nog had moeten aanschaffen. Had je dat op die manier gespeeld dan had je hooguit een paar meter kabel en een versterker moeten kopen en de boel was gefikst.

Als je je bij de UPC winkel ook zo hebt opgesteld als je hier aangeeft, dan kan ik me wel iets voorstellen bij de houding van de verkoopster, alhoewel die houding niet getuigt van professionaliteit en dus verwerpelijk is.

Hoe heb ik mij opgesteld?
Ik ben pas vervelend gaan doen nadat ik weggemoffeld werd.
Ik begrijp dat alles na de AOP mijn pakkie aan is. Ik had hiervoor geen flauw idee dat het zo belangrijk was.
Als ik dat wist had ik mij zoals eerder gezegd op kunnen voorbereiden.

Het is niet zo verwonderlijk dat je er weinig vertrouwen mee hebt als je bestaande pakket gewoon werkt.
Overstappen op basis van de extra's en er meteen de eerste dag tegen allerlei extra kosten en problemen lopen. Met de cherry on top ook nog slecht behandeld worden als gloednieuw klant. (klantenservice medewerkers waren daarentegen super)

Ik ben geen passieve kutkous.
ik ben een proactieve problemdetector! hehe
 
Terug
Bovenaan