F
fckn_wckd
12 mei kreeg ik het alles-in-1 pakket aangeboden.
Heel apart omdat ik had opgegeven gebruik te maken van de overstapservice. Maar blijkbaar wachten ze daar niet op. Dat is op zich ook niet zo erg. Echter kon ik via de overstapservice enkel internet/telefonie zaken regelen en niet bijv televisie van digitenne. Goed dat kan ik zelf ook wel, maar in de overstapformulier kan ik ook helaas mijn huidige provider (alice) niet aangeven. Maar ook dat kan ik zelf wel.....
AOP punt bevind zich in de woonkamer, maar kan helaas de MC3OP splitter niet op zetten. Dat is fysiek niet mogelijlk. (Later werd mij bij upc verkooppunt doodleuk gezegd dat ik dan de andere splitter moest gebruiken, ja die voor in je meterkast en anders wist zij het ook niet en moet ik maar de klantenservice bellen!)
Ik de AOP doosje opgemaakt en er tijdelijk een connector opgezet om zodoende de splitter erop te zetten.
Modem op de splitter aangesloten. Binnen 2 minuten was ik online. Modem log/signaal bekeken. Is prima, speedtest uitgevoerd, nette 24Mbps, usenet download test gedaan.. werkt prima, ping lekker laag.
Op naar de volgende hot item.
De Pace Mediabox.
HDMI kabeltje, 2m coax kabel naar splitter. Mediabox aangezet. doorloop de procedure...
signaalsterkte nog geen 10% , signaal kwaliteit 40%
Mediabox uitgezet en weer aangezet... doet niks meer. geen beeld. niks nada. led lampje licht wel rood en vervolgens groen op. geeft de tijd weer but that's about it.
Nou eerst maar is met een langere kabel (10m) de tv in de bijkamer voorzien van analoog signaal. Helaas belabberd. splitter tussenuit gehaald. direct op AOP punt de tv aangesloten. Ruis verdwijnt.
Ok MC3OP maybe stuk? lekt ofzo? (i dunno, ik ben een leek)
Mediabox opnieuw aangezet. helaas doet nog steeds ruk. Klantenservice gebeld. Vriendelijk geholpen Procedure gevolgt en warempel het ding werkte weer. gevraagd of de signaal ok was. Signaal volgens hem perfect. Hmzzzz.. Nouja maybe software foutje. Vrolijk opgehangen.
Mediabox automatisch laten zoeken. dit keer ook direct op de AOP punt en ja... shitload aan kanalen gevonden. 999 test geeft groen licht.
Ik een beetje zappen door de kanalen. Ziet er toch wel een stuk beter uit dan bagger digitenne wat ik hiervoor had. Maar na rtl 5 begint de drama, 80% van de kanalen niet beschikbaar door slechte signaal. Zucht.
VVerder gespeelt in de tussentijd +5 freezes gehad. Neen ik ben niet overtuigd
Ik moet toch wat in het centrum halen dus maar gelijk even langs verkooppunt UPC.
Drie klanten voor mij werden netjes behandeld, heel vrolijk en behulpzaam...
Ik ben vervolgens aan de beurt. Leg de situatie uit. Maar vrouwmens heeft totaal geen begrip.
'Je moet dan die andere splitter gebruiken'.
Maar mevrouw, die is voor de meterkast. 'ja dan weet ik het ook niet. Dan moet je even de klantenservice opbellen' Ik vroeg nog of zij dat niet voor mij kan doen om ook wat beter advies in te winnen. Neen dat is niet mogelijk.
Een ander klant bemoeide zich ermee adviseerde mij om een versterker te plaatsen en kabels te vervangen.
Grap kostte bij elkaar 100 euro.
+ versterker
+ 10m coax voor analog televisie
+ 3m coax voor mediabox
+ 1x wandcontactdoos voor AOP
hirschman spul kost wat.
Bestaande kabels eruit slopen en nieuwe aanleggen, shit dat kost me weer een halve dag. ik heb 2 linkerhanden.
Ik had het zelfs nog overwogen tot mevrouw me aankeek van "en ga nu maar weer weg!"
Nee, hier heb ik geen zin in. Nog voor de grap gevraagd of ik bij een verkooppunt waar je een contract kan tekenen niet ook een contract kan ontbinden... maar natuurlijk kan dat niet. Daarvoor moet je bij de klantenservice zijn. Voordat ik kon vragen naar het klantservice nummer was ze al pleitos. Pauze nemen i guess.
30 min. later (0900 nummer gevonden)
Aardige vrouw gesproken. Had mij bijna zover om een monteur te laten sturen die dan alles zou komen opmeten en mocht het allerlei extra kosten met zich meebrengen dan kon ik netjes tegen monteur zeggen, doe maar niet en dan zou hij met UPC contact opnemen en de overeenkomst ontbinden. Dit kon binnen de 7 dagen afkoelingsperiode verwezenlijkt te worden.
Maar daar had ik dus geen zin meer in. Dus helaas pindakaas overeenkomst ontbonden.
Had ghet gehele pakket netjes weer ingepakt maar kon deze helaas niet bij de verkooppunt droppen.
Overstappen is niet eng. geen aansluitkosten, geen administratiekosten, aansluitgarantie..blabla (btw. administratiekosten werd wel gecharged)
Als ik wist dat er nog zoveel bij kwam kijken had ik niet eens de moeite gedaan. Ik betaal 10 euro minder met me huidige pakket. ga wel maar 15mbps ipv 25mbps en vond het wel geining voor 10 cent per gesprek naar alle europese landen te kunnen bellen.
Ik had zelfs die 100 euro wel voor over. Je kan immers de bekabeling , versterker altijd meenemen en die dingen gaan jaren mee ipv goedkope troep.
Nou ik weet niet of er iemand is die de moeite heeft genomen dit alles te lezen maar proficiat...
ik heb mijn ei kwijt. en eind goed alles goed. Ben blij dat ik mijn huidige pakketten niet heb laten afsluiten.
In mijn ouderlijk huis heb ik sonera - chello - upc gehad. Jarenlang tevreden geweest over de kwaliteit en service. (dienstverlening)
UPC was volgens een aantal bronnen loop der jaren alleen maar beter service gaan verlenen.
Helaas heb ik daar niks van gemerkt.
Ja ze hebben een webcare team dat volgens mij onder allerlei zgn user accounts vol lof lullen over upc
Ik zag de bui al hangen. Slechte start, no go voor mij.
Maybe probeer ik het nog wel een keer in een ander leven.
achja de meeste hier zitten al vast aan contract en gaat vast allemaal goed...
Heel apart omdat ik had opgegeven gebruik te maken van de overstapservice. Maar blijkbaar wachten ze daar niet op. Dat is op zich ook niet zo erg. Echter kon ik via de overstapservice enkel internet/telefonie zaken regelen en niet bijv televisie van digitenne. Goed dat kan ik zelf ook wel, maar in de overstapformulier kan ik ook helaas mijn huidige provider (alice) niet aangeven. Maar ook dat kan ik zelf wel.....
AOP punt bevind zich in de woonkamer, maar kan helaas de MC3OP splitter niet op zetten. Dat is fysiek niet mogelijlk. (Later werd mij bij upc verkooppunt doodleuk gezegd dat ik dan de andere splitter moest gebruiken, ja die voor in je meterkast en anders wist zij het ook niet en moet ik maar de klantenservice bellen!)
Ik de AOP doosje opgemaakt en er tijdelijk een connector opgezet om zodoende de splitter erop te zetten.
Modem op de splitter aangesloten. Binnen 2 minuten was ik online. Modem log/signaal bekeken. Is prima, speedtest uitgevoerd, nette 24Mbps, usenet download test gedaan.. werkt prima, ping lekker laag.
Op naar de volgende hot item.
De Pace Mediabox.
HDMI kabeltje, 2m coax kabel naar splitter. Mediabox aangezet. doorloop de procedure...
signaalsterkte nog geen 10% , signaal kwaliteit 40%
Mediabox uitgezet en weer aangezet... doet niks meer. geen beeld. niks nada. led lampje licht wel rood en vervolgens groen op. geeft de tijd weer but that's about it.
Nou eerst maar is met een langere kabel (10m) de tv in de bijkamer voorzien van analoog signaal. Helaas belabberd. splitter tussenuit gehaald. direct op AOP punt de tv aangesloten. Ruis verdwijnt.
Ok MC3OP maybe stuk? lekt ofzo? (i dunno, ik ben een leek)
Mediabox opnieuw aangezet. helaas doet nog steeds ruk. Klantenservice gebeld. Vriendelijk geholpen Procedure gevolgt en warempel het ding werkte weer. gevraagd of de signaal ok was. Signaal volgens hem perfect. Hmzzzz.. Nouja maybe software foutje. Vrolijk opgehangen.
Mediabox automatisch laten zoeken. dit keer ook direct op de AOP punt en ja... shitload aan kanalen gevonden. 999 test geeft groen licht.
Ik een beetje zappen door de kanalen. Ziet er toch wel een stuk beter uit dan bagger digitenne wat ik hiervoor had. Maar na rtl 5 begint de drama, 80% van de kanalen niet beschikbaar door slechte signaal. Zucht.
VVerder gespeelt in de tussentijd +5 freezes gehad. Neen ik ben niet overtuigd
Ik moet toch wat in het centrum halen dus maar gelijk even langs verkooppunt UPC.
Drie klanten voor mij werden netjes behandeld, heel vrolijk en behulpzaam...
Ik ben vervolgens aan de beurt. Leg de situatie uit. Maar vrouwmens heeft totaal geen begrip.
'Je moet dan die andere splitter gebruiken'.
Maar mevrouw, die is voor de meterkast. 'ja dan weet ik het ook niet. Dan moet je even de klantenservice opbellen' Ik vroeg nog of zij dat niet voor mij kan doen om ook wat beter advies in te winnen. Neen dat is niet mogelijk.
Een ander klant bemoeide zich ermee adviseerde mij om een versterker te plaatsen en kabels te vervangen.
Grap kostte bij elkaar 100 euro.
+ versterker
+ 10m coax voor analog televisie
+ 3m coax voor mediabox
+ 1x wandcontactdoos voor AOP
hirschman spul kost wat.
Bestaande kabels eruit slopen en nieuwe aanleggen, shit dat kost me weer een halve dag. ik heb 2 linkerhanden.
Ik had het zelfs nog overwogen tot mevrouw me aankeek van "en ga nu maar weer weg!"
Nee, hier heb ik geen zin in. Nog voor de grap gevraagd of ik bij een verkooppunt waar je een contract kan tekenen niet ook een contract kan ontbinden... maar natuurlijk kan dat niet. Daarvoor moet je bij de klantenservice zijn. Voordat ik kon vragen naar het klantservice nummer was ze al pleitos. Pauze nemen i guess.
30 min. later (0900 nummer gevonden)
Aardige vrouw gesproken. Had mij bijna zover om een monteur te laten sturen die dan alles zou komen opmeten en mocht het allerlei extra kosten met zich meebrengen dan kon ik netjes tegen monteur zeggen, doe maar niet en dan zou hij met UPC contact opnemen en de overeenkomst ontbinden. Dit kon binnen de 7 dagen afkoelingsperiode verwezenlijkt te worden.
Maar daar had ik dus geen zin meer in. Dus helaas pindakaas overeenkomst ontbonden.
Had ghet gehele pakket netjes weer ingepakt maar kon deze helaas niet bij de verkooppunt droppen.
Overstappen is niet eng. geen aansluitkosten, geen administratiekosten, aansluitgarantie..blabla (btw. administratiekosten werd wel gecharged)
Als ik wist dat er nog zoveel bij kwam kijken had ik niet eens de moeite gedaan. Ik betaal 10 euro minder met me huidige pakket. ga wel maar 15mbps ipv 25mbps en vond het wel geining voor 10 cent per gesprek naar alle europese landen te kunnen bellen.
Ik had zelfs die 100 euro wel voor over. Je kan immers de bekabeling , versterker altijd meenemen en die dingen gaan jaren mee ipv goedkope troep.
Nou ik weet niet of er iemand is die de moeite heeft genomen dit alles te lezen maar proficiat...
ik heb mijn ei kwijt. en eind goed alles goed. Ben blij dat ik mijn huidige pakketten niet heb laten afsluiten.
In mijn ouderlijk huis heb ik sonera - chello - upc gehad. Jarenlang tevreden geweest over de kwaliteit en service. (dienstverlening)
UPC was volgens een aantal bronnen loop der jaren alleen maar beter service gaan verlenen.
Helaas heb ik daar niks van gemerkt.
Ja ze hebben een webcare team dat volgens mij onder allerlei zgn user accounts vol lof lullen over upc
Ik zag de bui al hangen. Slechte start, no go voor mij.
Maybe probeer ik het nog wel een keer in een ander leven.
achja de meeste hier zitten al vast aan contract en gaat vast allemaal goed...
