• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

LUIZESTREKEN: Kan ik UPC aanklagen wegens Smaad?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter erix4u
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

erix4u

:'(Al sinds een bijna vijf jaar waren wij verlost van de ellende die UPC heet.
Het heeft ons destijds bijna een jaar gekost om uiteindelijk een rekeningoverzicht te krijgen met een "0,-- euro resterend" te krijgen plus een brief waarin verteld werd dat ons abonnement gestopt werd en dat we zouden worden afgesloten.
Ik heb daarna zo nu en dan eens een antennekabeltje in de muur gestoken. Het heeft nog een half jaar geduurd voor er geen signaal meer op stond. Maar goed, We waren er van af. !

:)We zijn al die tijd al heel tevreden met de schotel en ADSL

Een aantal weken geleden heeft UPC ons weer herontdekt als potentiele klanten. (Weinig kans overigens.) Ze hebben ons tweemaal een mooie brief gestuurd waarin ze vertellen wat we nu allemaal missen, en hoe mooi de wereld van kabeltv/internet en telefonie eruit ziet.

Nu krijgen we echter deze week ineens een kaart in de bus. Een briefkaart zodat de postbode hem ook goed kan lezen. De tekst op de voorkant in KOEIE-LETTERS

BELANGRIJK Afsluiting UPC radio- en tv-signaal
Op de achterkant de volgende tekst:

Aan de bewoners van dit adres
xxxxxx
xxxxxx <- Ons adres...
xxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Op uw adres wordt momenteel het UPC Standaardpakket Radio/TV geleverd, maar hier wordt volgens onze administratie niet voor betaald.
Wij hebben u in de afgelopen weken tweemaal een brief gestuurd met de vraag of signaallevering op uw adres gewenst is.

Vanwege het uitblijven van een reactie óf omdat u heb aangegeven dat u geen prijs stelt op signaallevering, zullen wij de levering van het UPC Standaardpakket radio/TV op uw adres per dinsdag 29 mei 2007 beëindigen.

Indien u het signaal toch wilt blijven ontvangen, meldt u zich dan uiterlijk zaterdag 26 mei 2007 aan voor het UPC Standaardpakket Radio/TV, door het electronisch antwoordformulier in te vullen op www.upctelevisie.nl of te bellen met 0800 06 04. Daarmee voorkomt u dat u € 35,11 heraansluitkosten moet betalen.
Een heraansluiting neemt minimaal 4 werkdagen in beslag en tot die tijd kunt u dus geen radio/TV via de kabel luisteren en of kijken.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Wat is dit in één keer voor flauwekul. Ons een beetje openlijk met zo'n briefkaart aan de schandpaal nagelen alsof we wanbetalers zijn. Terwijl we al 5 jaar geen kabel TV gekeken hebben of radio geluisterd hebben.

Moet ik hier nu nog iets mee doen?
Ik bedoel volgende week staat er zeker een deurwaarder aan de deur omdat er schijnbaar toch X-tijd signaal op onze kabel gestaan heeft waar we niets van weten !
"Mogen we even een jaar abonnementsgeld vange meneer ?"

>:(Fl*k*R even een eind op. Als ik nog één brief krijg dan graaf ik die K**-kabel persoonlijk onder mijn huis vandaan, knip hem aan Mijn erfgrens af en lever hem in bij zo'n UPC (rouw)Center.
 
Die laatste zin heb ik niet gelezen (ahum). Ik begrijp best dat je boos bent, maar om dan je bericht zo te eindigen vind ik een beetje ver gaan. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Niet alleen bij UPC...
 
Wandel eens eerst langs een advocaten kantoor voor wat informatie.
 
Je hebt de twee andere brieven nooit ontvangen ?

Het is trouwens niet geheel ongewoon dat de tekst herinnering op een enveloppe staat maar zo lomp als UPC nee dat kan toch niet.

Groet André
 
Andre_ede zei:
Je hebt de twee andere brieven nooit ontvangen ?

Het is trouwens niet geheel ongewoon dat de tekst herinnering op een enveloppe staat maar zo lomp als UPC nee dat kan toch niet.

Groet André

We hebben 2 brieven (reclame) ontvangen.
Als ik op iedere reclamemailing moet reageren dat ik geen interesse heb. Dan is dat de wereld een beetje op zijn kop, niet?


Dit vinden we zelf te vergaan.
En wat bij mij de bekende druppel betekent is de onbeschoftheid van UPC om een daarnaast dus de briefkaart."BELANGRIJK Afsluiting UPC radio- en tv-signaal."
(ten onrechte) zonder enveloppe aan mijn adres te sturen.
Voor hetzelfde geld komt die bij een van de buren terecht en krijg je in de buurt de naam van wanbetaler.

UPC heeft voor mij afgedaan, voor altijd.



En dat er overal fouten worden gemaakt oké, maar bij UPC worden wel heel veel fouten gemaakt?
 
Beetje overdreven vind je niet.

Er staat nergens op de kaart het woord 'wanbetaler'. Daarnaast ben je bang door de buurt gezien te worden
als 'wanbetaler' van upc, terwijl er waarschijnlijk een schotel op je dak staat, dan zullen de meeste mensen (die het
waarschijnlijk geen f*ck zal interesseren wat jij wel of niet betaalt of wat jij wel of niet afneemt) wel snappen dat je tv kijkt via de schotel.


Daarnaast wens ik je veel succes bij je gang naar de rechter. Ik zou mij als ik jou was nog maar even verdiepen in het
leerstuk van het smaadschrift!
 
erix4u zei:
We hebben 2 brieven (reclame) ontvangen.
Als ik op iedere reclamemailing moet reageren dat ik geen interesse heb. Dan is dat de wereld een beetje op zijn kop, niet?

En dat er overal fouten worden gemaakt oké, maar bij UPC worden wel heel veel fouten gemaakt?

Dat beweer ik ook niet dat je daar op had moet reageren, op reclame reageer je alleen als je het wilt :-)

Ach bij UPC meer fouten ik weet het niet zit al heel wat jaar bij ze en nog nooit iets fout's meegemaakt bij hun altijd keurig behandeld, maar er zijn genoeg andere verhalen.

Misschien morgen even met ze bellen dat kleurt de lucht misschien wat helderder.

SMAAD:
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.
 
dionysos zei:
Beetje overdreven vind je niet.

Er staat nergens op de kaart het woord 'wanbetaler'. Daarnaast ben je bang door de buurt gezien te worden
als 'wanbetaler' van upc, terwijl er waarschijnlijk een schotel op je dak staat, dan zullen de meeste mensen (die het
waarschijnlijk geen f*ck zal interesseren wat jij wel of niet betaalt of wat jij wel of niet afneemt) wel snappen dat je tv kijkt via de schotel.


Daarnaast wens ik je veel succes bij je gang naar de rechter. Ik zou mij als ik jou was nog maar even verdiepen in het
leerstuk van het smaadschrift!


Ach ja, die kop over het aanklagen wegens smaad...
Zoveel energie zal ik er van zijn leven niet in steken hoor. Ik vind het alleen jammer dat je zonder abonnee te zijn bij UPC wel nog steeds slachtoffer van hun wanprestaties kunt worden. Ik wilde vooral mijn agressie over deze meest recente misser even kwijt en hoop dat een alerte UPC medewerker dit oppikt, en kontakt opneemt om het even recht te zetten. Zoniet dan zijn mijn ervaringen gewoon weer bevestigd en kijk ik met het nodige leedvermaak naar de gedupeerden bij tros radar of kassa (via de schotel)
Ik weet dat ze bij UPC mensen in dienst hebben die een groot deel van hun tijd op allehande fora proberen de meest schrijnende gevallen op te lossen voordat ze in de publiciteit exploderen, dus wie weet.

Nee als ik me ergens nog in zou verdiepen dan is het in de vraag of ik wettelijk gerechtigd ben die kabel inderdaad aan mijn erfgrens af te knippen. Kunnen ze me in ieder geval ook nooit meer zeggen dat ze me iets geleverd hebben, want dat KAN dan niet meer!
Ik denk in ieder geval wel dat ik met een heel voldaan gevoel bij zo'n UPC center naar buiten zou lopen nadat ik die kabel daar ingeleverd heb. :)

En er zijn natuurlijk heel veel mensen die geen problemen hebben met UPC. En zolang er maar niets in je situatie veranderd gaat het administratief meestal wel goed. Maar owee als het bij UPC ook fout gaat.
(bijv dat je drie maanden nadat je hebt aangegeven dat je gaat verhuizen belt voor de verhuizig van chello en dat ze dan doodleuk vertellen dat er pas over een maand iemand kan komen. Terwijl als je direct daarna belt naar het telefoonnummer voor nieuwe klanten, dat er dan dezelfde week nog iemand langs kan komen. Dat gaat er bij mij niet in. Dat was de druppel die mij zes jaar geleden deed beslissen dat ik geen zaken meer wilde doen met UPC ). Ik ben er een half jaar voor gaan internetten via ISDN voor hier ADSL beschikbaar werd.

Oh ja, er was ook iemand die zei dat ik er morgen maar eens een telefoontje aan moest wagen. Die persoon heeft vermoedelijk het geluk gehad nog nooit met de klantenservice van UPC te hoeven bellen. ::) Wij wel en die gesprekken eindigen doorgaans niet bevredigend als je ze eindelijk aan de lijn hebt gehad. Gezien de hoge berichtensnelheid op dit forum denk ik dat die servicedesk vast een stuk beter is geworden in dee vijf jaar. . ;D ;D ;D ::)

Maar wie weet bellen zij ons dit keer :) ;)
 
erix4u zei:
Oh ja, er was ook iemand die zei dat ik er morgen maar eens een telefoontje aan moest wagen. Die persoon heeft vermoedelijk het geluk gehad nog nooit met de klantenservice van UPC te hoeven bellen. ::) Wij wel en die gesprekken eindigen doorgaans niet bevredigend als je ze eindelijk aan de lijn hebt gehad.

Nog zeg Die Persoon, was ik en echt ik heb goede ervaringen met de helpdesk van UPC, Mediabox die niet lekker werkte binnen 36 uur stond hier een monteur met een nieuwe, Chello verbinding plat, gebeld in een half uur opgelost. Opzeggen Film1 met 1 telefoontje perfect geregeld, ze kunne het echt netjes daar hoor.

Groet André 8 Jaar UPC Klant :6 :6
 
Andre_ede zei:
Nog zeg Die Persoon, was ik en echt ik heb goede ervaringen met de helpdesk van UPC, Mediabox die niet lekker werkte binnen 36 uur stond hier een monteur met een nieuwe, Chello verbinding plat, gebeld in een half uur opgelost. Opzeggen Film1 met 1 telefoontje perfect geregeld, ze kunne het echt netjes daar hoor.

Groet André

Wil JIJ alsjeblieft morgen voor mij bellen ? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan