• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lokatie infrarood oog Philips HDT-DVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jswinkels
  • Startdatum Startdatum
J

jswinkels

Ik heb net mijn Philips HDTV DVR. Ik heb deze mediabox in een afgesloten kast staan en gebruik dus een infraroodverlenger.

Kan iemand mij vertellen waar precies het infrarood oog zit. Ik heb de zender nu naast de record knop geplakt en hij doet het op zich wel, maar wel errug slecht. Niet alle signalen worden ontvangen. Dus als iemand mij de exacte lokatie zou kunjnen geven (bij voorkeur met een foto'tje) dan ga er vanuit dat de bediening een stuk beter zal gaan.
 
achterkant? je maakt een grapje zeker? mm volgens mij heb je gelijk maar waar is het oogje? 3cm links of rechts van de aan/uit aan de voorkant? Achterkant? Iemand foto's+pijl?
 
Zet er even een goede lamp op of een zaklamp of hou de box even goed in het daglicht dan zie vanzelf een rond vakje zitten achter het plastic links naast het display. Zo moeilijk is het toch allemaal niet ?!?
 
Nee, het is allemaal niet moeilijk... als iemand het gewoon even uitlegt. Bedankt, je bent de eerste die zinnige info geeft. Anderen hadden het over een blokje en over cijfers die je kon zien met een zaklantaarn. Nou, mooi niet.

Als je box is ingebouwd en op een plek staat waar het zonlicht niet komt, zoals een huisbioscoop, is het nog een heel gedoe om hem los te maken en naar het zonlicht te dragen, alleen om iets te ontdekken dat ook even door iemand die het weet kan worden verteld.

Overigens, plakkers erop hielpen bij mij ook niet. De ene keer reageert ie meteen, de andere keer moet je drie keer drukken of de toets vijf seconden ingedrukt houden. En dan reageert ie weer twee keer, zodat je het kanaal voorbij schiet of terug bent waar je begon. Wat een wanproduct.
 
Oud topic, zie ik, maar ...

Beowulf in 1e reply heeft gelijk.

Ik heb een Marmitek videozender met IR-repeater.
IR-repeater heb ik geplakt 3 cm rechts naast REC-toets en 1 cm links naast 1e letter van zender-display.
Indirect gebruik van afstandsbediening werkt perfect, en direct gebruik wordt niet gehinderd.
 
Terug
Bovenaan