• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Logitech Harmony One afstandsbediening

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hestiel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hestiel

Is er iemand die ervaring heeft met het toepassen van de Harmony One icm. met de Samsung SMT-G7400 topbox?
Sommige knoppen werken wel maar de meest cruciale, de aan-uit knop geeft geen reactie op de Mediabox.
Met de Harmony One schakelde ik normaal 3 apparaten in. TV, UPC Cisco topbox/recorder en m"n Bose Cimate R1.
Op Chelloo.com/forum (https://chelloo.com/forum/index.php?PHPSESSID=4dhd3hiosee5mqvf7qohl00ma6&topic=45141.msg593191#msg593191 )heb ik wel e.e.a. gelezen ....maar hiermee kom ik helaas ook niet verder.
Wie oh wie kan mij verder helpen?
 
Is er iemand die ervaring heeft met het toepassen van de Harmony One icm. met de Samsung SMT-G7400 topbox?
Sommige knoppen werken wel maar de meest cruciale, de aan-uit knop geeft geen reactie op de Mediabox.
Met de Harmony One schakelde ik normaal 3 apparaten in. TV, UPC Cisco topbox/recorder en m"n Bose Cimate R1.
Op Chelloo.com/forum (https://chelloo.com/forum/index.php?PHPSESSID=4dhd3hiosee5mqvf7qohl00ma6&topic=45141.msg593191#msg593191 )heb ik wel e.e.a. gelezen ....maar hiermee kom ik helaas ook niet verder.
Wie oh wie kan mij verder helpen?

De Aan/uit-knop werkt bij mij prima op de Harmony one. Ik heb bij het configureren als apparaat de SMT-G7400 gekozen en dat werkte gewoon. Je kan proberen om de IR-code in te lezen.
Wat ik wel gemerkt heb is, dat de HB soms slecht reageert en de AB toch echt wel richting de HB gericht moet zijn.

Sommige knoppen werken niet, zoals de EPG en vorige zenders. Dat komt omdat ze enkel via RF beschikbaar zijn en niet via Infrarood. Erg vervelend. Ik heb voor de EPG nog wel een sequence aangemaakt, maar ook dat werkt soms wel en soms niet.
 
Bij mij geen problemen met de gevoeligheid van de Harmony One, 't zelfde als de originele, op IR volgens mij zelfs beter.
 
Oplossing Harmony One met ziggo horizon box. SMT-G7400

De Aan/uit-knop werkt bij mij prima op de Harmony one. Ik heb bij het configureren als apparaat de SMT-G7400 gekozen en dat werkte gewoon. Je kan proberen om de IR-code in te lezen.
Wat ik wel gemerkt heb is, dat de HB soms slecht reageert en de AB toch echt wel richting de HB gericht moet zijn.

Sommige knoppen werken niet, zoals de EPG en vorige zenders. Dat komt omdat ze enkel via RF beschikbaar zijn en niet via Infrarood. Erg vervelend. Ik heb voor de EPG nog wel een sequence aangemaakt, maar ook dat werkt soms wel en soms niet.

Ik heb vandaag contact met Logitech gehad. De medewekster heeft mij prima geholpen. Wat ik fout had gedaan was als apparaat een Samsung PVR te kiezen ipv een Samsung DVR.

Ook heeft ze mij een aantal reeksen voorgesteld met vertragingen. Deze zijn alleen in MyHarmony aan te passen.

Men heeft de volgende reeksen nodig voor de Ziggo/UPC Horizon box:

Reeks naam : Opnames/Recordings
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select
- 2 Sec Delay
- Select


Reeks naam : Apps
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select

Reeks naam : Timers
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select
- 2 Sec Delay
- Direction Right
- 2 Sec Delay
- Select

Reeks naam : On Demand
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select

Reeks naam : TV Gids
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Right
- 2 Sec Delay
- Select

Reeks naam : Info
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Right
- 2 Sec Delay
- Select
- 2 Sec Delay
- Select


Bovenstaande instellingen zijn dus in te voeren in MyHarmony.
-Selecteer in linkse scherm knoppen
-knoppen op afstandsbediening
- Een apparaat of activiteit selecteren
- kies je instellingen voor de tv welke je gebruikt.
- druk op ga
- kies op rechtse scherm reeksen
- Onderin reeks toevoegen.
- geef de reeksnaam op. ( bijv. opnames)
- + stap toevoegen
- 1 apparaat selecteren (dvr samsung )
- opdracht Menu
- rechts boven (klokje) vertraging toevoegen
- stel deze in op 2 sec
Ga zo door met alle stappen zoals hierboven omschreven en kies vervolgens op opslaan.
Vervolgens zie je in het middelste scherm een voorbeeld van de afstandsbediening. hiervan zijn een aantal knoppen blauw omcirkeld.
Sleep nu de opdracht die je rechts zie staan naar één van de blauw omcirkelde knoppen

Vervolgens ga je weer verder met de volgende reeks toe te voegen. Etc. Etc. Etc.

Hoop dat ik zo e.e.a. stap voor stap duidelijk heb kunnen maken
 
Gaat het handmatig niet veel sneller? Tussen elke stap 2 seconden? Dat doe ik hansmatig sneller. Even oefenen.
 
Ik heb vandaag contact met Logitech gehad. De medewekster heeft mij prima geholpen. Wat ik fout had gedaan was als apparaat een Samsung PVR te kiezen ipv een Samsung DVR.

Ook heeft ze mij een aantal reeksen voorgesteld met vertragingen. Deze zijn alleen in MyHarmony aan te passen.

Men heeft de volgende reeksen nodig voor de Ziggo/UPC Horizon box:
....
Helemaal top, de uitleg! Dank je wel voor het opschrijven, ik ga vanavond gelijk even kijken. Ik heb wel reeksen kunnen maken, maar kon er geen pauze tussen zetten, kon de optie niet vinden in de 'MyHarmony' applicatie. Daarom werkt het waarschijnlijk soms wel en soms niet.

Zal ook kijken eens testen met 1 seconde pauze er tussen. Ongetwijfeld dat het handmatig sneller gaat, maar er zit nou eenmaal een knop 'guide' op de afstandbediening en als ik deze in druk wil ik ook graag de guide te zien krijgen, ook al duurt het iets langer dan normaal.

Is er ook een IR-code voor het 'terug naar vorige kanaal'? Dat is de enige die ik dan nog mis, een handige toets om 2 kanalen in de gaten te kunnen houden.

Oh, ik denk dat ik mijn afstandbediening nog configureer met de oudere software (Harmony Remote Software v7.x). Als ik het goed begrijp, kan ik ook de nieuwere software gebruiken, al moet ik dan de AB geheel opnieuw instellen. Klopt dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hoeft je afstandsbediening niet opnieuw in te stellen als je van de software 7.x overgaat naar myHarmony. Hij vraagt nl. of je de instellingen wilt kopiëren.
Wel zullen de volgordes in Mijn Activiteiten iets anders staan.
Deze kun je aanpassen door weer naar het linkerveld naar knoppen te gaan.
- schermopties
- selecteer activiteitenscherm en druk op ga.
Nu kun je de activiteiten in jouw juiste volgorde slepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is gelukt!

Ik heb als delay 1 seconde ingevuld en daar werkt het ook prima mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan