• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Logitech harmony 555 icm UPC DVR aanzetten gaat niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter babybox
  • Startdatum Startdatum
B

babybox

Ik heb een logitech harmony 555 en daar bedien ik alles mee

Ik heb een samsung A656 LCD televisie en dus de dvr van upc, maar het aanzetten gaat allesbehalve soepel,


Zijn er mensen met een harmony icm de dvr die mij mischien kunnen helpen, ik heb al tig keren de helpdesk gebel, zonder positief resultaat


bij activities TV kijken, gaat vaak alleen de televisie aan, dan moet ik op Help drukken (van de harmony) een tiental keren voordat de DVR aangaat

Ik heb alles goedwerkend (software, activities dvd kijken etc.)

Het uitzetten gaat probleemloos, het zappen op zich oog, maar het aanzetten is moeizaam

Ik heb hem al de functie aangeleerd via de originele afstandsbediening, maar dat mocht niet baten

weet iemand nog tips (ervanuit gaande dat zoals gezegd helpdesk niet verder komt

dank vast
 
hoi, ipv het aanzetten met de powerknop heb ik het zo ingesteld dat hij naar NL1 gaat, dat gaat wat soepeler. ik heb net sinds 2 dagen een Harmony One, en ook nog zoekend naar de beste oplossing hiervoor, maar probeer dit eens.

toevallig.... :D
 
shadowfighter zei:
hoi, ipv het aanzetten met de powerknop heb ik het zo ingesteld dat hij naar NL1 gaat, dat gaat wat soepeler. ik heb net sinds 2 dagen een Harmony One, en ook nog zoekend naar de beste oplossing hiervoor, maar probeer dit eens.

toevallig.... :D

hoe bedoel je?

aanzetten doe je toch volgens activities-> kies activity televisie kijken (tv +dvr) tegelijkertijd aan
 
Voor de instellingen van je Harmony moet je ook niet de Helpdesk van UPC bellen, maar Logitech.
Ik heb zelf ervaren dat er daar zeer kundige mensen zitten die alles met je doornemen en je helpen om de oplossing te vinden.

Soms zit het in de selectie van het apparaat dat je hebt opgegeven, soms in de vertraging of versnelling van een signaal dat je mee moet geven, soms in de volgorde waarop de apparaten geschakeld worden.

Maar nogmaals, bel de Harmony Helpdesk, daar zitten de experts.
 
MartCom zei:
Voor de isntellingen van je Harmony moet je ook niet de Helpdesk van UPC bellen, maar Logitech.
Ik heb elf ervaren dat er daar zeer kundige mensen zitten die alles met je doornemen en je helpen om de oplossing te vinden.

Soms zit het in de selectie van het apparaat dat je hebt opgegeven, soms in de vertraging of versnelling van en signaal dat je mee moet geven, soms in de volgorde waarop de apparaten geschakeld worden.

Maar nogmaals, bel de Harmony Helpdesk, daar zitten de experts.

die heb ik gebeld....., maar die weten ook geen raad meer blijkbaar
 
babybox zei:
die heb ik gebeld....., maar die weten ook geen raad meer blijkbaar

Lijkt mij sterk...heb ook een 555 en ik werd door de Logitech helpdesk zelfs (gratis) doorverbonden met een afdeling in Canada om met een engineer een ander probleem op te lossen.

Bij mij gaat eerst de tv aan, dan de mediabox op Ned1, dan de Denon installatie op aux2 voor het geluid, dan gaat de tv naar het HDMI kanaal en hoppa.

Het is wel zoals MartCom aangeeft, soms moet je een vetraging/versnelling inbouwen om alles goed te laten werken...even stoeien met de instellingen ;)
 
babybox zei:
hoe bedoel je?

aanzetten doe je toch volgens activities-> kies activity televisie kijken (tv +dvr) tegelijkertijd aan

Hoi,

ik heb mijn activiteit aangepast, in de activiteit staat namelijk:

- UPC mediabox - poweron
- TV - poweron
- versterker - poweron

Ik heb mijn poweron van de UPC mediabox vervangen door te kiezen voor Ned1. Hierop lijkt de box beter te reageren.
 
shadowfighter zei:
Hoi,

ik heb mijn activiteit aangepast, in de activiteit staat namelijk:

- UPC mediabox - poweron
- TV - poweron
- versterker - poweron

Ik heb mijn poweron van de UPC mediabox vervangen door te kiezen voor Ned1. Hierop lijkt de box beter te reageren.

Ik heb nu een mailtje teruggekregen van de harmony helpdesk met een laatste advies, zij zouden wat wijzigingen hebben aangebracht die het probleem zouden moeten oplossen (de eerste 4 keren bij het kiezen van die activiteit is het niet opgelost daarna zou het wel moeten, zover is het nog ik moet nog wachten)

maar jou tip zal ik anders zeker proberen

maar hoe heb je de poweron van de upc mediabox vervangen door het kiezen voor Ned1 hoe bedoel je dit? in de settings van de afstandbediening?
 
Ik Heb een Harmony 885 en heb het als volgt opgelost:

Ga naar geavanceerde setp van de setop-box.
kies voor - Ik wil dit apparaat uitzetten als het niet in gebruik is.
Kies voor - Een knop op de afstandsbediening voor aanzetten, en een andere knop voor uitzetten.
Kies voor - Ik heb de oorspronkelijke afstandsbediening niet, maar weet welke opdracht gebruikt wordt:
Selecteer hier UPC
Kies voor - Ik heb de oorspronkelijke afstandsbediening niet, maar weet welke opdracht gebruikt wordt:
Selecteer hier Power Toggle

reactie tijden:
Vertraging bij aanzetten: 1500
Intertoetsvertraging: 500
Interapparaatvertraging: 500

De rest van de opties zijn afhankelijk van de apparaten die jij hebt.

Hoop dat jouw problemen hiermee zijn opgelost...voor mij heeft het in iedergeval gewerkt
 
En dit is mijn methode:

Ga naar: apparaten
Kies voor: Upc mediabox - instellingen (jouw naam die je aan de HD DVR box hebt gegeven)
-> Geavanceerde set-up voor dit apparaat
-> Ik wil dit apparaat uitzetten wanneer het niet in gebruik is
-> Een knop op de afstandsbediening voor aanzetten, en een andere knop voor uitzetten
Vraag: Met welke opdracht wordt uw apparaat aangezet?
-> Ik heb de oorspronkelijke afstandsbediening niet, maar weet welke opdracht gebruikt wordt: -> kies hier 1
Vraag: Met welke opdracht wordt uw apparaat uitgezet?
-> Met welke opdracht wordt uw apparaat uitgezet? -> PowerToggle
Ik kies als vertraging bij aanzetten: 2500 ms

dit werkt nu prima voor me.
 
Terug
Bovenaan