• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lipsync problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter the absolute tune
  • Startdatum Startdatum
T

the absolute tune

Sinds de overgang naar Ziggo heb ik opeens op meerdere zenders enorme lipsync problemen. Het neemt echt bizarre vormen aan, de monden lopen echt seconden later dan het geluid.
Het is echter niet op alle zenders zo, dus de functie van de box gebruiken om het te herstellen is niet nuttig.
Ben ik de enige die dit heeft, of is dit een bekent probleem?
 
Het is al jarenlang een van mijn grootste ergernissen. De laatste tijd leek het beter te gaan tot inderdaad een week ofzo geleden de ellende weer begon. Ene zender wel, andere niet of minder. Snap niet dat ze dat niet voor eens en voor altijd goed kunnen fixen. Overigens lijkt Film1 er altijd het ergst last van te hebben, ook in de periode dat alle andere kanalen wel synchroon liepen bleef Film1 altijd een probleem.
 
ik dacht dat dit aan mijn [nieuwe] tv lag maar dat is het niet dus oké dan.
 
Het valt mij pas op sinds de overgang en de vernieuwde zenderindeling. Kom op zenders die ik nog nooit van mijn leven gezien heb. Vooral dat vage Fox Life zender is bizar, loopt gewoon echt zoveel achter dat het niet eens te compenseren valt in de box. Maar goed, doordat ze er een zooitje van hebben gemaakt waardoor het ene kanaal perfect gaat en de andere helemaal mis, kun je er ook niets mee.
 
Het is mij niet helemaal duidelijk hoor. Als ik bij mijn vriendin ben (die heeft een Mediabox) loopt het geluid op de meeste zenders niet lipsync. Ik heb een Horizonbox en dat is helemaal goed. Haar mediabox liep wel altijd goed. Hij is enkele maanden geleden vervangen omdat hij defect ging. Zou ook niet weten omdat het nu ineens Ziggo is geworden. Misschien omdat er andere frequenties worden gebruikt voor de HD zenders op die mediabox. Het is vaak erg irritant om naar de uitzending te kijken.

MVG Cor
 
Ik gebruik een Horizon doos en sinds de nieuwe zenderindeling heb ik op de volgende kanalen lipsynch problemen. Dit was voor de nieuwe indeling van zenders nooit het geval. Mijn AC-3 Dolby Digital geluid loopt van de Horizon doos via HDMI ACR naar mijn Denon AVR-X2100W audio vuisuele ontvanger.

De kanalen met lipsynch problemen zijn: Alle Film1 HD kanalen, Travel Channel HD, Foxlife HD, SyFy HD,Een HD en Canvas HD

Met de Horizon doos HDMI synchronisatie instelling kan ik het lipsynch probleem met met deze kanalen niet corrigeren; dit geld ook voor de audio vertaging instelling van mijn Denon AV versterker. Ik ontvang nu 9 zenders met lipsynch problemen. Het is nu onmogelijk naar deze zenders zonder lipsynch problemen te kijken. 9 zenders die ik, sinds de nieuwe indeling, niet meer kan gebruiken.

Met alle andere HD kanalen heb ik geen lipsynch problemen. De audio vertraging instelling van mijn Denon AV ontvanger staat op 110ms en die van de Horizon doos staat op 0ms. Het omdraaien of veranderen van de instellingen (Denon op 0ms en HB op 110ms) heeft geen invloed op het lipsynch probleem.

Ik heb een PM naar een van de technische webcare medewerkers gestuurd i.v.m. deze ergernis.
 
HP Deskjet zei:
De kanalen met lipsynch problemen zijn: Alle Film1 HD kanalen, Travel Channel HD, Foxlife HD, SyFy HD,Een HD en Canvas HD
Heb er even naar gekeken en bij mij zijn het ook deze kanalen. Maar niet allemaal even erg.
 
Hier ook nog even gechecked, zowel via tv als via me avr lopen de boven genoemde sync, maar alleen als auto sync aanstaat, staat dit uit dan wel out of sync.
 
Ik heb een beetje een idee dat die problemen zich voor doen bij mensen die AV Receivers gebruiken. Ik zie nooit geen lipsync problemen.
 
We hebben alles via de AVR en ervaren ook geen lipsync-problemen. Als syncer van ondertitels zouden mij die lipsync-problemen wel opvallen... ik irriteer me bijvoorbeeld al als zinnen 50ms te laat (of te vroeg) in beeld komen. Soms is het dan ook echt niet leuk om samen met mij een film of serie te kijken die gesynct is door iemand die het niet zo nauw neemt met de tijden.
 
Terug
Bovenaan