@ Anoniem, hopende op een reactie van u.
Ik heb, uiteraard, mijn klacht ook via de officiële kanalen naar @home / zesko gestuurd. Het antwoord dat ik daar ondertussen van gekregen heb is echter erg krom.
Er wordt geschermt met: "wij maken geen software", "de decoder is niet bij ons gekocht" en "de garantie van 2 jaar is voorbij".
Op dit antwoord heb ik inmiddels weer via de officiële klachten kanalen weer gereageerd maar toch wil ik het hier ook even doen.
Deze antwoorden vind ik korm omdat:
Wij maken geen software.
De software wordt als we het letterlijk nemen inderdaad niet door @home gemaakt maar door de leverancier, maar dit gaat wel in opdracht en samen spraak met @home.
De decoder is niet bij ons gekocht.
Die van mij niet nee, maar vele anderen hebben de bewuste Panasonic wel bij @home gekocht.
De garantie van 2 jaar is voorbij.
Hoe vaak is er ondertussen niet al een uitspraak geweest dat niet een tijdsduur op een papiertje bepalend is maar de technische levensduur die men van een product mag verwachten. Welke voor tv's en veel van de aanverwante producten toch wel op 10 jaar gesteld wordt.
Meeste kromme aan het hele verhaal.
Mijn, en die van vele anderen, decoder is niet defect. Tot een flinke tijd geleden was er op het vast hangen van de nu/straks dan wel epg eigenlijk niks erstig mis met het apparaat (breedbeeld probleem even buiten beschouwing). Pas nadat er, om het signaal etc te verbeteren, iets aan het signaal gedaan is door @home / zesko zijn de lipsync problemen ontstaan.
Mijn decoder is technisch nog altijd in orde, voldoet ook nog steeds aan de certificering maar werkt niet meer zoals deze hoort... Wie is er dan aansprakelijk dat het goed werkt. In mijn ogen de partij die de certificering afgeeft. Niet de gebruiker, niet de leverancier en niet de fabrikant...
Ik ben dus van mening dat @home / zesko de plicht heeft om de bezitters van de Panasonic een fatsoenlijke oplossing moet aanbieden.