D
daenney
Hoi mensen,
Ten tijde van @home had men statische hostnames en als men niet de goede hostname uitzond dan kreeg je doodleuk geen verbinding met de buitenwereld.
Dit configureerde ik destijds in mijn servertje met de send-host-name directive in dhclient.conf
Wij hebben jaren de hostname: cc1108406-b.ensch1.ov gehad.
Nu hebben wij laatst een IP-change gehad en is onze hostname gewisseld en zonder dat ik ook maar iets heb aangepast kregen we gewoon een IP-adres.
De hostname was nu opeens:
cc1001653-b.ensch1.ov.
Ondertussen hebben we nog een change gehad en wijst de iP-adres wat we nu hebben weer naar onze oude hostname.
De vraag is, in hoeverre is de hostname die je uitzendt nog relevant en hoe statisch zijn ze eigenlijk nog (ik las ergens anders dat het nu opeens op mac-adres zou gaan)?
Ten tijde van @home had men statische hostnames en als men niet de goede hostname uitzond dan kreeg je doodleuk geen verbinding met de buitenwereld.
Dit configureerde ik destijds in mijn servertje met de send-host-name directive in dhclient.conf
Wij hebben jaren de hostname: cc1108406-b.ensch1.ov gehad.
Nu hebben wij laatst een IP-change gehad en is onze hostname gewisseld en zonder dat ik ook maar iets heb aangepast kregen we gewoon een IP-adres.
De hostname was nu opeens:
cc1001653-b.ensch1.ov.
Ondertussen hebben we nog een change gehad en wijst de iP-adres wat we nu hebben weer naar onze oude hostname.
De vraag is, in hoeverre is de hostname die je uitzendt nog relevant en hoe statisch zijn ze eigenlijk nog (ik las ergens anders dat het nu opeens op mac-adres zou gaan)?