• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

linux gateway: dhclient.conf

  • Onderwerp starter Onderwerp starter daenney
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

daenney

Hoi mensen,

Ten tijde van @home had men statische hostnames en als men niet de goede hostname uitzond dan kreeg je doodleuk geen verbinding met de buitenwereld.

Dit configureerde ik destijds in mijn servertje met de send-host-name directive in dhclient.conf

Wij hebben jaren de hostname: cc1108406-b.ensch1.ov gehad.

Nu hebben wij laatst een IP-change gehad en is onze hostname gewisseld en zonder dat ik ook maar iets heb aangepast kregen we gewoon een IP-adres.

De hostname was nu opeens:
cc1001653-b.ensch1.ov.

Ondertussen hebben we nog een change gehad en wijst de iP-adres wat we nu hebben weer naar onze oude hostname.

De vraag is, in hoeverre is de hostname die je uitzendt nog relevant en hoe statisch zijn ze eigenlijk nog (ik las ergens anders dat het nu opeens op mac-adres zou gaan)?
 
Het duurt een tijd voor dat de dns gegevens zijn geupdate. Daardoor kan het zijn dat je een andere hostname hebt als je een ander ip hebt gekregen.
 
En controle op het Mac adres in plaats van de hostname (computernaam) is al geruime tijd geleden ingevoerd (begin 2006 dacht ik).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan