A
Annabel
Beste mensen,
Ik heb al een tijdje een wrt54GL router en deze functioneerde prima. Tot op een dinsdag het draadloze netwerk haperde. Sindsdien blijft het draadloze netwerk hangen op "netwerk adres verkrijgen". Als je een draad trekt van roputer naar de PC dan is binnen 1 a 2 seconden zowel het bedrade als het draadloze netwerk verbonden. Je kunt de draad er weer uittrekken en draadloos werken totdat de DCHP lease verlopen is. Dit vind ik niet een fijne oplossing omdat de PC op zolder staat en de router beneden. Er is een probleem met DHCP maar ik kan op google geen ander iemand vinden die dit probleem ook heeft. Gezien dat het op een dinsdag mis ging dacht ik meteen aan windows update (ik gebruik nog windows XP), maar een reinstall bracht geen verandering, ook uitschakelen van firewall (panda) heeft geen enekel invloed. Alleen het restten van de router brengt een aantal dagen uitkomst, daarna weer hetzelfde probleem. Dit is ook geen structurele oplossing. Heeft iemand nog suggesties, want als ik zo hier lees is de helpdesk van linksys nou ook niet bepaald een oplossing.
met vriendelijke groet,
Annabel
Ik heb al een tijdje een wrt54GL router en deze functioneerde prima. Tot op een dinsdag het draadloze netwerk haperde. Sindsdien blijft het draadloze netwerk hangen op "netwerk adres verkrijgen". Als je een draad trekt van roputer naar de PC dan is binnen 1 a 2 seconden zowel het bedrade als het draadloze netwerk verbonden. Je kunt de draad er weer uittrekken en draadloos werken totdat de DCHP lease verlopen is. Dit vind ik niet een fijne oplossing omdat de PC op zolder staat en de router beneden. Er is een probleem met DHCP maar ik kan op google geen ander iemand vinden die dit probleem ook heeft. Gezien dat het op een dinsdag mis ging dacht ik meteen aan windows update (ik gebruik nog windows XP), maar een reinstall bracht geen verandering, ook uitschakelen van firewall (panda) heeft geen enekel invloed. Alleen het restten van de router brengt een aantal dagen uitkomst, daarna weer hetzelfde probleem. Dit is ook geen structurele oplossing. Heeft iemand nog suggesties, want als ik zo hier lees is de helpdesk van linksys nou ook niet bepaald een oplossing.
met vriendelijke groet,
Annabel