• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Linksys WRT54G v7

  • Onderwerp starter Onderwerp starter OntzettendeDikke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
O

OntzettendeDikke

Ik ben al jaren klant van@home en heb echt nog nooit gezeur gehad van weg vallende verbindingen of vergelijkbare dingen.

Totdat ik zaterdag ochtend tot de ontdekking kwam dat mijn internet eruit lag. Het is inmiddels verholpen, maar ik post dit bericht omdat andere mensen er misschien baat bij hebben.

Ik kon vanuit Vista geen website meer openen. (Dit is trouwens een bekabeld netwerk en interne netwerk deed het prima). Na wat geklungel kwam ik erachter dat de primaire DNS server niet reageerde op een ping. Op dat moment heb ik Ziggo gebeld om uit te sluiten of het inderdaad de DNS server was. Met Ziggo medewerker het een en ander doorgenomen en het modem direkt op de PC gaf wel normaal internet. Ziggo's advies: linksys bellen.

Ik heb andere DNS servers geprobeerd, geen resultaat. Modem, router en PC opnieuw opstarten + resetten, geen resultaat. Configuratie van router backuppen en harde reset + restore van configuratie, geen resultaat. Andere router (exact dezelfde), geen resultaat. Ander merk router gaf wel gelijk internet. Ik was door mijn opties heen die ik kon vinden op het net.

Conclusie: Router kaduk of een router type probleem.

Uiteindelijk heb ik het modem van de stroom gehaald en toen harde reset gedaan op mijn router. Ik heb gewoon de configuratie met de hand opnieuw geinstalleerd. Echter, ik heb een andere workgroup gekozen en mijn WEP encryptie codes veranderd plus mijn MAC filter uitgezet. Verder alles gewoon standaard op automatisch. Toen ik het had ingesteld en opgeslagen, alles weer uitgedaan. Modem aan, 30 sec later de router en daarna de PC en wat blijkt? Internet.

Ik stond echt op het randje op een nieuwe router te gaan halen maar dat is niet meer nodig gelukkig. Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.
 
linksys wrt54g

Hallo,

Heb mijn router ivm. nieuwe keuken verhuisd naar een andere plek.
Alles opnieuw aangesloten zoals het was maar dikke pech niks werkt meer.
krijg wel verbinding PC met router (draadloos) maar niet met internet. Als ik bekabeld werk dan heb ik wel internet. Router verschillende keren gereset maar geen verbinding. ben ten einde raad, wie o wie heeft een idee wat er fout gaat. Voor de verhuizing werkte alles prima! Heb geprobeerd alles te reconstrueren maar het blijft een groot raadsel!

Groet, Wick
 
wrt54G

Hallo,

Heb de router net aan de laptop gehangen, de boel teruggezet naar 'factory setting' de boel opgestart en het werkt.....?????:-P

Heeft het zin om het modem een update van de software te geven?:?:
 
Hallo,

Heb de router net aan de laptop gehangen, de boel teruggezet naar 'factory setting' de boel opgestart en het werkt.....?????:-P

Heeft het zin om het modem een update van de software te geven?:?:
Modem zou ik verder van afblijven, en als router werkt, waarom dan firmwareupdate? Als je weet wat je doet zou je het kunnen doen, anders afblijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan