• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Linksys WRT160N

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
977
Hoi gebruikers,

Ik gebruik de WRT160N linksys router, echter gebruik ik nog het -G- netwerk van deze router en wil later de N netwerk gaan gebruiken.

Nu is mijn vraag, waarom is de snelheid via deze router langzamer dan als
ik heb via de kabel aansluit om het modem zelf, mijn laptop dan he.

Moet toch niets uitmaken? Of zal dit met het gebruik met de -N- netwerk wel goed moeten werken?

Of kan ik ergens iets in de router instellen dat deze snelheid wel hoger ligt of moet ik een update erop zetten, want ik zie dat er toch wel een verouderde firmware op de router staat.
 
Hoi gebruikers,

Ik gebruik de WRT160N linksys router, echter gebruik ik nog het -G- netwerk van deze router en wil later de N netwerk gaan gebruiken.

Nu is mijn vraag, waarom is de snelheid via deze router langzamer dan als
ik heb via de kabel aansluit om het modem zelf, mijn laptop dan he.

Moet toch niets uitmaken? Of zal dit met het gebruik met de -N- netwerk wel goed moeten werken?

Of kan ik ergens iets in de router instellen dat deze snelheid wel hoger ligt of moet ik een update erop zetten, want ik zie dat er toch wel een verouderde firmware op de router staat.
Als jouw laptop een netwerkkaart heeft die voldoet aan de wireless-G standaard (ga ik gemakshalve maar even van uit), zal die nooit wireless-N snelheden halen. Dan gaat bedraad inderdaad sneller dan wireless-G.

Maar je noemt de specificaties van je laptop niet, dus ja...

Welke versie van de WRT160N heb je? Versie 1 of 2?
Voor versie 1 is de laatste firmware: v1.02.2 Nov 16, 2007
Afhankelijk van je versie kan dit ook helpen.
 
Goedemorgen,

Aangezien ik draadloos ideaal vind zal ik geen kabel gebruiken.

Ik heb Firmware Version: v1.53.0 Is dat dan de V1 of V2?
 
Goedemorgen,

Aangezien ik draadloos ideaal vind zal ik geen kabel gebruiken.

Ik heb Firmware Version: v1.53.0 Is dat dan de V1 of V2?
Aan je firmwareversie te zien versie 1, maar als ik op de site van Linksys kijk is die firmwareversie van jou er niet.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
Klopt, had ik ook gezien, moet ik het maar gewoon met die oude firmware
blijven doen. Ja toch?
 
Op de onderkant van de router staat welke versie de router is. Kan je nog even naar kijken. Staat er geen versienummer dan mag je er zeker vanuit gaan dat het versie 1 is.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
Nu is mijn vraag, waarom is de snelheid via deze router langzamer dan als
ik heb via de kabel aansluit om het modem zelf, mijn laptop dan he.

Moet toch niets uitmaken? Of zal dit met het gebruik met de -N- netwerk wel goed moeten werken?

bedraad is tot nu toen altijd sneller dan draadloos.
alhoewel het met internet niks moet uitmaken aangezien we nog niet 100mbit + hebben.
wat is je afstand van je router naar je laptop ?
wat geeft je verbinding stekte aan ?
 
Fiber 120MB UPC degelijk wel 100mb+ toch??
Installeer het toch aardig vaak voor nieuwe UPC klanten .


bedraad is tot nu toen altijd sneller dan draadloos.
alhoewel het met internet niks moet uitmaken aangezien we nog niet 100mbit + hebben.
wat is je afstand van je router naar je laptop ?
wat geeft je verbinding stekte aan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan