Linksys BEFSR41 8Mbps snelhied werkt niet

D

DirtyHarry

Hallo Forum.

Ik heb een Linksys BEFSR41 v.2 met de laatste firmware geinstalleerd.

Als ik mijn computer rechtstreeks aan de modem hang haal ik de 8Mbps zonder problemen.

Als ik echter de router er tussen hang kom ik niet verder dan rond de 5Mbps.

Is de router niet geschikt voor deze snelheden of moet ik iets instellen?

Ik heb de helpdesk van Linksys al gemaild maar nog niks vernomen.

Gaaarne jullie hulp

Bvd :)
 
R

rene45

ja weet het ook niet , maar ik denk dat je modem het niet aan kan, maar kijk eens in je boekje naar bandbreete.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

DirtyHarry

rene45 zei:
ja weet het ook niet , maar ik denk dat je modem het niet aan kan, maar kijk eens in je boekje naar bandbreete.

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd.

Als ik rechtstreeks aan de modem hang werkt het uitstekend ;D

En in de handleiding kan ik niks vinden over bandbreedte :'(
 
R

rene45

ik heb hier ook zone router staan die dat doet, vigor 2200e, die kan 6,5mb, dus download 550Kb/s , dus heeft die van jou ook het zelfde probleem denk ik.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

DirtyHarry

Dit zijn de antwoorden die de linksys suport geeft.

1e mail:Als u met Windows XP werkt, dient u het protocol [QoS] te verwijderen. Verder hebben alleen softwarematige firewalls en/of virusscanners nog invloed op de downloadsnelheid.
Een ander idee (ter overweging) is een snellere browser gebruiken.
Deze kunt u (o.a) downloaden via :

https://www. opera.com (7.54 NL + Java).

Deze browser is ongeveer 10 keer zo snel als MS Internet Explorer en bovendien veel veiliger.


2e mail:
Onze router bevat een NAT firewall. U zou in het routermenu via de optie DMZ (tijdelijk) alle poorten kunnen openen.
Als het probleem dan nog steeds aanwezig is, dan kan het niet meer aan de router liggen. Een andere optie is eventueel nog het downloaden van de laatste firmware voor HW versie 2.


Niet echt nuttig dus.

Die DMZ had ik al toe gepast en die firmware had ik ook al.( zelfs vermeld in de hun toegestuurde email)
 
Topicstarter
Topicstarter
D

DirtyHarry

DirtyHarry zei:
Dit zijn de antwoorden die de linksys suport geeft.

1e mail:Als u met Windows XP werkt, dient u het protocol [QoS] te verwijderen. Verder hebben alleen softwarematige firewalls en/of virusscanners nog invloed op de downloadsnelheid.
Een ander idee (ter overweging) is een snellere browser gebruiken.
Deze kunt u (o.a) downloaden via :

https://www. opera.com (7.54 NL + Java).

Deze browser is ongeveer 10 keer zo snel als MS Internet Explorer en bovendien veel veiliger.


2e mail:
Onze router bevat een NAT firewall. U zou in het routermenu via de optie DMZ (tijdelijk) alle poorten kunnen openen.
Als het probleem dan nog steeds aanwezig is, dan kan het niet meer aan de router liggen. Een andere optie is eventueel nog het downloaden van de laatste firmware voor HW versie 2.


Niet echt nuttig dus.

Die DMZ had ik al toe gepast en die firmware had ik ook al.( zelfs vermeld in de hun toegestuurde email)

En nu de derde mail.

Geachte Linksys klant,

Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning. De maximale snelheden zouden maximaal 10/100mbps moeten zijn, dat het wezenlijk langzamer wordt zou niet moeten gebeuren, we zouden u daarom willen verzoeken om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we verder kunnen 'troubleshooten'. Wij zijn ook gratis te bereiken op 0800 .
 
R

Rwin

Ik heb het zelfde probleem!!!! GVD ... had eerst een linksys ... nu een Belkin maar probleem blijft !! Heb jij al een oplossing gevonden... want die gasten van Linksys, UPC of Belkin lullen maar een eind in de rondte... :police:
 
Topicstarter
Topicstarter
D

DirtyHarry

Rwin zei:
Ik heb het zelfde probleem!!!!  GVD ... had eerst een linksys ... nu een Belkin maar probleem blijft !! Heb jij al een oplossing gevonden... want die gasten van Linksys, UPC of Belkin lullen maar een eind in de rondte... :police:

Nee, ik heb vanmorgen de helpdesk gebeld na 20 minuten een of andere oetlul aan de lijn.

Hij zou het opnemen met de techniche helpdesk en mij terug bellen. Hij moet nu 1600uur nog bellen en ik had hem om 1200uur aan de lijn >:(

Misschien kun jij hun ook bellen op hun gratis nummer (zie je PM)
 
R

Rwin

Ik heb ze gebeld van de week ... zonder grappen denk wel 17 keer... waarvan 1 keer 50 minuten lang. Zij kunnen ons niet helpen omdat rechtstreeks op de kabel gewoon goeie snelheid wordt gehaald. Wat had je psies allemaal al geprobeerd... hoe ik dat iig niet meer te doen :D we moeten dit probleem oplossen... anders betaal ik het komende jaar voor nop dat Plus abo-tje.. draaitje hier draaitje daar... je kent het wel... ik zie jou twijfelen.... :angel:
 
R

Rwin

Heb net linksys aan de bel gehad --> zelfde oetlul denk ik. Vroeg of ik ff een mailtje wilde sturen naar support.nl@linksys.com, ging hij het ff opnemen met de technicus.... yeah sure. Ga het wel ff doen.. ookal heb ik een Belkin router nu... maar weinig kans. Wellicht dat een gezamelijke klacht brief naar UPC werkt. NU denk ik namelijk ook niet meer dat het aan die wireless alleen ligt. Het is de combi tussen UPC en wireless. Want Linksys Belkin of wat dan ook... ik hou het probleem.

Wat denk jij?
 
Bovenaan