• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

lijn onderbroken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Alteaxl
  • Startdatum Startdatum
A

Alteaxl

De laatste tijd heb ik regelmatig dat de lijn wordt onderbroken tijdens een telefoongesprek.
Heb deze melding al diverse malen aan UPC doorgegeven maar geen resultaat.
Ik bel met een siemens gigaset met 3 telefoons.

Wie kent dit en heeft advies.

Graag jullie reactie.

Waalko Kramer
 
Alteaxl zei:
De laatste tijd heb ik regelmatig dat de lijn wordt onderbroken tijdens een telefoongesprek.
Heb deze melding al diverse malen aan UPC doorgegeven maar geen resultaat.
Ik bel met een siemens gigaset met 3 telefoons.

Wie kent dit en heeft advies.

Graag jullie reactie.

Waalko Kramer
[email protected]

Heb je al een andere telefoon geprobeerd? (misschien dat het dan weg is)

Is je telefoon direct aan de modem aangesloten?
 
Ik heb het gehad dat het gesprek precies na 45 minuten verbrak.
Dat heeft een tijd geduurd maar is nu voorbij.

Weet je of dit bij jou ook na een bepaalde tijd gebeurd?
 
Nee tijd maakt niets uit. Soms na 20 minuten maar bij 5 minuten ook.
Zou het aan de modem liggen?


Robert Koopman zei:
Ik heb het gehad dat het gesprek precies na 45 minuten verbrak.
Dat heeft een tijd geduurd maar is nu voorbij.

Weet je of dit bij jou ook na een bepaalde tijd gebeurd?
 
Als eerste een ander toestel met een andere kabel DIRECT op het modem aamsluiten.

Is het er nog? Kans groot dat het aan het modem of aan UPC ligt
Is het er niet meer? Dan is hoogstwaarschijnlijk je bekabeling of je toestel de boosdoener. Dit kun je vervolgens verder uitzoeken door alleen het andere toestel te gebruiken op de normale aansluiting, of je huidige toestel met de nieuwe kabel aan te sluiten.
 
Heb de modem in de meterkast zitten en de telefoon is aangesloten op de standaard aansluiting. Ook al een ander toestel geprobeerd maar dat is het niet.

Hoe moet ik dan mijn telefoon rechtstreeks aansluiten op het modem??

In het verleden KPN gehad en nooit viel de lijn uit of komt dat het nu digitaal is?




MartCom zei:
Als eerste een ander toestel met een andere kabel DIRECT op het modem aamsluiten.

Is het er nog? Kans groot dat het aan het modem of aan UPC ligt
Is het er niet meer? Dan is hoogstwaarschijnlijk je bekabeling of je toestel de boosdoener. Dit kun je vervolgens verder uitzoeken door alleen het andere toestel te gebruiken op de normale aansluiting, of je huidige toestel met de nieuwe kabel aan te sluiten.
 
Je hebt in je profiel niet aangegeven welke apparatuur je hebt, dus ik ga voor de gok even uit van een Arris modem voor internet en telefonie.

Aan de achterkant heb je:
-stroomaansluiting
-coax-aansluiting
-RJ45 aansluiting voor je internet
-RJ11 aansluiting voor je telefonie

Die laatste 2 zijn exact hetzelfde soort plugjes, maar de RJ11 is kleiner dan de RJ45

Om dus een toestel direct op het modem aan te sluiten, haal je die kleinste stekker, de RJ11, los en sluit daar een andere telefoonkabel op aan met een telefoontoestel daaraan vast.

Mocht je in de meterkast een grote witte stoeptegel hebben hangen voor de telefonie, dan heb je een Tellabs en moet het wat anders, maar dat horen we dan wel van je.
 
Terug
Bovenaan