• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ligt dit nu echt aan ons ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter UPCUser2012
  • Startdatum Startdatum
U

UPCUser2012

Sinds een paar weken hebben we problemen met internet. Regelmatig uitvallende verbinding. soms niet vooruit te branden. Het is erg wisselend, soms werkt het goed en dan is het weer helemaal mis
Inmiddels is er 2 keer een monteur langsgekomen. Modem vervangen, bekabeling vervangen. Heeft niets geholpen. Maandag lag het er helemaal uit. Gebeld en de helpdesk zei dat er misschien sprake was van een blokstoring, omdat steeds ze zagen dat er meer modems uitvielen. Ik zou over 1 uur teruggebeld worden. Ze hebben echter niet teruggebeld.

Nadat het dinsdag en woensdag prima ging was het gisteravond weer helemaal mis. Download even snel als uploadsnelheid.... Vanmorgen duurde zelfs het openen van google paginas erg lang. Helpdesk maar weer eens gebeld. Ze konden volgens hun zien dat de bekabeling bij ons in huis niet goed was (2 weken geleden door een monteur helemaal vervangen!). Ze sturen nu weer een monteur maar als de bekabeling niet goed is moeten we het zelf betalen. Dus als hun monteur dus de bekabeling 2 weken gelden niet goed heeft vervangen moeten wij het betalen..... Tja........

Volgens de helpdesk is het dus een probleem binnenshuis. Maar de coaxkabel die de monteur zelf vervangen heeft 2 weken geleden loopt toch rechtstreeks het modem in ? Ze kunnen toch ook niets anders dan de SNR waardes van het modem aflezen ? Die vervanging heeft ook niets geholpen. Bovendien wisselen de waardes heel erg.

De snelheid nu op speedtest.net is download: 0,75Mbps (echt waar), upload 1,52 Mbps
Modem waardes nu Cisco 3212 (6 jan 12.45):
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 1.2 dBmV 36.8 dB
Channel 2: 1.6 dBmV 30.3 dB
Channel 3: 1.2 dBmV 30.3 dB
Channel 4: 3.5 dBmV 29.2 dB
Channel 5: 1.1 dBmV 36.0 dB
Channel 6: 1.8 dBmV 29.9 dB
Channel 7: 1.5 dBmV 36.8 dB
Channel 8: 1.6 dBmV 36.2 dB

Power Level:
Channel 1: 41.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Afgelopen dinsdag en woensdag ging het prima. De volgende modem waardes waren toen ook een stuk hoger en de snelheid is goed.
Modemwaardes toen:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.4 dBmV 37.8 dB
Channel 2: 2.5 dBmV 34.4 dB
Channel 3: 2.4 dBmV 33.8 dB
Channel 4: 2.0 dBmV 32.7 dB
Channel 5: 2.4 dBmV 37.5 dB
Channel 6: 2.8 dBmV 34.4 dB
Channel 7: 2.5 dBmV 37.8 dB
Channel 8: 2.5 dBmV 37.5 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 41.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Af en toe hebben we zelfs de volgende modem waardes gehad
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.4 dBmV 37.0 dB
Channel 2: 2.5 dBmV 37.0 dB
Channel 3: 2.4 dBmV 36.5 dB
Channel 4: 2.0 dBmV 36.0 dB
Channel 5: 2.4 dBmV 39.6 dB
Channel 6: 2.8 dBmV 39.9 dB
Channel 7: 2.5 dBmV 40.0 dB
Channel 8: 2.5 dBmV 39.4 dB

Ik krijg de indruk dat UPC te makkelijk zegt dat dit probleem bij ons ligt, terwijl het in de wijkast of elder ligt (zeer wisselende modemwaardes. Afgelopen maandag te weinig modems voor een blokstoring of hoe dat heet). Of vergis ik me. Op de postcodes met capaciteitsproblemen stond ook 4007. Maar die is inmiddels doorgestreept. Ze sturen nu weer een monteur. Maar wat moet die man doen ????? Alles is 2 weken geleden al vervangen in huis (modem, bekabeling).
 
Vanmiddag lag internet er weer een poos helemaal uit. Na het uit en aanzetten van het modem ging het nu weer.

Hoe kan UPC nu maandag zeggen dat ze niet weten of het een blokstoring is of dat het het ons ligt. Daar zouden we over teruggebeld worden. We zijn niet gebeld, dus ik dacht dat het opgelost was. Daarna werkte het tot gisteren prima. En vandaag zegt de helpdesk dat het aan onze bekabeling ligt (2 weken geleden door een monteur opnieuw aangelegd --niets geholpen)

Het is puur een internet probleem. Digitale TV werkt goed, incl retourkanaal. We hebben geen telefoon van UPC. Zou het kunnen dat UPC de modems waar geen telefoon op staat een lagere prioriteit geeft waardoor ze eerder uitvallen bij capaciteitsproblemen ?
 
In je 1e lijstje met modemwaardes 4 van de 8 downstreamkanalen een veel te lage SNR, dus teveel ruis op die kanalen. Daar mee kan je geen normale downstream snelheid krijgen. Omdat de 8 kanalen samenwerken word het totaal slecht.
Er zijn een paar oorzaken mogelijk, maar ik denk dat UPC eens kritisch naar zijn netwerk moet kijken.

Zou het kunnen dat UPC de modems waar geen telefoon op staat een lagere prioriteit geeft waardoor ze eerder uitvallen bij capaciteitsproblemen ?
Nee, telefonie gaat via zijn eigen systeem (wel dezelfde internetstreams) en heeft zijn eigen QOS instellingen. Internet en telefonie werken dus los van elkaar.
PS Hoe het technisch precies in elkaar zit weet ik niet.
 
.....Het lijkt erop alsof het echt aan ons ligt......
Vanmorgen toch maar eens alles losgemaakt. Er ging een kabel van het AOP naar de splitter, daarna een kabel van de splitter naar het modem en een andere kabel van de splitter naar de TV. Nadat ik de splitter eruit had gehaald en het modem direct op het AOP had aangesloten gingen de modemwaardes tot mijn grote verbazing flink omhoog.
Nadat ik alles weer had teruggezet, maar de kabels had vervangen door andere kabels, zijn is de snelheid en de modemwaardes goed. Ze blijven dit nu ook al de hele dag. Het lijkt er dus op alsof een van de kabels niet goed was. Dit terwijl die kabels toch echt 2 weken geleden door een monteur waren aangelegd. De kabels zien er van buiten ook prima uit. Zo zie je maar weer....
 
Terug
Bovenaan