Liever terug naar oude snelheden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaqb

Forum Gebruiker
Berichten
24
Hey mensen,

Volgens mij ben ik de eerste hier die oude snelheden terug wil...mijn probleem met snelheden is begonnen rond 5 mei ongeveer een week na de snelheidsverhoging (Chello Plus) in mijn buurt(3036) op 27 april. In het begin was alles goed. Perfect eigenlijk. Ik kon downloaden met +- 500KB/s en uploaden tot 55KB/s en pas rond 50KB/s aan upload werd de download beinvoeld. Maar dan is iets heel raars met de Upload gebeurd. Download bleef ok, MAAR wordt al door de Upload beinvloed als die op 20KB/s zit!!

Als ik nu naar 1 iemand upload is de upload snelheid goed nl rond 55KB/s , maar zodra ik meerdere upload connecties maak, zakt de gemiddelde upload snelheid naar max 25KB/s maar dan kan ik helemaal niet meer downloaden!! Pas wanneer ik me upload naar +- 20KB/s limiteer kan ik weer iets downloaden!!! Echter in de praktijk is het zo dat ik me upload rond 10KB/s moet limiteren om normaal te kunnen downloaden(internetten)!!! :'( En dit is toch niet normaal ! en vooral niet als je hiervoor 80 euro in de maand moet betalen.
Ik zit dus nu al 3 maanden met super trage en foute upload. Ik heb al naar chello gemailt maar kkreeg zo'n standard mail terug...waar ik helemaal nix aan had en zij ook niet.  >:(

Heb dus daarom toch liever die oude snelheden waar ik lekker 38KB/s kon uploaden zonder dat download daar nog last van had.

Weet iemannd een oplossing voot dit probleem ? (het ligt niet aan mijn pc/os, niet aan de router en niet aan de kabels want dat heb ik allemaal gecheckt)
Heeft iemand eigenlijk ook een soortgelijk probleem ? (Ooit gehad ?? )
Nu dat ik toch aan het schrijven ben..Weet iemand of/hoeveel kmoet betalen wanneer ik chello abo binnen een jaar wil opzeggen ?
Zeer bedankt alvast voor alle reacties :)
 
C

ChelloBOY

Laat mij raden..... Je hebt een SB5100??? Lijkt probleempje met de software versie te zijn. Bij meerdere up's zaktie ook in.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jaqb

Forum Gebruiker
Berichten
24
Jeps ik heb een SB5100E....

Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4

Als het idd aan de software versie ligt wat kan ik er aan doen ?
 
C

ChelloBOY

Weinig, volgens mij zijn "ze" er al van op de hoogte en wordt er aan gewerkt ;) Even afwachten dus...
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jaqb

Forum Gebruiker
Berichten
24
LOL Wat is even ? nog 3 maanden ?? ;).....maar ff serious..wat bedoel je met: "ze" zijn er al van op de hoogte ? Bedoel je specifiek mijn probleem of dit probleem in het algemeen ?
 

squatsj

Forum Gebruiker
Berichten
20
Sinds vorige week mijn Terayon modem vervangen is door die van Thomson, heb ik precies hetzelfde probleem.
Met de Terayon kon ik in Azureus met gemak 40 kB/s uppen en dan nog goed surfen.
Sinds ik de Thomson heb, kan ik niet meer internetten als ik boven de 20 kB/s kom. Ik krijg time-out meldingen in mijn browser, msn disconnect, mail binnenhalen blijft hangen etc.

Als ik Azureus uitzet en dan naar de testserver van chello ga of naar speedtest.nl, kriijg ik goede waarden voor zowel up als downloads, maar blijkbaar kan je niet uppen en downen tegelijk?

In ieder geval niet met bittorrent programma's als Azureus (heb ook ABC nog geprobeerd)
Ik was met Azureus bestanden aan het delen die ik al 100% binnen had, dus er was behalve de uploadsnelheid, geen invloed van eventuele hoge downloadsnelheden in Azureus die de rest van het internetverkeer drukten.

De helpdesk heeft als standaardverhaal dat je upload invloed heeft op de download, maar dat verklaart niet dat ik met de terayon, wel goed kon uploaden zonder daar noemenswaardig snelheidsverlies te hebben tijdens het surfen. Ook zei een medewerker dat ik maar beter over kon stappen op kazaa lite ???

Men kon dus verder niks voor me doen, want alles werkte perfect. Pas toen ik vrijdag belde dat ik helemaal geen internet had, en ze een ruis op de kabel zagen, hebben ze een monteur gestuurd.

Die is vanmorgen geweest (ondertussen deed het internet het weer) en die heeft eigenlijk als enige wapenfeit, de kabel tussen het upc kastje en de modem ingekort, maar dat heeft geen invloed op de snelheid.

Die blijft bagger.

Grtz, squatsj
 
L

lentia2000

ik had hetzelfde propleem,en ik ging een beetje spelen met de poorten van mijn client,en nu is het wat beter,maar ik krijg de indruk dat ze ook daar met hun tengels er aan hebben gezeten.ik heb gelukkig vandaag bericht van KPN gekregen,dat ik vannaf woensdag 1300 mijn oude lijn weer kon gebruiken,en dan naar demon,en chello opzeggen.wat een crimineel bedrijf.als jij als kleine ondernemer je klanten zulke kunstjes flikt,ben je in no time je vergunningen kwijt.een ding blijft me radselachtig..hebben ze echt niet in de gaten dat ze de boot gemist hebben,en ze op weg terug zijn......
 
B

Bull

squatsj zei:
Sinds vorige week mijn Terayon modem vervangen is door die van Thomson, heb ik precies hetzelfde probleem.
Met de Terayon kon ik in Azureus met gemak 40 kB/s uppen en dan nog goed surfen.
Sinds ik de Thomson heb, kan ik niet meer internetten als ik boven de 20 kB/s kom. Ik krijg time-out meldingen in mijn browser, msn disconnect, mail binnenhalen blijft hangen etc.

Als ik Azureus uitzet en dan naar de testserver van chello ga of naar speedtest.nl, kriijg ik goede waarden voor zowel up als downloads, maar blijkbaar kan je niet uppen en downen tegelijk?

In ieder geval niet met bittorrent programma's als Azureus (heb ook ABC nog geprobeerd)
Ik was met Azureus bestanden aan het delen die ik al 100% binnen had, dus er was behalve de uploadsnelheid, geen invloed van eventuele hoge downloadsnelheden in Azureus die de rest van het internetverkeer drukten.

De helpdesk heeft als standaardverhaal dat je upload invloed heeft op de download, maar dat verklaart niet dat ik met de terayon, wel goed kon uploaden zonder daar noemenswaardig snelheidsverlies te hebben tijdens het surfen. Ook zei een medewerker dat ik maar beter over kon stappen op kazaa lite  ???

Men kon dus verder niks voor me doen, want alles werkte perfect. Pas toen ik vrijdag belde dat ik helemaal geen internet had, en ze een ruis op de kabel zagen, hebben ze een monteur gestuurd.

Die is vanmorgen geweest (ondertussen deed het internet het weer) en die heeft eigenlijk als enige wapenfeit, de kabel tussen het upc kastje en de modem ingekort, maar dat heeft geen invloed op de snelheid.

Die blijft bagger.

Grtz, squatsj

Ik heb ook zoiets als wat jij hebt. Sinds ik een Thomson modem heb, heb ik steeds packetlosses wanneer ik wat aan het downloaden of uploaden ben en dat had ik met men Terayon modem niet. Ik heb al een andere netwerk kaart geprobeerd, andere instellingen, modem al tig keer gereset en ga nu eens een andere kabel proberen. Als dat niet werkt sturen ze maar een monteur langs, shitzooi ook altijd :(
 
C

ChelloBOY

ChelloBOY zei:
Weinig, volgens mij zijn "ze" er al van op de hoogte en wordt er aan gewerkt  ;) Even afwachten dus...

Een maat van mij heeft hetzelfde pobleem en heeft het bij hun gemeld....
 

Bert

Forum Gebruiker
Berichten
900
Vraag voor een ander merk modem, een terrayon of motorola bv.
Ga op je strepen staan dat je een goed werkend modem wilt, daar betaal je immers voor, als ze zeggen dat het niks uitmaakt antwoord dan:
Als het niks uit maakt dan kun je me toch een ander merk geven, het maakt niks uit, zeggen jullie zelf.... (verhaal omdraaien dus)
Het probleem is dat je iemand aan de tel. moet krijgen die ook echt bereid is om mee te helpen.

Je kan ook een defect "faken" om zo een omruil af te dwingen...

Trek gewoon de voeding eruit en bel op daj je "alweer" geen internet hebt, zeg dat dit constant gebeurd sinds de omruil naar dit modem. Alle lampjes knipperen en geen verbinding, als je tegen modem "Tikt" komt de verbinding vaak terug online. Zeg dan ineens kijk nu valt ie weer uit (trekt stekker eruit), laat ze het meten, ze meten niks, zeg en nu tik ik er tegen en steek ding weer in 220.

Conslusie medewerker: modem is defect, we sturen een monteur voor om te ruilen. Als ze dit doen zeg erbij dat je absoluut dit merk niet meer wilt, veel problemen etc .. en dat je een ander merk wilt (motorola/terayon etc) .

Maargoed zoals al gezegd je moet wel een medewerker aan de telefoon krijgen die je ook echt wilt helpen en dat is bij upc meer uitzondering dan regel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan