• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Liberty Global neemt fors belang in Ziggo

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Nou het begin is er dan nu.....


Liberty Global neemt fors belang in Ziggo

Het Amerikaanse kabelbedrijf Liberty Global heeft een belang van 12,5 procent genomen in zijn Nederlandse branchegenoot Ziggo. Dat maakte het moederbedrijf van het Nederlandse UPC donderdag bekend.

Bron: nu.nl // https://www.nu.nl/economie/3382897/liberty-global-neemt-fors-belang-in-ziggo.html
 
Voor je het weet is er een fusie tussen UPC en Ziggo.

Was overigens wel te verwachten dat dit zou gaan gebeuren.
 
Dave670 zei:
Voor je het weet is er een fusie tussen UPC en Ziggo.

Dan wordt het gebied veel te groot... denk niet dat de NMA hier goedkeuring voor gaat geven.
Of als 2 bedrijven naast elkaar laten bestaan... de bekende 2 walletjes :)
 
Velen dachten ook niet dat de NMA het goed zou vinden dat KPN vrijwel alle andere non-kabelaars over zou nemen. En toch is dat ook gebeurd.

Nog even en je kunt 'kiezen' tussen Liberty Global en KPN.
Hoezo vrije marktkeuzes?

En KPN? Die valt eerdaags ook ten prooi...
 
Heeft toch niks met concurrentie te maken.
UPC krijgt alleen een grotere dekking in NL.

73's
 
CaptainHook zei:
Hoezo vrije marktkeuzes?

Als we echt een vrije markt zouden hebben hadden we geen NMA 8)
Nu hebben we een orgaan wat de vrije markt tegenhoudt of afdwingt, beide termen hebben niets met "vrij" te maken.
Als de markt echt vrij zou zijn......
 
Ik bedoelde vrije keuze uit het oogpunt van de consument, niet van het oogpunt van de aanbieders! ;)
 
zo bekijkt de NMA het ook.
NMA vond het goed dat KPN allerlei kleine providers overnam omdat kabel de aangewezen concurrent was.
Concurrentie zit hem in de techniek en niet in de provider is (de kortzichtige) mening van de NMA.
Dus kabelaars kunnen gewoon fuseren onder deze eerdere uitspraak. Daarnaast is Kabel zelf geen vrije markt, dus dat de NMA zich daar snel over buigen valt niet verwachten.

En zolang het maar een deel van de aandelen is komt NMA helemaal niet in het spel voor.
 
Nog niet, maar zoals ik al zie is nu 12,5% zometeen word dit natuurlijk meer als het genoeg opleverd.
 
Terug
Bovenaan