• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

''Liberty Global brengt UPC Horizon mediabox naar cloud''

Berichten
955
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
UPC Nederland-eigenaar Liberty Global heeft op het Cable Congress 2013 in Londen bekendgemaakt dat het in de toekomst de Horizon mediabox interactief aan de cloud gaat koppelen.

Mike Fries – president en CEO van Liberty Global – deed de uitspraken over de toekomst van de Horizon mediabox in een breed georiënteerd interview met CNN-anchor Becky Anderson op het Cable Congress 2013. Dat meldt de internationale medianieuwsdienst Broadband TV News.

Toekomstplannen Horizon
In het interview sprak Fries op enig moment over de toekomstplannen die Liberty Global met de Horizon mediabox heeft. Naast een betere afstandsbediening – die UPC Nederland al eerder voor in de loop van 2013 aankondigde – was het koppelen van de Horizon mediabox aan de interactieve cloud een opvallende uitspraak van de topman van het Amerikaanse mediabedrijf. Volgens Fries gaat Liberty Global de Horizon mediabox gebruiken voor het aanbieden van een User Interface en gaat men de cloud gebruiken om meer content te kunnen opslaan.

Ziggo koppelt cloud aan DVB-C
Ziggo maakte eerder al bekend dat men een primeur had om de cloud aan de digitale kabeltechniek DVB-C te koppelen. Hierdoor heeft men enkele modellen digitale kabeldecoders van de fabrikanten Humax en Samsung via een firmware-update interactief kunnen maken. Bij UPC speelt het interactief maken van oudere digitale decoders geen rol. Alle door UPC in bruikleen aan de digitale tv-abonnees geleverde mediaboxen zijn namelijk al interactief. Alleen bij gebruik van de CI+ module heeft de digitale UPC tv-klant geen beschikking over interactieve diensten. Dat is overigens ook bij Ziggo het geval. In de toekomst zijn echter via een verbeterde variant van de CI+ module ook interactieve diensten als video on demand en uitgesteld kijken mogelijk.

Bron: TotaalTV

Dus moet je denken aan meer opslagruimte voor opnamen, en deze overal kunnen bekijken (of alleen op de komende tweede Horizon-mediabox), of zit ik dan fout?
 
Voor mij een extra ontwikkeling die mij zal weerhouden een horizon te accepteren.
Op dit soort ontwikkelingen zit ik niet te wachten en zeker niet op het in de cloud opslaan van content.
 
Vooralsnog zie ik alleen staan "gaat men de cloud gebruiken om meer content te kunnen opslaan".
Ik ga dus nog maar niet van het ergste uit :)
 
Lijkt me een strakker plan eerst de box stabiel, vlot en bedieningsvriendelijk te laten werken..
Oja, en laten doen wat ie moet doen, dus geen opnames kwijtraken!
 
Het is zeker een goede ontwikkeling. Misschien zie je er het nut nu nog niet van in en wil je dat de box alleen maar stabiel wordt. Maar als UPC zich niet met de toekomst bezig houdt dan zit je over een paar jaar met een oud hok waar je niets aan hebt. Dus die zaken moeten wel parallel gaan.
 
Het gaat me in deze niet om het nut want dat zie ik zeker wel.
Ik heb alleen grote aarzelingen en bedenkingen bij het uitrollen van the cloud door ondernemingen als google microsoft en ook providers als UPC.
En dat betreft dan vooral privacy bescherming het nog grotere gevaar van vendor lock in en zeggenschap over gekocht materiaal en daarbij een nog grotere invloed van DRM.
 
Gelijk een mooie kapstok om hogere upload snelheden aan op te hangen. ;)
 
Tel maar niet op die hogere upload.
Waarschijnlijk word het een systeem zoals andere providers al hebben.
Als jij een opname start wordt die niet op de harddisk in de Horizon box opgenomen, maar krijgt de server van UPC (de cloud) de opdracht om een opname van de uitzending op te slaan, rechtstreeks zonder dat de Horizon box er verder ook maar iets mee heeft te maken. Je hebt dan in de Horizon box geen harddisk en meerdere tuners nodig om toch tegelijk meerdere opnames te maken.
De Horizon box heeft dus geen hogere upload snelheid nodig want hij verstuurd geen opnames, maar alleen korte opdrachten.
 
Ik zie het totaal niet als iets nieuws.
Eigenlijk staan Uitzending-gemist en de andere "gemisten" al in een soort cloud.
En ik zie het ook niet als iets dat met het "Horizon platform"te maken heeft.
Het is juist iets wat een enorme toevoeging zou kunnen betekenen aan de gewone Mediaboxen.
Je wil iets opnemen met een gewone mediabox dat plan die opnamen in de "cloud'.
En UPC stuurt die net zoals uitzending-gemist naar je toe.

Het enige wat de Horizon box aantrekkelijk maakt (de rest is allemaal onzin) is het opnemen van 4 zenders.
Het zou dus voor een heleboel mensen de horizonbox overbodig maken.
Dus ik zie het voor de gewone mediaboxen niet gebeuren.
 
Terug
Bovenaan