LG modellen 2013 nog niet gecertificeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

Zie_go

Ik ben al een aantal dagen bezig om mijn gloednieuwe LG 42LN5708 aan de praat te krijgen met digitale televisie van Ziggo.

Allereerst heb ik uit mijn vorige LG-tv de nog geen twee jaar oude Neotion CI+ module geplaatst, in de veronderstelling dat CI+ op CI+ zou moeten passen. Helaas, dat is te simpel gedacht. De melding: "Your host is not fully CI+ compliant". Pardon?! Het betreft hier een model met productiedatum maart 2013!

Ik heb nog een tweede TV met een jaar oude (paarse) CI+ Smit insteekkaart, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen. Opnieuw alleen het ongecodeerde kanaal.

Na lezing van dit forum begon ik te vermoeden dat het iets met de leeftijd van mijn CI+ kaarten te maken zou hebben. Op naar de winkel, nieuwe (blauwe) Smit kaart mee. Dit leek te werken, maar helaas "vergeet" de TV de kaart na uitschakeling. Er uit halen, opnieuw er in: prima. Uitschakelen, weer aan: alleen Nederland 1. En het is dan niet alleen dat de programma's gescrambled blijven, maar in het instellingemenu is de CI+ module dan ook niet meer te lezen.

En toen ik dat wel kon (na opnieuw eruit en er in) zag ik in de module nog steeds CI+ versie 1.0 staan -- met een blauwe Smit kaart dus! Nu twijfel ik alleen een beetje aan de kleur van het stipje, dat volgens dit forum "rood" zou moeten zijn. Maar op de verpakking lijkt het eerder oranje. Is dit wel goed?

Dus naar de winkel, kaart ingeleverd. Naar grote winkel, hele verhaal uitgelegd. Daar wisten ze zeker dat er net een verse levering was geweest. Eigen label, dus niet te zien welk type. Thuis gekomen: weer een blauwe Smit, oranje stip, en weer werken zolang de TV niet uit is geweest.

Dus nu weet ik het even niet meer. Formeel staat de LG 42LN5708 natuurlijk nog niet in de lijst van gecertificeerde modellen van Ziggo. Dat zou ook wel heel snel zijn met een toestel uit maart. Dus van die kant durf ik geen hulp te verwachten.

Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat er op dit moment voor de Nederlandse markt modellen met CI+ worden verkocht die niet gecertificeerd zouden kunnen zijn/worden. Toch?

Zou het zin hebben om nog weer een nieuwe CI+ kaart op te halen? En wat zou dan het goede type zijn? Komt er dan in het menu ook echt versie 1.3 te staan, waar nu alle modellen die ik heb geprobeerd (4 stuks dus!) 1.0 hebben staan? En hoe weet je bij aanschaf welke versie het is?

Of moet ik de TV terugbrengen naar de winkel en voor een ouder model gaan dat wel in de lijst voorkomt?

Alle hulp is welkom, ik begin aardig moedeloos te worden...
 
Ik ben al een aantal dagen bezig om mijn gloednieuwe LG 42LN5708 aan de praat te krijgen met digitale televisie van Ziggo.

Allereerst heb ik uit mijn vorige LG-tv de nog geen twee jaar oude Neotion CI+ module geplaatst, in de veronderstelling dat CI+ op CI+ zou moeten passen. Helaas, dat is te simpel gedacht. De melding: "Your host is not fully CI+ compliant". Pardon?! Het betreft hier een model met productiedatum maart 2013!

Ik heb nog een tweede TV met een jaar oude (paarse) CI+ Smit insteekkaart, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen. Opnieuw alleen het ongecodeerde kanaal.

Na lezing van dit forum begon ik te vermoeden dat het iets met de leeftijd van mijn CI+ kaarten te maken zou hebben. Op naar de winkel, nieuwe (blauwe) Smit kaart mee. Dit leek te werken, maar helaas "vergeet" de TV de kaart na uitschakeling. Er uit halen, opnieuw er in: prima. Uitschakelen, weer aan: alleen Nederland 1. En het is dan niet alleen dat de programma's gescrambled blijven, maar in het instellingemenu is de CI+ module dan ook niet meer te lezen.

En toen ik dat wel kon (na opnieuw eruit en er in) zag ik in de module nog steeds CI+ versie 1.0 staan -- met een blauwe Smit kaart dus! Nu twijfel ik alleen een beetje aan de kleur van het stipje, dat volgens dit forum "rood" zou moeten zijn. Maar op de verpakking lijkt het eerder oranje. Is dit wel goed?

Dus naar de winkel, kaart ingeleverd. Naar grote winkel, hele verhaal uitgelegd. Daar wisten ze zeker dat er net een verse levering was geweest. Eigen label, dus niet te zien welk type. Thuis gekomen: weer een blauwe Smit, oranje stip, en weer werken zolang de TV niet uit is geweest.

Dus nu weet ik het even niet meer. Formeel staat de LG 42LN5708 natuurlijk nog niet in de lijst van gecertificeerde modellen van Ziggo. Dat zou ook wel heel snel zijn met een toestel uit maart. Dus van die kant durf ik geen hulp te verwachten.

Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat er op dit moment voor de Nederlandse markt modellen met CI+ worden verkocht die niet gecertificeerd zouden kunnen zijn/worden. Toch?

Zou het zin hebben om nog weer een nieuwe CI+ kaart op te halen? En wat zou dan het goede type zijn? Komt er dan in het menu ook echt versie 1.3 te staan, waar nu alle modellen die ik heb geprobeerd (4 stuks dus!) 1.0 hebben staan? En hoe weet je bij aanschaf welke versie het is?

Of moet ik de TV terugbrengen naar de winkel en voor een ouder model gaan dat wel in de lijst voorkomt?

Alle hulp is welkom, ik begin aardig moedeloos te worden...

Voor het LG 2013 model heb je in ieder geval een Quantis CAM of een SMiT CAM nodig met het smartcard figuur (rode/oranje stip).
Wij hebben tot dusver de low-end en high-end platformen goedgekeurd. Ik weet niet welke modellen hiervan afgeleid zijn. De kun ze vinden op onze portal (zodra ze toegevoegd zijn). Dat je een werkende CAM na aanzetten van je TV eerst moet verwijderen en weer terug moet steken is ons niet bekend. Zodra je toestel op de portal verschijnt kun je even kijken naar de software versie. Je kunt ook de helpdesk van LG Nederland even bellen voor support. Ik sluit niet uit dat er toch iets aan de hand is met jouw TV
 
Dank voor de snelle reactie. LG adviseert om niet de Smit, maar de de Quantis te gebruiken. Deze kan ik echter niet in een fysieke winkel in Groningen vinden, en bovendien moet ik dan voor de derde keer een nieuwe kaart halen...

Denkt u dat het de moeite waard is dat nog te proberen voordat ik opnieuw contact opneem met LG?

En klopt het dat er op deze plaats

Settings > CI informatie > CAM management > CI plus info > CI+ Software Version: V1.0

eigenlijk V1.3 zou moeten staan om de meest recente versie te hebben?

Alvast weer dank!
 
Dank voor de snelle reactie. LG adviseert om niet de Smit, maar de de Quantis te gebruiken. Deze kan ik echter niet in een fysieke winkel in Groningen vinden, en bovendien moet ik dan voor de derde keer een nieuwe kaart halen...

Denkt u dat het de moeite waard is dat nog te proberen voordat ik opnieuw contact opneem met LG?

En klopt het dat er op deze plaats

Settings > CI informatie > CAM management > CI plus info > CI+ Software Version: V1.0

eigenlijk V1.3 zou moeten staan om de meest recente versie te hebben?

Alvast weer dank!

Nee, dit betreft een software versie nummer, dat is wat anders dan de CI+ protocol versie. De protocol versie is vanaf de start versie 1.2.

Het probleem is echter dat de oude CAM de nieuwe TV modellen weigeren. Dit kan opgelost worden maar daar moet eerst een nieuwe software versie voor beschikbaar komen. De upgrade van de oude CAM's wordt niet eerder dan in mei verwacht. Tot die tijd kun je alleen maar de SMIT (met smarcard logo) of de Quantis CAM gebruikt worden, uiteraard alleen als je de melding" Your host is not fully CI+ compliant" ziet.


We zijn echter ook met een Interactieve CAM ontwikkeling bezig. Deze nieuwe iCAM kan gebruikt worden met de nieuwe LG modellen waarmee iTV/VOD ondersteund gaat worden. Dit is echter nog vol in ontwikkeling en nog niet beschikbaar.
 
Opnieuw dank voor de duidelijke reactie, stel ik erg op prijs.

Momenteel is dus een blauwe Smit CAM met smartcard logo (oranje?) geplaatst. Daarbij blijft het euvel dat de eerste sessie prima werkt, maar dat na uit- en weer inschakeling van de TV de hele CAM niet meer wordt gezien.

Zou het dan nog zin hebben om deze door een Quantis te vervangen, zoals de LG servicedesk heeft aangeraden? En zo ja, weet u toevallig welke winkel deze in de omgeving van Groningen verkoopt?
 
....

1. Zou het dan nog zin hebben om deze door een Quantis te vervangen, zoals de LG servicedesk heeft aangeraden?

2. En zo ja, weet u toevallig welke winkel deze in de omgeving van Groningen verkoopt?

1. Het lijkt me eenvoudiger eerst een andere CAM te proberen, dan je TV terug te brengen.
2. Nee helaas, je kunt Quantis (Eindhoven) even bellen of er een dealer in jouw buurt zit
 
Is besteld, ik zal melden hoe het verder gaat!
 
Inmiddels Quantis module afgeleverd en geïnstalleerd. Voor de zekerheid tv teruggezet naar fabrieksinstellingen zonder de module, frequentie en netwerk ID ingevuld, zenders laten zoeken en toen pas module met smartcard geplaatst.

Helaas opnieuw precies hetzelfde euvel: zolang ik de tv niet uitschakel werkt alles prima, maar na uitschakeling wordt de kaart niet meer gezien. Dat gaat verder dan alleen "scrambled", zelfs in het "settings menu" opvragen van de CI info toont alleen "loading...".

Ik heb inmiddels een ticket bij LG aangemaakt. Wordt vervolgd.
 
Hier dezelfde problemen met mijn LG 42LA7408 (2013 model) model. Echter wordt bij mij de kaart (in de SMIT CI+ module) wel herkend, alleen heb ik vaak last van random gescrambelde zenders. Als je opnieuw de DTV zenders laat zoeken, dan werken alles gescramblede zender weer, totdat je de tv uitzet of lang op 1 zender laat staan.

Weet niet of dit in jouw geval ook zo is?

Ik had al een ticket hiervoor lopen bij LG, aangezien Ziggo mijn LG 42LA7408 nog niet in hun lijstje hebben staan.

LG servicecenter zou binnen 5 dagen contact opnemen voor een eventuele software-update van de TV.

Laat me weten wat LG bij jouw zegt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm, lijkt wel een beetje op elkaar maar ook niet helemaal. Wat op elkaar lijkt is dat de CI+ module wordt "vergeten".

Of je nu (zoals ik) de module even uitneemt en weer terugplaatst, of de instellingen wist en opnieuw instelt zoals jij,; in beide gevallen vertel je de TV opnieuw dat er een CI+ kaart actief is lijkt me?

Het verschil is dat ik er alleen als de TV op stand-by is geweest last van heb, niet bij het lang naar een zender kijken.

Inderdaad staat de TV (nog?) niet in de lijstjes van Ziggo, maar ook nog niet van die van LG zelf. Ik heb dus telefonisch een ticket aan laten maken. Er is keurig gebeld door de service-afdeling dat er een moederbord besteld zou worden, en als die arriveert maken ze een afspraak.

Terzijde: Minder keurig was de klantenservice van Quantis Electronics (Humax/Quantis). Die wilde ik vragen of het zin had om ook hun module nog te proberen. Na al een paar keer uit de telefonische wachtrij gegooid te zijn, heb ik gemaild. Wordt ik dagen later (kaart al lang gekocht) teruggebeld, is de openingszin dat mijn vraag buiten hun werk valt, en een minuut later dat ik een oude TV heb. Ik kon m misschien vorige week hebben gekocht, maar het was een oud model, geen discussie mogelijk. Ik heb haar vriendelijk bedankt en het gesprek beëindigd.... Slechte beurt Quantis!

Als de monteur is geweest, zal ik me weer melden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan