• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

lg 47 9500 3d tv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter magnepan
  • Startdatum Startdatum
M

magnepan

ik heb nu een tijdje de lg 47 9500 400 hrtz 3d tv
ik begin mij nu onderhand toch wel te irriteren aan de constante trillingen. bij elke nieuwe frame trilt het beeld.
licht dit nu aan het feit dat mijn tv 400 hrtz is of licht dit aan upc als het de tv is kan ik mijn garantie aanspreken.
ik heb ook filmnet en dan heb ik er totaal geen last van.
mijn aansluiting is in orde dat geeft de tv aan met het testbeeld van upc.
alvast bedankt voor de reacties magnepan.
 
Kan je dit niet uit zetten in het menu? Is het misschien de tru-motion setting?

Heb je al een blu-ray of mediaplayer geprobeerd op een hdmi poort?
En als je de game mode kiest? Is het dan nog?

Ik veronderstel dat je de lx9500 bedoeld?
 
Welke mediabox heb je?
Heb je die trillingen op alle zenders, of alleen op sommige? Of bv alleen op HD zenders?
Wat bedoel je met filmnet? De Film1 zenders?

PS
Wat meer informatie in een bericht en een ingevuld profiel maakt het voor ons makkelijker een antwoord te geven.
 
hallo.

ik heb een upc kastje met hdtv en een harde schijf 250gb een philips.
ik heb een blueray speler ook van lg en heb dan totaal geen last van een schokkerig beeld.
ik heb het kastje van upc en de blueray speler aangesloten middels hdmi 1.4.
en wat ik al aangeef bij film1 heb ik ook geen last.
ik sta elke morgen om 5 uur op voor mijn werk en zit dan wel eens te zappen.
dan heb ik er ook geen last van.
ik neem aan dat het komt omdat ik de enige in de wijk ben met de tv aan?
ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben met vriendelijke groet

magnepan
 
Je hebt het dus niet op alle zenders.
Kun je eens de 1789 test uitvoeren op momenten dat het goed en wanneer het slecht gaat.
Vergelijk daarbij vooral de waarde van de signaalkwaliteit en minder die van signaalsterkte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb gedaan wat flow aangeeft en de tv op gamemodus gezet.
de tv heeft dan geen last van een schokkerig beeld.
alleen ik begrijp het niet is dit omdat de tv 400 hrtz is
en dan te veel moet rekenen om het beeld te verwerken?
ik heb ook de test 1789 uigevoerd en alle waarden zijn oke
ik moet wel toegeven dat het bij analoge zenders erger is dan bij hd zenders
als ik op kieskeurig aan het lezen ben dan kom ik niemand tegen met hetzelfde probleem.
mijn vrouw is het ook niet opgevallen tot ik het aangaf.
is dit nu een probleem van de tv of het upc kastje.

alvast bedankt magnepan
 
Dat zou dus inderdaad best kunnen, die 400Hz.
Zou eigenlijk niet mogen, maar ik denk aan een instelling in je menu, die word door de gamemodus uitgeschakeld, dus een kwestie van deze instelling vinden.
Bij LG heb je de tru-motion instelling, die je ook handmatig kan finetunen, en het wil wel eens helpen om deze helemaal uit te zetten, of 1 van de waardes naar nul te zetten. Of kies laag ipv medium of hoog.
Misschien is deze helemaal niet de boosdoener, maar zoals gezegd, probeer die instelling te vinden die je probleem veroorzaakt.

Beste wat je kan doen is via google je tv met type nummer opzoeken naar reviews en settings. Dan kom je meestal wel reakties tegen die over de instellingen gaan. Met ook een vaak betere uitleg over iedere functie/instelling.
Ik vind handleidingen daar toch vaak niet erg duidelijk in.

Je zou ook eens een andere poort kunnen proberen voor je hdmi kabel, heb je ook al een software update geprobeerd?
Wat gebeurd er als je via een coax kabel tv kijkt? Dus zonder de mediabox?
 
vandaag was ik om 1uur thuis daar ik alleen was heb ik de tv aangezet.
ik heb tot 5 uur naar een prachtig beeld zitten kijken.
daarna begon het gedonder weer.
ik heb boven ook een tv die gewoon analoog aangesloten is en die heeft
er absoluut geen last van.
morgen ben ik thuis dan ga ik de aanwijzingen van flow opvolgen
en hoop er zo achter te komen waar het probleem vandaan komt.
gr magnepan
 
Even voor de duidelijkheid, met LG tv's heb je de setting dynamisch kontrast, standaard staat die op medium.
Wat je hier mee kan hebben, is flikkeringen in bepaalde achtergronden, haar van mensen wat gaat flikkeren, vooral als ze er veel gel in hebben zitten. Dit heeft met het contrast te maken en verminderd door deze setting op laag of helemaal uit te zetten. Dit is toch niet wat jij bedoeld he? Want dat treed ook per willekeur op, net hoe de camera iemand in beeld neemt etc.
 
nee dit is niet wat ik bedoel.
het is vaak als een camera langzaam draait dat het schokkend gaat.
hetzelfde geld als er van de ene camera naar de andere camara er een schokkend beeld is
het is maar heel kort het was mijn vrouw niet opgevallen tot ik haar erop wees.
gr magnepan.
 
Terug
Bovenaan