• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

LG 43LF540V - "Niet volledig CI+ geschikt"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter leonkosters
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

leonkosters

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe TV gekocht (LG 43LF540V), alleen geeft de TV de foutmelding aan bij het plaatsen van de module met kaart:
"Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt".

Toch vind ik online wel de informatie dat de TV geschikt zou moeten zijn.
De TV is uit 2015 en de module van @Smit.

Heeft iemand de oplossing voor mij?

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe TV gekocht (LG 43LF540V), alleen geeft de TV de foutmelding aan bij het plaatsen van de module met kaart:
"Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt".

Toch vind ik online wel de informatie dat de TV geschikt zou moeten zijn.
De TV is uit 2015 en de module van @Smit.

Heeft iemand de oplossing voor mij?

Alvast bedankt!

Hallo,

Deze TV heeft inderdaad DVB-C met CI+, maar op de site van Ziggo staat dit toestel (nog) niet tussen de gecertificeerde tv's. (Zie https://www.ziggo.nl/televisie/ontvangers/ci-plus/)

Dat is denk ik ook de reden dat je deze melding krijgt, maar dit hoeft niet per se te betekenen dat de module niet werkt in de tv. Het kan zijn dat Ziggo en LG nog bezig zijn om dit type te certificeren, maar dat de huidige software in de tv nog niet is goedgekeurd door Ziggo.

Op verschillende webshops zie ik inderdaad dat deze Ziggo gecertificeerd zou zijn. Dus ik denk dat deze tv nog wel gecertificeerd gaat worden...
 
Topper! Dankjewel voor de informatie. Even wachten dus :-) Op dit moment dan maar even met een kastje doen.
 
Ik weet niet welk type module je hebt, maar je hebt kans dat de tv alleen werkt met de nieuwere 1.3 ci+ modules.
 
Zelfde probleem!

Mijn nieuwe tv van LG is volgens de zich lijst wel geschikt voor CI+ maar ik krijg dezelfde melding dat hij niet volledig geschikt is?
TV is van 2015 de LG55LF63.
Welke module heb ik dan nodig?
Krijg zo niet ale zenders te zien terwijl hij ze wel vind?

Mvg Ton
 
Mijn nieuwe tv van LG is volgens de zich lijst wel geschikt voor CI+ maar ik krijg dezelfde melding dat hij niet volledig geschikt is?
TV is van 2015 de LG55LF63.
Welke module heb ik dan nodig?
Krijg zo niet ale zenders te zien terwijl hij ze wel vind?

Mvg Ton

Gebruik je nu een CI+ module en welke is dat dan ?
Soms is een ouder type niet CI+ 1.3 namelijk.

De CI+ module staat los van hoeveel zenders je TV vindt. Ook zonder CI+ module in je TV kun je zenders zoeken, ze zullen dan alleen gecodeerd zijn en je ziet dan alleen nederland 1/2/3 in HD en verder alle andere ongecodeerde (standaardpakket) zenders in SD.

Het 'niet volledig geschikt' slaat meestal alleen op de interactieve functies die alleen werken met een CI+ 1.3 module.

Of dit met jouw type TV ook allemaal zo is weet ik niet, maar om te beginnen dus de vraag of je een CI+ 1.3 module gebruikt, of een ouder type.
 
CI+

Gebruik je nu een CI+ module en welke is dat dan ?
Soms is een ouder type niet CI+ 1.3 namelijk.

De CI+ module staat los van hoeveel zenders je TV vindt. Ook zonder CI+ module in je TV kun je zenders zoeken, ze zullen dan alleen gecodeerd zijn en je ziet dan alleen nederland 1/2/3 in HD en verder alle andere ongecodeerde (standaardpakket) zenders in SD.

Het 'niet volledig geschikt' slaat meestal alleen op de interactieve functies die alleen werken met een CI+ 1.3 module.

Of dit met jouw type TV ook allemaal zo is weet ik niet, maar om te beginnen dus de vraag of je een CI+ 1.3 module gebruikt, of een ouder type.

Er staat CI+ op maar hoe kan ik zien of deze 1.3 is? denk het zelf van niet. Ik heb deze al enkele jaren mml.
 
Er staat CI+ op maar hoe kan ik zien of deze 1.3 is? denk het zelf van niet. Ik heb deze al enkele jaren mml.

Als hij ouder is dan 2013 is hij het zeker niet, want toen bestond die versie nog niet.

Je hebt dus kans dat de foutmelding verdwijnt als je wel een interactieve CI+ versie 1.3 module gebruikt. Je moet bij de TV-Leverancier even navragen welk merk en type daarmee goed werkt.

Maar misschien is het alleen de melding en kun je wel alle zenders zien, het interactieve deel van je TV werkt dan niet, maar als je dat niet gebruikt is alleen de melding wat je merkt.
 
Als hij ouder is dan 2013 is hij het zeker niet, want toen bestond die versie nog niet.

Je hebt dus kans dat de foutmelding verdwijnt als je wel een interactieve CI+ versie 1.3 module gebruikt. Je moet bij de TV-Leverancier even navragen welk merk en type daarmee goed werkt.

Maar misschien is het alleen de melding en kun je wel alle zenders zien, het interactieve deel van je TV werkt dan niet, maar als je dat niet gebruikt is alleen de melding wat je merkt.

Dus als ik de 1.3 bestel is het goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan