LG 32LD350 met CI+ Module

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mrls-v

Na een ruilactie van Plasma-discounter.nl (hele goede service) door een fout van LG, waar er op de website stond dat de 32LD320 wél geschikt was voor een CI+ Module, hebben we nu de 32LD350.AEU van LG.

Volgens de site van Ziggo, alsmede LG en plasma-discounter.nl zou deze televisie geschikt zijn voor de CI+ Module, is hij gecertificeerd en zouden er dus geen problemen moeten zijn, maarr......

Dit is onze 'slaapkamer-televisie', en dus is de kabel vanuit de meterkast gesplit, waarna er 1 uitgang naar de logeerkamer gaat waarop geen tv is aangesloten, 1 uitgang naar de woonkamer (waar het beeld prima is) en 1 naar de slaapkamer.

De kabel naar de slaapkamer is maximaal 12 meter, zou het kunnen dat het signaal te slecht is? De televisie gaf in het begin ook 'geen signaal' aan, maar kon uiteindelijk wel ongeveer 30 analoge zenders vinden, zij het met een slecht signaal (veel ruis) zonder de CI+ Module erin. Hierna heb ik opnieuw zenders gezocht met de CI+ Module erin. Met de module vond hij geen extra zenders.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn televisie met CI+ Module werkt? Moet ik een versterker ipv een splitter aansluiten in de meterkast? Doe ik misschien iets verkeerd? Nu begint het erop te lijken dat de TV het helemaal niet gaat doen en door de helpdesk wordt ik ook niet verder geholpen...
 
Het zou inderdaad kunnen dat de kabel net te lang is. Tien meter is wel de grens. Je zou natuurlijk even de boel beneden kunnen aansluiten om in ieder geval te controleren dat de TV nu wel werkt i.c.m. de CI+ module. Je moet nu natuurlijk wel digitale zenders gaan zoeken i.p.v. analoge.
 
Hallo mrls-v,

Je hebt bij Setup, automatisch zoeken, wel gekozen voor Kabel en niet voor Antenne ?!?


Je hebt ook de Ziggo start-frequentie en de netwerk-ID die hoort bij je postcode ingevuld?

Gisteren zonder problemen een nieuwe 32LD350 geinstalleerd op Ziggo/Casema netwerk.

Groeten Ben...
 
Hallo mrls-v,

Je hebt bij Setup, automatisch zoeken, wel gekozen voor Kabel en niet voor Antenne ?!?


Je hebt ook de Ziggo start-frequentie en de netwerk-ID die hoort bij je postcode ingevuld?

Gisteren zonder problemen een nieuwe 32LD350 geinstalleerd op Ziggo/Casema netwerk.

Groeten Ben...

Hi Ben,

Ja, heb inderdaad gekozen voor Kabel en heb het juiste frequentie en netwerknummer ingevoerd (514000 en 8888).

Ben blij dat het jou in ieder geval gelukt is, dan gaan wij het nogmaals proberen met een versterker ertussen!

Groeten, Marloes
 
Ik zou voordat je een versterker probeert eerst de aansluitingen zelf controleren. Het kan heel goed dat één van de aansluitingen niet goed is, bijvoorbeeld door een breuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi mrls-v,

De TV eerst ffff in de huiskamer op de bestaande kabelaansluiting instellen en dan naar boven slepen als alles beneden naar behoren werkt?

Weet je in ieder geval als het beeld slecht is, het niet aan de TV ligt.

Succes, Ben...
 
Lg ld350 lcd tv

Bewustte TV op ZIGGO met modulle CI+ gaat niet lukken.
Ondernomen stappen:firmware-update(USB Stick)
36 keer zenders zoeken/reset naar fabrieks instelling.Aan uit met module
zonder kaart/met kaart. Zenders zoeken met 1111 e.d. DTV en kabel.Wat een
shit zooi ga morgen module terug brengen,digitale zenders blijven gescrambled.
Boe.
p.s. mischien maakt het uit waar het model in elkaar gezet is (polen)
 
Hier hadden we hetzelfde

We hebben de tv naar fabrieksinstellingen terug gezet en uiteraard 2x voor Nederlands gekozen.
Gewoon de CI+ module met de kaart erin gedaan en toen gaan zoeken naar zenders. Ook al zeggen sommige eerst zoeken dan pas module erin, dat werkte dus hier niet.
Gelukkig is nu alles nu goed.

Mocht je het probleem hebben dat je zenders niet op jouw volgorde krijgt dan eerst vinkje uitzetten bij automatisch op volgorde zetten.
Na installatie van zenders kun je dmv groene knop op afstandsbediening de zenders zetten hoe jij ze wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan