• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Leuke site met uitleg signaalwaardes kabelmodems!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter markie1984
  • Startdatum Startdatum
M

markie1984

Hallo mede UPC'ers
Tijdens een surfsessie kwam ik de volgende site tegen met een leuke uitleg over wat goede signaalwaardes zijn.
Mij zijn de getalletjes op de webinterface van de Cisco en Arris opeens helemaal duidelijk geworden. Site is wel in het Engels, maar dat zal voor de meeste mensen geen probleem zijn. Eventueel op verzoek wil ik de site ook wel vertaald posten.
Doe er je voordeel mee!

https://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1197
 
Om heel eerlijk te zijn is de vergelijking van speedguide en de uitleg van Plankie niet te maken. Het is mijn inziens peren en appels vergelijken. Plankie zijn goede en begrijpbare uitleg is gerelateerd hoe bepaalde zaken op de modem behoren te zijn, die speedguide gaat meer over de technische begrippen. Daarnaast op die speedguide site zijn bepaalde tools te raadplegen of het op de computer allemaal wel correct staat ingesteld om goede performance te verkrijgen.
 
Ik had het topic van plankie, nog niet bekeken, maar hij is inderdaad veel uitgebreider.
 
Best aardig, die link die markie1984 geeft, maar beslist niet meer dan dat, ik vind het heel elementair.
Valt niet altijd mee om me te verpaaltsen in de denkwereld van de leek, maar inderdaad lijkt Plankie z'n werk meer dan voldoende te beantwoorden aan z'n doel. Nog een site, met maar een klein deel van al die info die Plankie geeft, voegt m.i. dan ook weinig toe.
 
Ik had het topic van Plankie niet gezien, anders zou ik hem niet gepost hebben. ;)
Ook ik ben een mens, en zie wel eens wat over het hoofd. ;D
 
markie1984 zei:
Ik had het topic van Plankie niet gezien, anders zou ik hem niet gepost hebben. ;)
Ook ik ben een mens, en zie wel eens wat over het hoofd. ;D

Er staat genoeg op de site, je kan de dag mee vullen :)
 
Terug
Bovenaan