• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Let op Incasso Supernews zonder meldig - Retentie klopt niet - Mijn advies

  • Onderwerp starter Onderwerp starter grandduke3
  • Startdatum Startdatum
G

grandduke3

Ik wilde in de toekomst weg bij Supernews na dat mijn jaar abonnement zou zijn afgelopen. nu heb ik net na lang zoeken een nieuwe baan dus nog druk druk druk en wat bleek er was ruim een week weer voor een jaar geld afgeschreven door Supernews.
Ik heb geen enkele melding gehad dat dit zou gaan gebeuren of dat het is gebeurd, ik heb het zelf moeten ontdekken op mijn bankafschrift.
Ik wil gewoon stoppen met deze newsserver omdat ik met downloaden niets ouder dan 700 dagen kan downloaden terwijl de rententie eigenlijk 1600+ dagen zou moeten zijn.
Tot ongeveer 600 dagen krijg ik alles wel binnen maar alles tussen de 600 en 700 dagen oud moet ik met reparatiebestanden repareren en alles ouder dan 700 dagen krijg ik echt niet gerepareerd.
Als ik vraag waarom dit zo is krijg ik te horen notice and takedown.
Nu kan dat bij alles ouder dan 700 dagen we zo zijn maar waarom kan ik wel alles tot 700 dagen repareren (buiten de echt notice and takedown) dus is dit gewoon een leugen want een bestand wat met notice and takedown is weggehaald kan je echt niet met een paar reparatiebestanden repareren.
Dus is het een grote leugen, ik heb al eerder aangegeven dit niet te geloven omdat ik de bestanden wel kan repareren.
Nu heb ik dus een verzoek ingediend om het afgeschreven bedrag terug te boeken minus een maand abonnementsgeld, maar daar werken ze niet aan mee.
Ik wordt op een of andere regel gewezen waar in bij het afsluiten maar gelijk weer had moeten opzeggen en wordt ik aan mijn jaarabonnement gehouden.
Dus ik baal van de hele opstelling van dit bedrijf, want wat ik ook voorstel nergens wordt op ingegaan
Dus mensen let op zeg gelijk op na het afsluiten want anders wordt er weer een jaar afgeschreven.
Als ik nou geld zat had dan zou ik zeggen steek het lekker waar het licht niet schijnt maar dat kan ik niet en ik wil gewoon stoppen met deze newsserver omdat ze gewoon liegen en bedriegen.

DUS GELIJK OPZEGGEN NA AFSLUITEN WANT ZE GEVEN NIETS VAN TE VOREN AAN DAT ZE WEER GAAN INCASSEREN!!!.

Ik vind het echt ongepast en volgens mij moeten ze toch minimaal een berichtje sturen dat je abonnement wordt vernieuwd maar helaas deze honden doen dat niet.
Sorry maar ik ben zo klaar met deze zooi, liegen en bedriegen doen ze en als je ze op de retentie wijs op dit moment krijg je geen reactie.

Mijn advies is dus niet mee in zee gaan maar beter even verder zoeken want er is voor iets meer geld iets heel veel beters te krijgen!!!!!
 
Sorry dat ik het zeg, maar zoals al zo vaak gezegd door vele mensen... waarom nou een jaarabonnement? Die paar centen, oké paar euro korting vind ik het echt niet waard. Bevalt het niet, zeg je op (of betaal je niet) en ga je naar de volgende USP.

Overigens zeg je dat je geen melding hebt gehad dat men af ging schrijven, maar je hebt toch gegevens via het account bij Supernews? Lijkt mij dat de einddatum vermeld staat en dat verlengingen stilzwijgend gebeuren. Ik heb ook een aantal maanden een abonnementje gehad bij Supernews. Elke maand werd het keurig afgeschreven, stilzwijgend. Lijkt mij dat het bij een jaarcontract eender is.

Bij mij maakten ze het op een gegeven moment zo bont met DMCA (dubbele meldingen/klachten van dezelfde uploads) dat ik het maar opgezegd heb. Retentie was over het algemeen goed, op de incidentele storingen na dan hè. En ja, er zijn nu eenmaal heel veel bestanden verminkt op usenet. Ook bij Astraweb en Eweka is het wel eens huilen met de pet op, maar... één troost: het komt *altijd* binnen :)
 
How Supernews Accounts Work
All accounts will renew every month, unless you complete the online Cancellation Form in our Member Center.


Staat gewoon op de site, en als je vergeet je abbo van de fitness op te zeggen verlengen ze hem ook stilzwijgend.
 
Nou heb je in dit geval geluk denk ik. Bij mijn weten is de wet veranderd en mogen jaar abonnementen niet automatisch verlengd worden met weer een jaar. Misschien is het het uitzoeken waard.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/mogen-abonnementen-stilzwijgend-verlengd-worden.html

soms zo makkelijk dat Google. Doe er je voordeel mee.
 
Van diezelfde site Beemen...

Mag een abonnement of contract stilzwijgend verlengd worden?

Dat hangt ervan af.

Meestal sluit u een abonnement af voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld voor een kwartaal, een half jaar of een jaar. Na deze periode kan het abonnement vanzelf stoppen. Maar soms wordt het abonnement daarna automatisch verlengd. Men noemt dit ook wel een 'stilzwijgende verlenging'.

Hieronder leest u per soort abonnement of stilzwijgende verlenging mag. En wat de maximale termijn is om stilzwijgend te verlengen.
  • Abonnement op bladen en tijdschriften: Stilzwijgende verlenging is wel toegestaan. De periode waarmee verlengd mag worden is maximaal drie maanden.
  • Andere abonnementen, zoals; sportabonnement, abonnement op telecom- of sms-dienst, energiecontracten, onderhoudscontract op cv-ketel, abonnement op domeinnaam: Stilzwijgende verlenging is wel toegestaan. Maar alleen als het abonnement daarbij wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Een abonnement voor onbepaalde tijd is een abonnement zonder einddatum.
  • Proefabonnementen op bladen en tijdschriften: Stilzwijgende verlenging is niet toegestaan. Volgens de wet stoppen dit soort proefabonnementen vanzelf na de afgesproken proefperiode. Opzegging is daarom niet nodig!
  • Andere proefabonnementen, zoals; sportschool, datingsite, enz.: Stilzwijgende verlenging mag wel. Maar alleen als de ondernemer vooraf heeft laten weten dat het abonnement doorloopt. En het mag alleen als het abonnement wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Een abonnement voor onbepaalde tijd is een abonnement zonder einddatum.
 
Ja klopt, wordt dus omgezet in een abo voor onbepaalde tijd, en kan je dus maandelijks opzeggen (of anders even de opzegtermijn opzoeken in de kleine lettertjes). Als het voor bepaalde tijd zou zijn (jaar in dit geval) zou je er een jaar aan vast zitten.
 
Ik vraag me af, of supernews de nederlandse wet hanteert of dat ze de USA terms & conditions gebruiken.

Ik zou zeggen, zet er een advocaat op om je gelijk te bewijzen :P
 
Ik heb bij Supernews niets bereikt en heb mijn bank verzocht het geld terug te storten.
Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
Ik hou jullie op de hoogte
 
Ik moet zeggen dat de retentie bij xsnews ook niet super lang is, maar ik krijg altijd keurig een bericht dat binnenkort mijn 3 maanden abo weer word verlengd , met daarna uitleg dat ik het ook kan opzeggen.

Ik ben dus eigenlijk nog steeds heel tevreden over deze provider, ondanks het feit dat oude bestanden dan wel moeilijker zijn binnen te krijgen. Ben je hier dus fan van, dan zit je bij mijn provider verkeerd. Maar dat zal voor de meesten wel gelden.
Feit blijft dat xsnews zich heel keurig opsteld naar de klant.
 
Terug
Bovenaan