• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lcd scherm met Digital TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Slopera
  • Startdatum Startdatum
S

Slopera

Ik ben net een nieuwe, tot zover tevreden klant van DTV van Chello en ik wil een LCD tv kopen om zo veel mogelijk van de beeldkwaliteit te genieten. Nu heb ik een beetje gegoogled en ik zag ergens dat met een LCD tv de digitale ontvangst niet altijd even goed is; het verschilt per zender, dat het ene kanaal scherper is dan de andere. Ik vraag me af of dit echt zo is. Is DTV met een LCD echt beter en is de kwaliteit ook echt beter???
 
ik had eerst DTV in combinatie van een ouderwetse beeldbuis TV.Dat was al een hele verbetering t.o.v. het analoge sginaal.
Een half jaar geleden ben ik overgestapt naar een LCD tv (32") en het is nog mooier dan ik had verwacht.
Ik ben geen super tv kijker maar als ik kijk ben ik een zeer tevreden kijker en heb geen spijt van de combinatie LCD <--> DTV.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn gewone tv aan de kleine kant was en ook nog een gewone 4:3 verhouding had. Mijn nieuwe LCD is een 32" breedbeeld. Dus het is niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Ik vind trouwens het analoge signaal niet eens zo slecht, maar het digitale signaal is toch duidelijk beter.
 
Het is maar net wat je mooier vindt.
Ik had ook een CRT maar deze heeft het begeven en heb een plasma gekocht, maar een CRT geeft naar mijn mening een mooier beeld dan elke platte tv, of je moet echt naar HD willen. maar de hoeveelheid HD zenders is nog niet veel.
Als ik jouw was zou ik eerst echt goed kijken of je plasma of lcd wel mooier vindt dan de ouwerwetse meestal mooie CRT's.
Het enige voordeel van platte tv's is dant ze plat zijn en misschien groter wat met HD wel een voordeel is, maar in beeldkwaliteit ga je er meestal op achteruit met SD, imo.
 
Daar ben ik het niet mee eens. Op mijn LCD TV is het beeld van DTV een stuk beter dan op mijn oude CRT breedbeeld TV, echt een wereld van verschil. Ik denk wel dat op hele grote schermen bepaalde SD zenders (bijv. Fashion TV en Travel Channel) van mindere kwaliteit worden aangezien deze een lagere bitrate hebben en veel meer gecomprimeerd zijn (blokvorming e.d.). Hoe groter de scherm, hoe meer dat bij dergelijke zenders gaat opvallen.
 
je hebt gelijk over hoe groter hoe meer problemen met mindere zenders.

Ik heb echter nog nooit 1 plat scherm gezien wat een mooier beeld gaf met SD dan mijn overleden 50Hz CRT.
Maar goed dat is mijn mening.

Over LCD's en plasma's verschillen we dus van mening, vandaar ook mijn opmerking over dat iemand zelf moet kijken wat hij mooier vindt, zijn ouderwetse CRT of een plat scherm.
Want als je veel geld uitgeeft omdat je alleen wat anders wilt en het valt tegen is dat zonde van het geld, zeker zolang je oude CRT nog goed is.
 
Terug
Bovenaan