• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Latency in games

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BeQuietAndDrive
  • Startdatum Startdatum
B

BeQuietAndDrive

Goedenavond!

De laatste tijd heb ik veel last van een hoge ping in games, waardoor ze onspeelbaar zijn. In bijvoorbeeld iRacing bijvoorbeeld op een AMS server zitten 45 man op 30 ms en ik op 190. In speedtest valt het allemaal wel mee maar daar heb ik dus niet zo veel aan :(

De router (D-Link DIR-855) is er al tussenuit, ik heb direct modem > PC nu met een nieuwe kabel. Verder geen andere apparaten aangesloten (kan niet eens zonder router).

Ik heb een Cisco 3212 modem en UPC 50Mbit internet. De modem waarden zijn:
Downstream:
Channel 1: 1.8 dBmV 38.0 dB
Channel 2: 1.9 dBmV 38.2 dB
Channel 3: 1.6 dBmV 37.9 dB
Channel 4: 1.4 dBmV 37.6 dB
Channel 5: 1.0 dBmV 37.5 dB
Channel 6: 1.1 dBmV 37.3 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream:
Channel 1: 49.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Ik heb alles aan achtergrondprogramma's uit staan (zoals Dropbox en zo) maar het is compleet waardeloos. Ik kan op deze manier niet verder met UPC, de helpdesk kan me niet verder helpen namelijk. Ben al 17 jaar abonnee (toen heette het nog Telekabel) maar als ik niet meer online kan gamen en de rest van Nederland wel dan moet het maar stoppen denk ik...

Heeft iemand van jullie nog een goed idee? Ik weet het namelijk niet meer.
 
Is je netwerkkaart voorzien van de laatste driver?
Doe eens een ping test naar UPC.nl. Hoe zien die waardes er uit?
 
LAN driver is nieuwste inderdaad.
Ping naar UPC.nl:

Pinging 62.212.89.162 with 32 bytes of data:
Reply from 62.212.89.162: bytes=32 time=31ms TTL=121
Reply from 62.212.89.162: bytes=32 time=33ms TTL=121
Reply from 62.212.89.162: bytes=32 time=33ms TTL=121
Reply from 62.212.89.162: bytes=32 time=152ms TTL=121

Ping statistics for 62.212.89.162:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 31ms, Maximum = 152ms, Average = 62ms

C:\Users\Robert>ping 62.212.89.163

Pinging 62.212.89.163 with 32 bytes of data:
Reply from 62.212.89.163: bytes=32 time=59ms TTL=121
Reply from 62.212.89.163: bytes=32 time=34ms TTL=121
Reply from 62.212.89.163: bytes=32 time=30ms TTL=121
Reply from 62.212.89.163: bytes=32 time=27ms TTL=121

Ping statistics for 62.212.89.163:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 59ms, Average = 37ms

Is dat goed?
Ik begreep wel dat de Cisco 3212 een oud modem is, kan het daar niet aan liggen? Ik heb hem ook al jaaaaaaaren inderdaad.
 
Zucht, foutje... DIT is wel de ping naar UPC.nl........

Pinging www.upc.nl [213.46.242.101] with 32 bytes of data:
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=57ms TTL=119
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=91ms TTL=119
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=44ms TTL=119
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=109ms TTL=119

Ping statistics for 213.46.242.101:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 44ms, Maximum = 109ms, Average = 75ms
 
Inmiddels meerdere pingtesten gedaan met een UPC medewerker aan de telefoon (45 minuten!). Gemiddelde ping na 100x pingen naar upc.nl zat op 248 ms, laagste was 12 ms en de hoogste 668 ms. Sites laden traag (wachten op proxy.......). Speedtest geeft ook een hoge ping maar daarna download hij wel aan de normale 50 mbit.

En dat laatste (downloadsnelheid) is voor UPC voldoende om geen modem wissel of monteur in te schakelen. Er wordt nu een case aangemaakt en een team gaat het onderzoeken en bellen mij binnen twee weken terug. Dan ben je klant sinds 1997 en moet je twee weken gaan wachten als je voor het eerst in vijf jaar weer eens de helpdesk nodig hebt :(

Ondertussen kan ik er niet zoveel mee. Internetpagina's laden gaat wel nog als je even geduld hebt, maar online games spelen staat nu op non-actief omdat het domweg niet werkt op deze manier. Ik had op iets meer activiteit gehoopt vanuit UPC. Want als dat team de boel door meet en leest dat ik wel 50 mbit haal, en ze zeggen dat het dus goed is, wat moet ik dan? Eigenlijk wil ik niet weg bij UPC maar als het niet kan worden opgelost dan zal ik wel moeten na 16 jaar.....
 
Terug
Bovenaan