lastig vallen anonieme beller

Robocop0860

Product Tester
Berichten
1.522
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo,
Een vraag, Wie word er regelmatig gebeld, door een anonieme beller(ster)(dus geen nummerherkenning) en als je dan de telefoon opneemt, hoor je veel geruis(net een radiozender die verkeerd staat) en daar tussen door een vrouwelijke stem(niet echt duidelijk)die iets van een bandje afspeelt(in het Engels).

Wij hebben hier nu al weken last van, vrijwel elke dag op onregelmatige tijdstippen.
Vandaag UPC gebeld en als antwoord gekregen"Dan moet u aangifte doen bij de politie en dan kunnen wij pas wat voor u betekenen" (wet op de privacy, van beller) OOOOO en mijn Privacy dan?

Herkent iemand dit? Ook wel eens meegemaakt?
Want ja als je aangifte gaat doen moet je toch wel een rapportje aanmaken wanneer en hoeveel dit gebeurd en ja we werken vrijwel de hele week, dus vul maar in.

Groetz,
Rob
 

masterblaster

Forum Gebruiker
Berichten
1.031
Wat verteld zij dan, herken je geen bedrijfsnaam of iets dergelijks?

Ik werk zelf ook in de telecom en weet dat het een kleine moeite is voor UPC om na te gaan vanaf welk nummer er naar jou gebeld is. Het is maar net hoe behulpzaam UPC is.
 
Topicstarter
Topicstarter
Robocop0860

Robocop0860

Product Tester
Berichten
1.522
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het is onduidelijk, je moet heel goed luisteren en er is niets uit op te maken.
Het gesprek word vanzelf verbroken.

Dat het een kleine moeite is voor UPC ben ik van overtuigd, maar men blijft bij het feit, "eerst aangifte doen"
 
P

puccini

Ik heb dan geen UPC telefoon maar zit gewoon bij KPN en ik heb er ook last van, dus het heeft niets met UPC te maken.
 

kvdijk

Forum Gebruiker
Berichten
190
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Simpele oplossing..
Via UPC alle anonieme bellers blokeren :D
Heb je ook geen last meer van ongevraagde reklame.
Ik vind het geweldig UPC
 

server

Forum Gebruiker
Berichten
1.709
Heb ik vorige week ook gehad op m'n KPN lijn.

Is al eerder in het nieuws geweest en het had toen iets te maken met low budget telecom providers uit het buitenland die zo goedkoop mogelijk proberen te schakelen/routeren. Hier kan de ontvangende provider (upc/kpn/etc) niet veel aan doen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Robocop0860

Robocop0860

Product Tester
Berichten
1.522
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
kvdijk zei:
Simpele oplossing..
Via UPC alle anonieme bellers blokeren :D
Heb je ook geen last meer van ongevraagde reklame.
Ik vind het geweldig UPC

Dat had UPC ook aangeboden, maar dat houdt in dat ook de goeie mensen de dupe worden. Maw ik heb een aantal kennissen die gewoon hun tel.nummer niet zichtbaar hebben, dus ook die worden niet meer doorgeschakeld. (volgens UPC)
Ga nu maar eens bijhouden hoe vaak en wanneer dit gebeurd.

Groetz,
Rob
 
Topicstarter
Topicstarter
Robocop0860

Robocop0860

Product Tester
Berichten
1.522
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
server zei:
Heb ik vorige week ook gehad op m'n KPN lijn.

Is al eerder in het nieuws geweest en het had toen iets te maken met low budget telecom providers uit het buitenland die zo goedkoop mogelijk proberen te schakelen/routeren. Hier kan de ontvangende provider (upc/kpn/etc) niet veel aan doen.

Duidelijk, dan ga eerst maar even afwachten en noteren wanneer en hoevaak.
Ja en als er meerdere last van krijgen/hebben zal de provider mogelijk wel wat gaan doen.

Groetz,
Rob
 
S

sjello

Bijhouden wanneer er wordt gebeld gedurende 2-3 dagen. Een HD'er kan met zo'n overzichtje aankloppen bij de netwerkbeheerder, en dan kan er het eea achterhaald worden (provider van de beller). Er gaat dan een berichtje naar de provider van de beller met een vriendelijk doch dringend verzoek om de beller erop te attenderen dat JIJ (de klant) deze gesprekken niet op prijs stelt.

UPC kan de NAW-gegevens van deze beller NIET verkrijgen. Als je aangifte doet, dan kan justitie deze gegevens wel opvragen bij de provider...
 
Topicstarter
Topicstarter
Robocop0860

Robocop0860

Product Tester
Berichten
1.522
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Overzichtje gaan we bijhouden, tweede keer was 17:57, dus we wachten af.
Echter denk ik dat UPC vasthoudt aan een aangifte bij de politie.

Wordt vervolgt.
Groetz,
Rob
 
Bovenaan